• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    Elma skrev 2016-01-19 08:55:45 följande:

Än en gång grattis!

Det är fascinerande hur olika förlossningar kan vara (har dock inte koll på dina tidigare erfarenheter där) och att kunna lista ut när barnvakt ska kallas in, planera när det är "lagom" att åka till BB utifrån vad man tror blir bra och var man klarar av hemma är ju hopplöst! Men låter som om du hade koll på läget, du hann ju upp i sängen ;)

Haha jag hade verkligen noll koll!! Med sonen tog förlossningen 32 timmar från vattenavgång, första dygnet var pinvärkar så jag inte fick nån vila men utan att tappen ens blev påverkad... Så jag hade inte en tanke på att nåt så hanterbart kunde vara på riktigt. Ren tur att barnvakten hann och att vi fick skjuts!
  • amalie79

Jag ligger i sängen o gråter för jag känner mig som en dålig mamma som efter denna natten hellre skulle vilja vara ute i snön istället för att ligga kvar i sängen med bebis. Igår var en skitbra dag fram tills min febertopp och Arvids nattpass där, men idag vill jag bara gräva ner mig. Sambon säger jag ska njuta av honom och tycker jag är galen, men det är ju som det är liksom.

• Ninin

Stort grattis Quatteriin!!

Jag vill också! BF idag, men lillebror visar inte minsta tecken på att han skulle ha koll på almanackan.

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 09:22:52 följande:
    Jag fattade ju inteatt det var riktiga värkar, hehe, så svårt att säga. Väldigt oregelbundet och inte så starkt från 16-17 kke? Regelbundet från ca 21 när jag kom upp ur badet. Så väldigt fort!

Sally Astrid ska hon heta, efter makens och min respektive farmor. Hon var betydligt mindre än storebror, 3070 g och 49 cm. Lilla bus! Vi är kvar på förlossningen och väntar på läkarkontroll, blir vi godkända så åker vi hem sen. Känns helt ok faktiskt! Ska bli så spännande att se hur Axel reagerar! Mormor har visat bilder, han tyckte det var häftigt och sen ville han ha surfplattan... haha!

Herregud vad den här damen gillar att snutta!
    Så skönt att det inte blev utdraget och att allt gick så bra

Åh så fina namn. En lagom stor liten tjeja
    Hoppas allt går bra på läkarkontrollen så ni får åka hem sen då.

Det blir nog verkligare när han får träffa henne på riktigt. Våra förstod nog inte heller riktigt förrän de faktiskt fick träffa henne och nu är dem på henne jämt, haha.

Det verkar som det är ett riktigt litet snuttgäng som fötts, hihi.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-19 09:29:18 följande:

Haha jag hade verkligen noll koll!! Med sonen tog förlossningen 32 timmar från vattenavgång, första dygnet var pinvärkar så jag inte fick nån vila men utan att tappen ens blev påverkad... Så jag hade inte en tanke på att nåt så hanterbart kunde vara på riktigt. Ren tur att barnvakten hann och att vi fick skjuts!

Vad skönt du fick en snabb och relativt enkel förlossning efter alla dina graviditetskrämpor! Grattis igen!
  • Mallis87

inatt 1.15 föddes lillebror!

Värkar med 4-7 min mellanrum hela dagen igår, klart hanterbara. Vid 21 ökade de på rejält och barnvakt ringdes in. Var på förlossningen 22.30. Två minuter mellan värkarna, fruktansvärt tryck nedåt. Öppen 4 cm. Vid 24 började jag använda lustgas, kl 1 undersökt - fullt öppen. Då gick vattnet med ett splash, upp i stolen, krysta och sen var plutten ute!

• WiMe06
    Elma skrev 2016-01-19 09:25:13 följande:
    Men va jobbigt för dig! Inte de 4 timmarnas vila då förstås men resten. O jag som kände mig lite gnällig då min tös höll på en timme inatt, vilket hon inte brukar göra... Jag hör till dem som gärna vill få amningen att fungera men det finns ju gränser. Ta hand om dig!!
    Humöret tryter lite lätt när hon surar och inget är bra och hon bara ska ligga där, känns som brösten aldrig får vila. Men så ser man henne när hon ligger i famnen nu efter ett mål mat och då försvinner allt det man kände på natten

Vad jobbigt med storasyster och närheten, mina bröst var skitömma typ 3 dagar efter hon föddes och sen höll det i sig ett par tre dagar. Hoppas det blir bättre så du kan gosa ordentligt med storasyster med. Jag minns också när jag fick andra barnet, då var första knappt 2 år och det var lite kämpigt innan man liksom hittade rutin på allt. Men när man kommit ur tvåbarnschocken så hängde nr 2 bara med. <3
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2016-01-19 09:37:00 följande:

inatt 1.15 föddes lillebror!

Värkar med 4-7 min mellanrum hela dagen igår, klart hanterbara. Vid 21 ökade de på rejält och barnvakt ringdes in. Var på förlossningen 22.30. Två minuter mellan värkarna, fruktansvärt tryck nedåt. Öppen 4 cm. Vid 24 började jag använda lustgas, kl 1 undersökt - fullt öppen. Då gick vattnet med ett splash, upp i stolen, krysta och sen var plutten ute!

Men åh, jättestort grattis. Vad roligt att det kommit så många bebisar nu.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-19 09:31:39 följande:

Jag ligger i sängen o gråter för jag känner mig som en dålig mamma som efter denna natten hellre skulle vilja vara ute i snön istället för att ligga kvar i sängen med bebis. Igår var en skitbra dag fram tills min febertopp och Arvids nattpass där, men idag vill jag bara gräva ner mig. Sambon säger jag ska njuta av honom och tycker jag är galen, men det är ju som det är liksom.

Det går upp och ner tänker jag, igår hade ni det jätte bra. Så då tänker man ahhh... det är så här det ska vara och kommer vara framöver! Äntligen har jag hittat det alla pratar om. Och sen får man ett bakslag (i ditt fall feber och inte få sova på det) och då misstänker jag att man kan känna att va fasen skaffade vi barn för?! och så får du skit dåligt samvete för att du tänker så, för du älskar ju Arvid. Då är det lät att vilja fly till det trygga, vilket i ditt fall att skotta snö. Du kommer komma tillbaks till känsla du hade igår, men du kommer antagligen också komma tillbaks till hur du känner just nu, kanske inte lika ofta men lite då och då. Och jag tänker att det är okej, att vissa dagar inte vilja vara med längre, jag vet att du kommer göra det som krävs för att inte Arvid kommer lida av det (kanske inte mer än så, men det är tillräckligt) 

Jag hoppas att du fortfarnade har kontakt med MVC psykologen, för jag tror att du skulle må bra av att fortsätta pata med någon utomstående, det kommer liksom inte hjälpa att din sambo står där och tycker att du är galen som inte känner det som han tycker att en mamma bör känna. 

styrkekramar <3
  • WiMe06

Gör ett nytt försök och se om ni hakar på

FÖDELSELISTA:

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

WiMe06- BF 17/1. Flicka (Wendela) 2148 gr 43 cm. Född 28/12 efter igångsättning.