• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • idape

Tack snälla för era svar! Bm sa att bebisen troligen sjunkit ner bara. Och jag fick en ny tid om 1 v och 2 dagar. Har då gått över bf så jag oroar mig ändå. Kan ju oxå vara så att hon slutat växa liksom. Enligt min mens hade jag bf i går, men på rul blev jag flyttad till 24 jan och det rättar ju dom sig efter. Vilket datum brukar stämma? Det man själv vet eller deras?

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 07:35:54 följande:

Tack allihopa!

Förstaförsökaren26; ja rätt coolt att det blev samma dag! Det hade jag INTE trott igår såhär dags...

WiMe06; nä ingenting hanns med, haha, jag som tillochmed fick ett rum med badkar den här gången! Det blev bara - in genom dörren till avdelningen, bli ledd till ett rum av maken och bm (eftersom jag hade en värk), bm sa "nu ska ju födas barn!". Försökte få av mig kläderna, hann inte få av mig byxorna innan vattnet gick i nästa värk, upp i sängen. Bm undersöker - "fullt öppen, det är bara att krysta!" och jag ba what?! Och sen två krystvärkar som jag knappt hann märka och sen var hon ute! Vila en stund och fascinerad av alltihop och sen var det att trycka ut moderkakan med några krystningar och lite yttre tryck. SEN fick vi köra den där grejen med att säga mitt personnummer och bli inskriven och sånt. Uskan och den andra bm som ska vara med hann in tills moderkakan skulle ut. Jag är verkligen helt chockad! Men på ett bra sätt tack och lov. Värkarna hemma var helt uthärdliga, kanske inte sista kvarten hemma eller i bilfärden hem eller jo det var de ju uppenbarligen, haha. Men innan dess var det liksom bara att andas igenom. Jag fattar inte hur jag kan ha haft sån tur. Jag är nästan avis på mig själv för jag fattar det inte!

Herregud, du är värre än mig nästan på att göra raketförlossningar, hihi. Hur lång tid tog det totalt tror du från första värken?
    Är så glad att du fick en sån fin och bra förlossning. Ska ni stanna länge på bb?
    Åh, vad Axel ska bli glad nu när bebis kommer hem? Hur stor var hon? Vad får hon för namn? *nyfiken i en strut* hihi.

Grattis igen!
  • WiMe06
    idape skrev 2016-01-19 08:09:21 följande:

Tack snälla för era svar! Bm sa att bebisen troligen sjunkit ner bara. Och jag fick en ny tid om 1 v och 2 dagar. Har då gått över bf så jag oroar mig ändå. Kan ju oxå vara så att hon slutat växa liksom. Enligt min mens hade jag bf i går, men på rul blev jag flyttad till 24 jan och det rättar ju dom sig efter. Vilket datum brukar stämma? Det man själv vet eller deras?

Mitt bf skiljde på 3 dagar när jag räknande själv och på deras kub. Blev gravid direkt efter mf så hade ingen första mensdag att utgå ifrån. Så det är nog svårt att säga vilket som brukar stämma.
  • amalie79

Hu så trött jag är. Efter vår myskväll vaknade Arvid som väntat runt 23. Men somnade inte om utan var vaken till 03. Nånstans vid 22:39 hade jag känt febern komma tillbaks på mig så jag var bara frusen och glödhet samtidigt med nästan 39 grader.

Som tur var hade sambon hunnit komma hem så han tog honom, prövade med nappen, flaskan, la honom hos mig ett par gånger för att amma, körde honom i vagnen. Ligga hos mig blev han bara skrikig av för vi blev så varma och svettiga. Minns ingenting efter sista amningen men tydligen hade han somnat riktigt runt 03 mumlade sambon nyss.

När han fick tutten igår ville han både ha den och inte ha den. Han suger typ tio tag, sen ruskar han på huvudet, spottar ut den och slår på den liksom. Tror inte han själv vet vad han vill, kanske bara är allmän frustration fram emot kvällen? Iaf så hsr det varit så här några kvällar, men inte alls som igår innan

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-19 02:05:37 följande:

Tack! Ja verkligen i grevens tid, herregud!

Slänger in en bild till bara för det, haha!

Nu sover både man och barn här på förlossningsrummet, jag borde väl försöka göra detsamma men jag är så speedad...

Men Gud så söt! Massa grattis!!
  • Elma
    qatteriin skrev 2016-01-19 07:35:54 följande:

Tack allihopa!

Förstaförsökaren26; ja rätt coolt att det blev samma dag! Det hade jag INTE trott igår såhär dags...

WiMe06; nä ingenting hanns med, haha, jag som tillochmed fick ett rum med badkar den här gången! Det blev bara - in genom dörren till avdelningen, bli ledd till ett rum av maken och bm (eftersom jag hade en värk), bm sa "nu ska ju födas barn!". Försökte få av mig kläderna, hann inte få av mig byxorna innan vattnet gick i nästa värk, upp i sängen. Bm undersöker - "fullt öppen, det är bara att krysta!" och jag ba what?! Och sen två krystvärkar som jag knappt hann märka och sen var hon ute! Vila en stund och fascinerad av alltihop och sen var det att trycka ut moderkakan med några krystningar och lite yttre tryck. SEN fick vi köra den där grejen med att säga mitt personnummer och bli inskriven och sånt. Uskan och den andra bm som ska vara med hann in tills moderkakan skulle ut. Jag är verkligen helt chockad! Men på ett bra sätt tack och lov. Värkarna hemma var helt uthärdliga, kanske inte sista kvarten hemma eller i bilfärden hem eller jo det var de ju uppenbarligen, haha. Men innan dess var det liksom bara att andas igenom. Jag fattar inte hur jag kan ha haft sån tur. Jag är nästan avis på mig själv för jag fattar det inte!

Än en gång grattis!

Det är fascinerande hur olika förlossningar kan vara (har dock inte koll på dina tidigare erfarenheter där) och att kunna lista ut när barnvakt ska kallas in, planera när det är "lagom" att åka till BB utifrån vad man tror blir bra och var man klarar av hemma är ju hopplöst! Men låter som om du hade koll på läget, du hann ju upp i sängen ;)
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-19 00:58:47 följande:

Rally-Sally kom ut 23:09, 23:00 klev vi ur pappas bil utanför förlossningen. Jag hann knappt upp i förlossningssängen, sen kom två krystvärkar och så var hon ute! Herregud! Värken innan gick vattnet, rakt i brallorna. Två små stygn fick jag, needless to say så hann vi inte få upp förlossningsbrev eller nåt men jösses alltså vilken upplevelse! Och vilken enorm skillnad från förra gången! Nu har lillan tuttat i en halv evighet och vi har fikat, jag är hög på adrenalin och på upplevelsen. Wohoo!

Suddig bild på hjärtat :

Äh vad fin hon är! Världens största grattis! åh vad härligt att allt gick bra! tror inte du hann bli trött denna gång va? Hann du med mentalt? Och du fick Hollywood-splashet! <3
  • Elma

Har haft som mål att fokusera på det positiva i graviditeten och tiden efteråt, mycket då jag visste att infektionen som inträffade med första dottern skulle ligga som ett mörkt orosmoln över mig hela nya graviditeten då det kunde inträffa igen. Har lyckats rätt bra med mitt mål ärligt talat men igår kändes det så jäkla pissigt att storasyster skulle bli lidandes för att lillasyster ska få mat. Dumma ömma bröst!

Det märks här hemma att tvååringen känner sig lite bortglömd då hon inte får all fokus numera. Sen när hon faktiskt sökt sig till mig (pappaperiod just nu) så har jag fått kämpa för att inte skrika till och se plågad ut av de mysstunder alt. attackkramar vi haft. Brösten är riktigt ömma nu och hur ska hon förstå det? Är ju inte hennes fel och vi behöver kramas, jag vill också! Har svårt att hjälpa henne också då det är knepigt att lyfta, ha henne i knät osv, kan ju knappast hålla henne långt från kroppen...

Hur länge är det som brösten brukar vara ömma? Kommer verkligen inte ihåg hur det var sist.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-19 08:43:02 följande:

Herregud, du är värre än mig nästan på att göra raketförlossningar, hihi. Hur lång tid tog det totalt tror du från första värken?

Är så glad att du fick en sån fin och bra förlossning. Ska ni stanna länge på bb?

Åh, vad Axel ska bli glad nu när bebis kommer hem? Hur stor var hon? Vad får hon för namn? *nyfiken i en strut* hihi.

Grattis igen!

Jag fattade ju inteatt det var riktiga värkar, hehe, så svårt att säga. Väldigt oregelbundet och inte så starkt från 16-17 kke? Regelbundet från ca 21 när jag kom upp ur badet. Så väldigt fort!

Sally Astrid ska hon heta, efter makens och min respektive farmor. Hon var betydligt mindre än storebror, 3070 g och 49 cm. Lilla bus! Vi är kvar på förlossningen och väntar på läkarkontroll, blir vi godkända så åker vi hem sen. Känns helt ok faktiskt! Ska bli så spännande att se hur Axel reagerar! Mormor har visat bilder, han tyckte det var häftigt och sen ville han ha surfplattan... haha!

Herregud vad den här damen gillar att snutta!
  • Elma
    WiMe06 skrev 2016-01-19 06:02:57 följande:

Efter ersättningen igår sov mitt lilla hjärta i 4 timmar, det var välbehövliga timmar för att sedan äta och tutta på mig nonstop mellan 02-05 ungefär med paus för ett blöjbyte

Men va jobbigt för dig! Inte de 4 timmarnas vila då förstås men resten. O jag som kände mig lite gnällig då min tös höll på en timme inatt, vilket hon inte brukar göra... Jag hör till dem som gärna vill få amningen att fungera men det finns ju gränser. Ta hand om dig!!