• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-19 18:46:02 följande:

Tack för svar! Jag kan ju knappt ha förlorat nåt blod jag... Och moderkakan kom ut hel (med en så nästan hel fostersäck så de var helt fascinerade, haha!) så det borde ju inte vara några problem. Men det var skillnad att stanna på sjukhuset mot att åka hem direkt känner jag, vad gäller sånt här, för det var lättare att fråga när man var på plats där. Men när du nu nämner bm, min bm från mvc ska ju ringa endera dagen för sån är rutinen här, så då kan jag ju fråga henne!

Uuuh nummer två ja... Usch det var inte roligt ens under graviditeten för mig, ser inte fram emot det... Jag är tacksam att jag inte har ont av kisseriet den här gången iaf men vi får se hur det går med resten...

Jag gick redan på morgonen efter förlossningen men hade nada kontroll på det, det kom typ:)

Sen tog det tills på söndagen. Min sköna sambo gav mig en flaska barnolja och sa att nu kommer du inte ut innan allt är ute. :D

Igår är första dagen det har gått spontant utan skräck :D
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 17:40:47 följande:

Kollade de flera ggr på er hur livmodern dragit ihop sig? De kollade en gång på mig och då fick jag godkänt, men när jag klämmer på magen så tycker jag att det känns så hårt där inne. Minns inte hur det var med Axel... Jag har svårt att vara upprätt längre stunder och känner mig andfådd efter en stund, men den känslan minns jag från Axel iaf, jag relaterar den till att magmusklerna inte sitter där de ska men jag vet inte... Nån som känner igen sig? Jag ska höra på återbesöket om det håller i sig tänkte jag.

Mig kollade dem flera ggr, men jag var ju iofs kvar längre.
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-19 19:33:06 följande:
    Åh jag förstår att det känns långt nu!! :-/ Finns det nån plan för när du ska få åka hem? Det är väldigt skönt att vara hemma, lite nervöst men gött att få vara hela familjen.

Ja kissandet är lustigt, efter sonen har jag inget minne av att de mätte mängden kiss som de gjorde nu! Men jag fick godkänt på det och kissar som bara den så det borde vara lugnt.
    Har bett om att få komma hem imorgon vid lunch! Har fått godkänt på kissandet nu iallafall å även nr 2 avklarat. Halleluuuuja!! Hade inte velat vara hård i magen kan jag säga! Det är helt annat nu mot när dottern föddes. De är jätte noggranna nu å jag får blodförtunnande varje dag nu å de mäter kisset som sagt å katetern fick vara kvar. Förra gången var de inge snack om saken katetern ut direlt för jag ville de å inge blodförtunnande alls! Nu hoppas jag på att lillebror får tummen upp imorgon å vi får åka hem! :)

Hur känner du dej då? Har du kunnat smälta allt? Det gick ju så fort!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 17:28:00 följande:
    Det gick bra på läkarkontrollen, fast läkaren tyckte han hörde ett knäppande i höften (som jag antar tyder på höftledsluxuation, han sa det inte dock men pratade om skena osv), så han kallade på överläkaren. Som dock inte hörde nåt, tack och lov, men vi får se på återbesöket på torsdag. Vid tidig hemgång gör man alltid en till läkarkontroll och det känns ju bra iaf men hoppas det är lugnt med lederna.

Axel var väl måttligt intresserad, haha, men han tycker hon är söt och ser fram emot att hon ska bli större så han kan leka med henne. Han konstaterade att då kan hon jaga efter honom och han kommer springa snabbare eftersom han är större. Haha!

Nu är det jag som är inne i "får hon i sig nåt?!"-stadiet... Hon snuttar ju mycket men man vet ju inte om det finns nåt att äta!! En kompis son snuttade massor men fick inte i sig nåt och fick så lågt socker att han nästan blev medvetslös, som tur var så var de fortfarande på sjukhuset eftersom hon var snittad... Sånt där skrämmer ju upp en. Men Sally är pigg mellan varven och är med när hon är vaken så jag borde kunna släppa det.
    Oj, hoppas allt ser bra ut på nästa besök. Men vad bra att läkaren bad en extra att kolla upp det.

Haha, vad roliga dem är dem små grynen. Han var kanske mest glad att mamma var hemma igen? Oj, stackarn då blir han besviken som får vänta ännu längre innan hon kan jaga honom

Känner du att produktionen har kommit igång nånting? Annars är det ju säkert det hon jobbar för så länge hon verkar pigg och alert borde det inte vara ngn fara tänker jag. Men förstår att det oroar dig när du haft bekanta som varit med om den situationen.
  • WiMe06

Vet ni om moderkakan har betydelse för bebisens storlek? Det var nån här som skrev vikten på sin moderkaka så jag var tvungen att kolla vad min vägde denna ggn. Men det var nog inte ens hälften av vad ngn skrev här,
    Så tänkte om det har betydelse för barnets storlek?

• qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-19 19:49:27 följande:

Jag gick redan på morgonen efter förlossningen men hade nada kontroll på det, det kom typ:)

Sen tog det tills på söndagen. Min sköna sambo gav mig en flaska barnolja och sa att nu kommer du inte ut innan allt är ute. :D

Igår är första dagen det har gått spontant utan skräck :D

Haha han verkar så skön, din karl. Jag har inte känt nåt behov idag men å andra sidan så gick jag typ femton gånger under dagen igår så det kanske var tomt, haha. Jag har min kära xylocain om det krisar men jag hoppas jag slipper besvär nu när bebisen är ute...
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-19 20:01:18 följande:

Har bett om att få komma hem imorgon vid lunch! Har fått godkänt på kissandet nu iallafall å även nr 2 avklarat. Halleluuuuja!! Hade inte velat vara hård i magen kan jag säga! Det är helt annat nu mot när dottern föddes. De är jätte noggranna nu å jag får blodförtunnande varje dag nu å de mäter kisset som sagt å katetern fick vara kvar. Förra gången var de inge snack om saken katetern ut direlt för jag ville de å inge blodförtunnande alls! Nu hoppas jag på att lillebror får tummen upp imorgon å vi får åka hem! :)

Hur känner du dej då? Har du kunnat smälta allt? Det gick ju så fort!

Härligt, då är det inte långt kvar!! Jag blev förvånad när de tog blodtrycket efter förlossningen men samtidigt tycker jag det är bra med en sån rutin, har en bekant som utvecklade hellp efter förlossningen och fick svåra komplikationer... Så väldigt bra att de ger blodförtunnande också! Jag vet att USÖ fått väldigt bra resultat i jämförelser mellan förlossningar i Sverige så de jobbar nog engagerat för detta.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-19 20:05:09 följande:

Oj, hoppas allt ser bra ut på nästa besök. Men vad bra att läkaren bad en extra att kolla upp det.

Haha, vad roliga dem är dem små grynen. Han var kanske mest glad att mamma var hemma igen? Oj, stackarn då blir han besviken som får vänta ännu längre innan hon kan jaga honom

Känner du att produktionen har kommit igång nånting? Annars är det ju säkert det hon jobbar för så länge hon verkar pigg och alert borde det inte vara ngn fara tänker jag. Men förstår att det oroar dig när du haft bekanta som varit med om den situationen.

Haha jaa han blev min lilla bebis igen men det var jag beredd på. Han är så glad att jag kommer ner på golvet igen och kan leka. Och jag med, visst gör fogarna fortfarande ont men nu är jag iaf inte lika tung och otymplig.

Nja jag undrar om det alls kommit igång... Men det är klart, hon är ju inte ens ett dygn. Igår såhär dags hade jag ingen aning om att hon skulle komma samma kväll, så märkligt! De var inte oroliga på förlossningen iaf så det känns ju bra men jag hoppas inte det dröjer allt för många dagar innan det rinner till. Nu sover hon, den lilla. Hon som alltid brukade vara så aktiv i magen på kvällarna! Men det kanske var senare på kvällarna när jag tänker efter.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-19 10:43:53 följande:
    Du är så jäkla klok vet du det. Nej jag har ingen mer tid hos psykologen men tänker också att det kanske vore bra. Framförallt detta hoppande mellan ytterligheter är vansinnigt påfrestande. Nu ser jag den där måndagen som kommer framför mig, när sambon går halv sju på morgonen och kommer hem sex på kvällen efter pojkens träning ( jo det är varje vecka han går på deras träning inte varannan) och jag ska vara hemma med Arvid. Första dagen. Av sex-sju månader.

Idag kommer en bonus hem iaf. Den andra blev förkyld precis som vi, så han stannar någon dag till hos farfar och farmor. Den som kommer är den som var magsjuk men nu är han frisk.

Hsn åkte till skolan, men tydligen är skolan stängd. Det är snökaos i Göteborg. Han är väl på fritids antar vi för där är öppet, sambon ska åka o leta efter honom. Men annars hade han väl dykt upp här eller hemma hos sin mamma.
    Vet inte hur klok jag är egentligen, men jag har som sagt gått igenom ett par depressioner så jag vet en del om hur det är att gå i mellan ytterligheter och tro att allt är super, tömma hela veckans energi på en dag och sen vara helt svart/dränerad på energi i flera dagar efteråt.

Jag tycker att du ska ta ett snack med din sambo, speciellt så här i början så tycker jag att det är väldigt magstarkt av honom att tycka att han ska vara iväg på killarnas träning 4 dagar i veckan, samtidigt som han lovat att du ska få egentid och att ni ska ha delat ansvar? Dessutom har han vart den drivande i att ni ska skaffa barn! Förlåt mig om jag låter väldigt hård nu men hur f-n tänkte han då?!!!!!!!??? Så han tänker bara träffa sin nyfödda son 3 kvällar i veckan om inte du orka följa med på  träningarna? Jag hade vart vansinnig! Jag tycker att det räcker gott och väl att min sambo och mina bonusar kommer gå på familjeträning på tisdagar...
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 20:22:21 följande:
    Haha jaa han blev min lilla bebis igen men det var jag beredd på. Han är så glad att jag kommer ner på golvet igen och kan leka. Och jag med, visst gör fogarna fortfarande ont men nu är jag iaf inte lika tung och otymplig.

Nja jag undrar om det alls kommit igång... Men det är klart, hon är ju inte ens ett dygn. Igår såhär dags hade jag ingen aning om att hon skulle komma samma kväll, så märkligt! De var inte oroliga på förlossningen iaf så det känns ju bra men jag hoppas inte det dröjer allt för många dagar innan det rinner till. Nu sover hon, den lilla. Hon som alltid brukade vara så aktiv i magen på kvällarna! Men det kanske var senare på kvällarna när jag tänker efter.
    Då är det säkerligen det hon kämpar på för fullt med att det ska komma igång.
    Ursäkta mig om jag är alldeles dum nu men alla mina barn har ju blivit sondade, men är bebisen alltså utan mat tills mjölken runnit till?

Härligt att du känner att du kan ner på golvet igen hoppas att dina fogar blir bättre den här ggn.

Min lilla sover med precis, så nu blir det kaninsaga för den store, sen hoppas jag hinna se lite veckans brott i sängen innan jag själv borde sova också.