• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Elma skrev 2016-01-19 12:39:13 följande:
    Ja att se den belåtna minen när de precis ätit är värt mycket! Just då känns inte sömnbristen, sekunden senare låter jag vara osagt ;)

Några dagar med tokömma bröst ska vi nog fixa ändå utan att alla blir helt förtvivlade här hemma. Jag hade en ovanligt lugn tvååring i knät innan och det gick bra. Vi satt och jämförde nappar och nallar som hon och "bäsigt" (bebis) hade. Riktigt mysigt!
    Vad mysigt, ni får hitta små knep som fungerar för er tills brösten slutat ömma så mkt och ni hittat er väg <3
  • idaeglund

Blir tokig här hemma! BF+3 idag,  vill så gärna ha ut lillasyster nu. Har försökt med allt utom hinnsvepning. Gör barnmorskorna ens det innan 41+0? Storasyster föddes ju på BF.

Den här veckan innan helgen bara måste MÅSTE hon komma. Vi har löst så bra med barnvakt den här veckan. På torsdag kväll kommer mina föräldrar upp oavsett om bebisen har kommit eller inte och stannar tom söndag, just för att kunna vara barnvakter då min syster reser bort på tors. De har 4h bilresa hem sen, så håller alla fingrar och tår att de hinner träffa bebisen.

Akupressur sätter igång förvärkarna, men sen händer inget mer :( Slemproppen har gått pö om pö sen förra veckan, så det borde ju vara dags snart?! Eller?!

Är det några kvar här inne som har gått över tiden och fortfarande väntar?

• Eleonor01
    idaeglund skrev 2016-01-19 13:08:28 följande:

Blir tokig här hemma! BF+3 idag,  vill så gärna ha ut lillasyster nu. Har försökt med allt utom hinnsvepning. Gör barnmorskorna ens det innan 41+0? Storasyster föddes ju på BF.

Den här veckan innan helgen bara måste MÅSTE hon komma. Vi har löst så bra med barnvakt den här veckan. På torsdag kväll kommer mina föräldrar upp oavsett om bebisen har kommit eller inte och stannar tom söndag, just för att kunna vara barnvakter då min syster reser bort på tors. De har 4h bilresa hem sen, så håller alla fingrar och tår att de hinner träffa bebisen.

Akupressur sätter igång förvärkarna, men sen händer inget mer :( Slemproppen har gått pö om pö sen förra veckan, så det borde ju vara dags snart?! Eller?!

Är det några kvar här inne som har gått över tiden och fortfarande väntar?

Bf på fredag. Som att vänta på bussen 24h om dygnet ;)
  • idaeglund
    Eleonor01 skrev 2016-01-19 14:22:49 följande:
    Bf på fredag. Som att vänta på bussen 24h om dygnet ;)
    Haha, bra jämförelse! Håller med!
  • Seven Costanza

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

Seven Costanza: BF 8/1 och fick en son på BF efter igångsättning och kejsarsnitt. 3080 g, 51 cm lång.

WiMe06- BF 17/1. Flicka (Wendela) 2148 gr 43 cm. Född 28/12 efter igångsättning.

• Elma
    idaeglund skrev 2016-01-19 13:08:28 följande:

Har visserligen fått min bebis men hade tid bokad hos min bm på Bf+3 tror jag det var och skulle då få en hinnsvepning om det gick. Tror det beror mycket på vilken barnmorska man har helt enkelt. Får hoppas det starta snart ändå!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-19 09:31:39 följande:

Jag ligger i sängen o gråter för jag känner mig som en dålig mamma som efter denna natten hellre skulle vilja vara ute i snön istället för att ligga kvar i sängen med bebis. Igår var en skitbra dag fram tills min febertopp och Arvids nattpass där, men idag vill jag bara gräva ner mig. Sambon säger jag ska njuta av honom och tycker jag är galen, men det är ju som det är liksom.

Du är inte galen! Du har fått massa bra råd från andra men jag ville bara säga det.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-19 09:31:50 följande:

Så skönt att det inte blev utdraget och att allt gick så bra

Åh så fina namn. En lagom stor liten tjeja

Hoppas allt går bra på läkarkontrollen så ni får åka hem sen då.

Det blir nog verkligare när han får träffa henne på riktigt. Våra förstod nog inte heller riktigt förrän de faktiskt fick träffa henne och nu är dem på henne jämt, haha.

Det verkar som det är ett riktigt litet snuttgäng som fötts, hihi.

Det gick bra på läkarkontrollen, fast läkaren tyckte han hörde ett knäppande i höften (som jag antar tyder på höftledsluxuation, han sa det inte dock men pratade om skena osv), så han kallade på överläkaren. Som dock inte hörde nåt, tack och lov, men vi får se på återbesöket på torsdag. Vid tidig hemgång gör man alltid en till läkarkontroll och det känns ju bra iaf men hoppas det är lugnt med lederna.

Axel var väl måttligt intresserad, haha, men han tycker hon är söt och ser fram emot att hon ska bli större så han kan leka med henne. Han konstaterade att då kan hon jaga efter honom och han kommer springa snabbare eftersom han är större. Haha!

Nu är det jag som är inne i "får hon i sig nåt?!"-stadiet... Hon snuttar ju mycket men man vet ju inte om det finns nåt att äta!! En kompis son snuttade massor men fick inte i sig nåt och fick så lågt socker att han nästan blev medvetslös, som tur var så var de fortfarande på sjukhuset eftersom hon var snittad... Sånt där skrämmer ju upp en. Men Sally är pigg mellan varven och är med när hon är vaken så jag borde kunna släppa det.
  • qatteriin
    Mallis87 skrev 2016-01-19 09:37:00 följande:

inatt 1.15 föddes lillebror!

Värkar med 4-7 min mellanrum hela dagen igår, klart hanterbara. Vid 21 ökade de på rejält och barnvakt ringdes in. Var på förlossningen 22.30. Två minuter mellan värkarna, fruktansvärt tryck nedåt. Öppen 4 cm. Vid 24 började jag använda lustgas, kl 1 undersökt - fullt öppen. Då gick vattnet med ett splash, upp i stolen, krysta och sen var plutten ute!

Grattis till lillebror!!
  • qatteriin

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

Seven Costanza: BF 8/1 och fick en son på BF efter igångsättning och kejsarsnitt. 3080 g, 51 cm lång.

WiMe06- BF 17/1. Flicka (Wendela) 2148 gr 43 cm. Född 28/12 efter igångsättning.

qatteriin: bf 17/1. Flicka, Sally, född 18/1. 3070 g och 49 cm.