• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 13:47:14 följande:

Jag måste vara knäpp men jag börjar redan längta efter sex. Men det lär dröja när jag ser hur det ser ut där nere och hur det känns också...

Vi får gosa och smekas under tiden och hoppas på snabb läkning.

Frågade på förlossningen om jag kommer bli normal där nere igen. Då tyckte barnmorskan att nu har du ditt lilla barn hos dig, bry dig inte om det nu. Det tyckte jag var lite dumt svarat, klart jag vill ha musen normal igen även om jag har bebis liksom.

Sambon och jag har bara varit tillsammans i tre och ett halvt år liksom, inte fan är jag klar med honom än ;)

Vi har ju haft sex under graviditeten precis som vanligt, och så pang, bebis. Vi hade tom planerar lite extra just den kvällen när vattnet gick liksom :)

Vilket IDIOTISKT svar rent ut sagt!! Såna där människor borde få en lektion i bemötande. Jag vet människor som fått det svaret fastän de fått sfinkterruptur och har problem flera år efteråt, som gått och haft dåligt samvete över att de inte kan glädjas åt barnet bara för att de lider av sin förlossningsskada och känner att de inte blivit tagna på allvar... Att få ett rakt svar är det minsta man kan begära efter en förlossning. Som vanligt tänker jag att män hade aldrig blivit behandlade på det viset om de fått skador på sitt könsorgan...
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-17 13:58:28 följande:
    Har läst samma men också läst att kroppen säger till. Somnade alltid på vänster sida, men vaknade ibland på rygg på morgonen, även på slutet.

Ang bonusarna så tänker jag samma. Handtvätt sjävklart ändå, ska sätta upp en lapp om det på dörren tror jag:)

Byta kläder vill jag gärna de gör också för stora bonus är en riktig slafsätare, alltid mat på kläderna.

Lilla är alltid smutsig för han klättrar i berg och upp på tak och sådant där:)

Jag tror du har rätt ang dina bonusar och detsamma kanske lite gäller för mina. De har visserligen en rätt bra mamma med en trasslig uppväxt som påverkar henne som förälder men hon gör det rätt bra ändå. Önskar bara hon kunde ta lite mer med deras idrotter och inte skylla på inget körkort.

Sen är det konflikter med både mig och mammas nye man.

De har ju ett tvåårigt syskon hos mamman så lite vet vi hur de reagerar. De har ju precis gjort den där bebisvändan så nu borde de kunna kliva fram och ta lite mer med idrotterna osv. Men förstår hennes man också, jag vill ju heller inte kuska runt i idrottshallar jämt
    Vad är det för idrotter killarna håller på med? Sambon vägrar allt som de inte i framtiden kommer kunna ta sig själva till. Så exempel Hockey går bara bort. Våra spelar fotboll. En del åkande till träning och matcher ändå, men jag tror att största bonus snart kommer få börja transportera sig själv iaf lite mer än vad han gör idag. Deras mamma har inte heller körkort, så det är inte alltid de kommer iväg till sina matcher. Egentligen är det ju väldigt enkelt att ringa någon av deras kompisar och fråga om de kan åka med dem, men det är inte något hon klarar av att styra upp. Vi låter det helt enkelt bli som det blir när hon har barnen, annars så slutar det med att min sambo ska ta lösa alla hennes problem. 

Här har vi löst konflikterna efter att hennes kontaktförbud gick ut, med att vi båda låtsas om som att den andre inte finns. Det funkar fint, så jag hoppas innerligt att hon kan fortsätta hålla sig på sin kant (inte direkt hennes starka sida). Rör hon mitt barn så vet jag seriöst inte vad jag kommer ta mig till.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 14:22:11 följande:

jag har tänkt så med... men sen googlade jag det... et var iof bara en liten studie på psd, se det är inte säkert att den är evident. 

typiskt att duschen inte hjälper... det man inte kan få... vill man ha desto mer!

Jag hoppas det inte är nån fara, och såna där studier behöver ju ofta replikeras innan man kan säga säkert, men jag förstår att du blev orolig, det hade jag också blivit! Min normalposition vid sömn är på mage så jag har liksom ingen risk att hamna fel... vaknar ju dessutom så fort jag rör mig, tänk att det ändå är NÅN fördel med det!
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2016-01-17 13:47:14 följande:

Jag måste vara knäpp men jag börjar redan längta efter sex. Men det lär dröja när jag ser hur det ser ut där nere och hur det känns också...

Vi får gosa och smekas under tiden och hoppas på snabb läkning.

Frågade på förlossningen om jag kommer bli normal där nere igen. Då tyckte barnmorskan att nu har du ditt lilla barn hos dig, bry dig inte om det nu. Det tyckte jag var lite dumt svarat, klart jag vill ha musen normal igen även om jag har bebis liksom.

Sambon och jag har bara varit tillsammans i tre och ett halvt år liksom, inte fan är jag klar med honom än ;)

Vi har ju haft sex under graviditeten precis som vanligt, och så pang, bebis. Vi hade tom planerar lite extra just den kvällen när vattnet gick liksom :)

Men vilket jävla svar! Jag är ju rädd för att bli "förstörd" där nere! Ja mena visst man har ett underbart barn men man vill kanske leva ett liv oxå å där ingår ju bland annat sex!! En del ska inte ha dom jobb de har!!
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-17 15:05:08 följande:

Vilket IDIOTISKT svar rent ut sagt!! Såna där människor borde få en lektion i bemötande. Jag vet människor som fått det svaret fastän de fått sfinkterruptur och har problem flera år efteråt, som gått och haft dåligt samvete över att de inte kan glädjas åt barnet bara för att de lider av sin förlossningsskada och känner att de inte blivit tagna på allvar... Att få ett rakt svar är det minsta man kan begära efter en förlossning. Som vanligt tänker jag att män hade aldrig blivit behandlade på det viset om de fått skador på sitt könsorgan...

Ja egentligen förstår jag ju att det inte finns ett svar på frågan men man blir nervös när man i dimman hör någon säga att nu ska jag bara kolla så ändtarmen är hel... Kanske man åtminstone kunde svara att de flesta blir det, eller något annat ärligt iaf.

Nej klart man inte hade sagt så till en man. Det är väl som med hjärtinfarkt en man behöver bara peka på hjärtat så är det kod röd ambulans typ.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 14:29:10 följande:

Håller med dig att det var skitkorkat svarat. Det hade ju vart mkt mer korrekt att säga att det är för tidigt att svara på men jag förstår din oro och på de flesta så läker det ihop så det iaf nästan ser likadant ut. En av mina bästa kompisar sprack hela vägen hon hade det väldigt kämpigt de första 2 veckorna, sen återgick hon till att träna en massa, tror inte att hon hade så mkt besvär efter de första 2 veckorna vilket tydligen var anmärkningsvärt. Men hon var orolig för om hon någonsin skulle kunna ha sex igen... Iaf nu 2 år senare så säger hon att allt är läkt och som vanligt.

Det låter ju bra för så trasig är ju inte jag. Men ett tag kommer det nog dröja och man kommer vara nervös första gången...
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-17 15:05:16 följande:

Vad är det för idrotter killarna håller på med? Sambon vägrar allt som de inte i framtiden kommer kunna ta sig själva till. Så exempel Hockey går bara bort. Våra spelar fotboll. En del åkande till träning och matcher ändå, men jag tror att största bonus snart kommer få börja transportera sig själv iaf lite mer än vad han gör idag. Deras mamma har inte heller körkort, så det är inte alltid de kommer iväg till sina matcher. Egentligen är det ju väldigt enkelt att ringa någon av deras kompisar och fråga om de kan åka med dem, men det är inte något hon klarar av att styra upp. Vi låter det helt enkelt bli som det blir när hon har barnen, annars så slutar det med att min sambo ska ta lösa alla hennes problem. 

Här har vi löst konflikterna efter att hennes kontaktförbud gick ut, med att vi båda låtsas om som att den andre inte finns. Det funkar fint, så jag hoppas innerligt att hon kan fortsätta hålla sig på sin kant (inte direkt hennes starka sida). Rör hon mitt barn så vet jag seriöst inte vad jag kommer ta mig till.

Du gissade rätt, det var hockey för den ene, men han har just bytt till innebandy. Kräver mindre engagemang men han måste ju fortfarande skjutsas hem iaf- en nackdel med att bo i ett " mindre bra" område... Men pp sikt kommer vi flytta och han börjar sexan till hösten och blir alltmer självständig.

Lille spelar fotboll i hyfsat lokal förening.

Sen är både min sambo och hans pappa riktiga föreningsmänniskor, som sätter sig i styrelser osv. Ksn inte engagera sig halvdant...
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 15:12:03 följande:

Ja egentligen förstår jag ju att det inte finns ett svar på frågan men man blir nervös när man i dimman hör någon säga att nu ska jag bara kolla så ändtarmen är hel... Kanske man åtminstone kunde svara att de flesta blir det, eller något annat ärligt iaf.

Nej klart man inte hade sagt så till en man. Det är väl som med hjärtinfarkt en man behöver bara peka på hjärtat så är det kod röd ambulans typ.

Ja precis! Ah jag blir så frustrerad på kvinnosjukvården alltså... Ja det minsta de kan säga är ju "det går inte att säga om det kommer bli precis som förr, men för de allra flesta läker det fint precis som det ska" för så är det ju ändå. Inte försöka avleda, det är återigen det där med "det är så osannolikt att det går illa så det låtsas vi inte om"... Nä så tydlig info som möjligt säger jag!!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-17 15:13:11 följande:

Det låter ju bra för så trasig är ju inte jag. Men ett tag kommer det nog dröja och man kommer vara nervös första gången...

Man blir som av med oskulden för andra gången... på gott och ont.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-17 15:07:16 följande:
    Jag hoppas det inte är nån fara, och såna där studier behöver ju ofta replikeras innan man kan säga säkert, men jag förstår att du blev orolig, det hade jag också blivit! Min normalposition vid sömn är på mage så jag har liksom ingen risk att hamna fel... vaknar ju dessutom så fort jag rör mig, tänk att det ändå är NÅN fördel med det!
    det är så konstigt, jag klarar ju inte av att ligga på rygg när jag är vaken om jag inte halvsitter, så jag fattar inte varför jag hamnar på rygg sovandes. Ja tänk att det kan finnas fördelar i din totalt smärta.