• Anonym (THE mom!)

Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".

Jag separerade från min dotters pappa för lite mindre än ett år sedan.

Pappan träffade en ny tjej för några månader sedan (de har dock känt varann i flera år och jag vet också vem hon är, men har aldrig umgåtts med henne då vi tillhört olika kompisgäng).

Jag är kompis med pappan på FB. Jag och pappan har också en hel del gemensamma vänner där.

Pappans nya tjej har ALDRIG träffat min dotter. Ändå har hon lagt ut flertalet kommentarer på sin sida om min dotter, samt även en bild på min dotter. Hon skriver saker i stil med "åh, visst är hon söt min lilla bonusdotter", "jag är så stolt över att vara extramamma till den lilla godingen", osv.

Jag upprepar: de har A L D R I G träffats!

Alltså, är inte detta HELT vrickat!? Jag menar, vilken normal människa gör så!?

Hon har taggar mitt ex i flertalet av dessa kommentarer, samt på bilden, vilket lett till att många av våra gemensamma vänner kunnat kommentera detta och alla har hittills ifrågasatt vad hon håller på med. Men hon svarar bara att hon är lika mycket min dotters familj, som jag och pappan är. Alltså VA!?

Det känns på riktigt som att jag är med i "dolda kameran" eller nått.

• Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".
  • Brumma
    Regndamen skrev 2015-04-26 17:20:30 följande:

Naturligtvis älskar du inte din sambos barn. Ni har aldrig träffats, ni känner inte varandra. Man måste känna någon för att älska denne.

Jag älskade mina barn innan vi träffats, de låg då i min mage.

Min man älskade också sina barn innan de var födda.

Föräldrar som får veta att de ska få adoptera älskar allt som oftast sitt barn innan de träffats.

JAG kanske inte skulle älska ngn annans barn innan jag träffat dem, men jag är knappast så förmätet att jag kan svara för andra människors kärlek. .

Hur kommer det sig att du anser dig veta bättre vad ngn känner än de själva gör? Det får en att inte helt ta dig på allvar...
  • Regndamen
    Anonym (mee) skrev 2015-04-26 17:43:19 följande:

Då kan inte mitt barns fastrar och farbröder älska mitt barn, de har ju aldrig träffats. Men det vet jag att de gör. Men givetvis kommer mina känslor stärkas när vi väl träffas och lär känna varandra.

Men självklart gör de inte det. Fast du kanske inte tar kärlek så allvarligt.
  • Anonym (THE mom!)
    Anonym (mee) skrev 2015-04-26 17:25:11 följande:

Min man, inte min sambo. Vi bor inte tillsammans. Men självklart så älskar jag honom.

Helt OT, men jag blev nyfiken. Bor du inte tillsammans med din man?
  • Anonym (ä)
    Regndamen skrev 2015-04-26 17:20:30 följande:
    Naturligtvis älskar du inte din sambos barn. Ni har aldrig träffats, ni känner inte varandra. Man måste känna någon för att älska denne.
    Jag tycker du ska sluta tala om för andra vad dom känner. 
    Du behöver inte tro dom,, men låt bli att ta dig rätten att definiera andras känslor. 
  • Madeleine Lindskog

Blir så ledsen när jag hör sånt...
    Var finns respekten för barnet?
    Jag känner inte kvinnan, men jag tolkar det som hon är en osäker människa. Rädsla för att förlora mannen. 
    Hoppas innerligt att denna man ser vad som händer, och agerar.

• Anonym (mee)
    Anonym (THE mom!) skrev 2015-04-26 19:39:10 följande:
    Helt OT, men jag blev nyfiken. Bor du inte tillsammans med din man?
    Nej, han bor i sitt hemland. Vi väntar på att han och grabben ska få uppehållstillstånd här.
  • Regndamen
    Brumma skrev 2015-04-26 18:23:42 följande:

Jag älskade mina barn innan vi träffats, de låg då i min mage.

Min man älskade också sina barn innan de var födda.

Föräldrar som får veta att de ska få adoptera älskar allt som oftast sitt barn innan de träffats.

JAG kanske inte skulle älska ngn annans barn innan jag träffat dem, men jag är knappast så förmätet att jag kan svara för andra människors kärlek. .

Hur kommer det sig att du anser dig veta bättre vad ngn känner än de själva gör? Det får en att inte helt ta dig på allvar...

En viss skillnad, att man känner sig älska sitt blivande barn innan det fötts. Det är instinkter.

Men även du kanske tar lätt på kärlek? Kan säga att du älskar Brad Pitt eller någon annan kändis?
  • Regndamen
    Anonym (ä) skrev 2015-04-26 19:41:42 följande:

Jag tycker du ska sluta tala om för andra vad dom känner. 

Du behöver inte tro dom,, men låt bli att ta dig rätten att definiera andras känslor. 

Tar man så lätt på kärlek, visst. Då hoppar man väl runt bland folk lite hur som helst.
  • Brumma
    Regndamen skrev 2015-04-26 20:31:36 följande:

En viss skillnad, att man känner sig älska sitt blivande barn innan det fötts. Det är instinkter.

Men även du kanske tar lätt på kärlek? Kan säga att du älskar Brad Pitt eller någon annan kändis?

mmm.. det är samma sak.... jomensåatt.....

Jag skrev att JAG kanske inte skulle kunna känna så. Men det är MINA känslor. Jag skrev även att jag inte är så förmätet att jag påstår mig veta vad andra känner.

tydligen är du det.
  • Regndamen
    Brumma skrev 2015-04-26 20:37:53 följande:

mmm.. det är samma sak.... jomensåatt.....

Jag skrev att JAG kanske inte skulle kunna känna så. Men det är MINA känslor. Jag skrev även att jag inte är så förmätet att jag påstår mig veta vad andra känner.

tydligen är du det.

Hur menar du att det är instinkt att tro sig älska någon främling man aldrig har träffat?

Det hela beror nog på att jag ser allvarligare på kärlek än vad ni gör. Ni verkar lite, hoppiga.
Svar på tråden Hon kallar min dotter för sin "bonusdotter" och kallar sig själv för "extramamma".