• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-19 20:10:47 följande:
    Haha han verkar så skön, din karl. Jag har inte känt nåt behov idag men å andra sidan så gick jag typ femton gånger under dagen igår så det kanske var tomt, haha. Jag har min kära xylocain om det krisar men jag hoppas jag slipper besvär nu när bebisen är ute...
    måste bara tipsa alla hårda magar om Psylliumfrö, det gör underverk!
  • Niiiillllsson

Jag är i vecka 38+5 idag och jag har sedan igår haft sån kraftig mensvärk och väldigt mycket sammandragningar men inte alls så kraftiga förens nu så har dom tilltagit lite grann. Betyder detta att något är på gång? Har varit öppen 2 cm sen 2 veckor tillbaka.

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-19 20:22:21 följande:
    Haha jaa han blev min lilla bebis igen men det var jag beredd på. Han är så glad att jag kommer ner på golvet igen och kan leka. Och jag med, visst gör fogarna fortfarande ont men nu är jag iaf inte lika tung och otymplig.

Nja jag undrar om det alls kommit igång... Men det är klart, hon är ju inte ens ett dygn. Igår såhär dags hade jag ingen aning om att hon skulle komma samma kväll, så märkligt! De var inte oroliga på förlossningen iaf så det känns ju bra men jag hoppas inte det dröjer allt för många dagar innan det rinner till. Nu sover hon, den lilla. Hon som alltid brukade vara så aktiv i magen på kvällarna! Men det kanske var senare på kvällarna när jag tänker efter.
    ÅH vad härligt att du verkar må så bra!!! Hoppas att fogarna sluta krångla snarast!

Om du fundera mkt på magen tycker jag att du ska ringa och fråga förlossningen. Men jag antar att ni ska tbx imorgon och göra det där testet? och då kan du ju be dem kolla dig med... 
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-19 20:28:29 följande:

Då är det säkerligen det hon kämpar på för fullt med att det ska komma igång.

Ursäkta mig om jag är alldeles dum nu men alla mina barn har ju blivit sondade, men är bebisen alltså utan mat tills mjölken runnit till?

Härligt att du känner att du kan ner på golvet igen hoppas att dina fogar blir bättre den här ggn.

Min lilla sover med precis, så nu blir det kaninsaga för den store, sen hoppas jag hinna se lite veckans brott i sängen innan jag själv borde sova också.

Hehe det är väl inte dumt frågat! Nä man har ju råmjölken i början och den ska de klara sig på om de inte t.ex. har lågt blodsocker. Som jag förstått det. Men det är jobbiga dygn, jag vet att med Axel var jag nära att ge upp alltihop för det var så jobbigt att han inte blev nöjd så jag hoppas det går fortare nu...
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-19 20:40:23 följande:

måste bara tipsa alla hårda magar om Psylliumfrö, det gör underverk!

Ja det är så bra, jag har det hemma sen innan så om inget händer i morgon så får det bli en sup eller två!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-19 20:43:43 följande:

ÅH vad härligt att du verkar må så bra!!! Hoppas att fogarna sluta krångla snarast!

Om du fundera mkt på magen tycker jag att du ska ringa och fråga förlossningen. Men jag antar att ni ska tbx imorgon och göra det där testet? och då kan du ju be dem kolla dig med... 

Nä hon kom så sent igår kväll att det blir först på torsdag! Men jag är inte så orolig, har inte ont eller feber eller så, men jag håller lite koll.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-19 20:10:47 följande:

Haha han verkar så skön, din karl. Jag har inte känt nåt behov idag men å andra sidan så gick jag typ femton gånger under dagen igår så det kanske var tomt, haha. Jag har min kära xylocain om det krisar men jag hoppas jag slipper besvär nu när bebisen är ute...

Ja det är han:)

Under graviditeten så var man ju hård och min tanke när vattnet gått var att nu måste jag försöka hem och tömma tarmen innan det sätter igång! Hade ju inte gått sedan måndag och det var onsdag kväll!

Men men hemma på gården kom ju värkarna och sen var det kört.

Tror jag hörde dem säga fyra eller fem gånger under krystningen att " nu torkar vi lite här bara..."
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-19 20:26:23 följande:

Vet inte hur klok jag är egentligen, men jag har som sagt gått igenom ett par depressioner så jag vet en del om hur det är att gå i mellan ytterligheter och tro att allt är super, tömma hela veckans energi på en dag och sen vara helt svart/dränerad på energi i flera dagar efteråt.

Jag tycker att du ska ta ett snack med din sambo, speciellt så här i början så tycker jag att det är väldigt magstarkt av honom att tycka att han ska vara iväg på killarnas träning 4 dagar i veckan, samtidigt som han lovat att du ska få egentid och att ni ska ha delat ansvar? Dessutom har han vart den drivande i att ni ska skaffa barn! Förlåt mig om jag låter väldigt hård nu men hur f-n tänkte han då?!!!!!!!??? Så han tänker bara träffa sin nyfödda son 3 kvällar i veckan om inte du orka följa med på  träningarna? Jag hade vart vansinnig! Jag tycker att det räcker gott och väl att min sambo och mina bonusar kommer gå på familjeträning på tisdagar...

Jag vet inte hur han tänkte, men vet att han kommer slita röv för att få det att bli så men jag tror inte han kommer orka, eller ens hinna med. Har försökt säga samma, men sen när det blir utomhusträningsr mm så blir det lättare. Vi får se helt enkelt. Är mest rädd bli uttråkad när man är så mycket ensam men vill inte tjata en massa nu vi får se hur det funkar!

Tydligen ska mamman ta en del av träningarna nu igen så vi får se. Sen tror jag han tänker sig att skjutsa dem o sen inte alltid stanna kvar utan fixa handlande och så. Farfar kommer hjälpa till med.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-19 21:09:43 följande:

Ja det är han:)

Under graviditeten så var man ju hård och min tanke när vattnet gått var att nu måste jag försöka hem och tömma tarmen innan det sätter igång! Hade ju inte gått sedan måndag och det var onsdag kväll!

Men men hemma på gården kom ju värkarna och sen var det kört.

Tror jag hörde dem säga fyra eller fem gånger under krystningen att " nu torkar vi lite här bara..."

Aah DEN kommentaren hörde jag ett antal gånger under förlossningen med Axel... Den här gången stönade jag, när jag väl kommit upp i förlossningssängen, "jag kommer bajsa på mig!" Haha! Men det hann jag inte!
  • Lisasmor
    WiMe06 skrev 2016-01-19 20:08:20 följande:

Vet ni om moderkakan har betydelse för bebisens storlek? Det var nån här som skrev vikten på sin moderkaka så jag var tvungen att kolla vad min vägde denna ggn. Men det var nog inte ens hälften av vad ngn skrev här,
    Så tänkte om det har betydelse för barnets storlek?

Min BM sa det i alla fall, att det var pga min stora moderkaka som bebisen kunde stanna så länge där inne och växa sig så stor (4,250 gram, 54 cm). Rimligtvis borde storleken påverka, för det är väl så att när moderkakan inte längre kan tillgodose bebisens behov av näring så startar förlossningen? I så fall borde ju stor moderkaka = möjlighet till stor bebis. Men jag är inte alls säker...