• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • elinville
    idape skrev 2016-01-20 13:40:54 följande:

Bf + 2 idag förresten. Har glesa värkar nu. Hon kom efter min mens och inte rul. Och i morgon fyller jag 35!! Vilken present jag kommer få. He he

Ååh vilken superpresent!! Hur går det? Är bebisen kommen? :)
  • Eleonor01

Hälsningar från oss <3 två timmar på förlossningen sen blev det en raket. Latensfasen hemma därför det bs lite oregelbundet. Vs öppen 3 cm när jag kom in kl 17 å hon föddes 18.58 :)

• elinville
    Eleonor01 skrev 2016-01-20 22:14:15 följande:

Hälsningar från oss <3 två timmar på förlossningen sen blev det en raket. Latensfasen hemma därför det bs lite oregelbundet. Vs öppen 3 cm när jag kom in kl 17 å hon föddes 18.58 :)

Grattis!! :) Bra jobbat!!
  • qatteriin

Grattis! Vilken sötnos!!
  • WiMe06
    himw skrev 2016-01-20 17:22:07 följande:
    Det måste jag kolla- har mest läst och fascinerats av att läsa om förlossningen ur ett medicinskt perspektiv.

Åh, så himla skönt! Vi kompletterar också med ersättning på kväll och natt då jag inte har tillräckligt för att hålla henne mätt och hon snuttar och snuttar och snuttar på nätterna. Jag går bara promenader ute och hoppas i hemlighet att vi inte ska träffa nån som vi känner så jag slipper säga att de inte får dyka ner i vagnen med ansikte eller händer och helst hålla sig 2 meter ifrån- är så livrädd för att hon ska bli sjuk! Vi har pratat om hur fasiken ni med syskon gör- det måste vara så jobbigt! Mentalt utröttande kan jag tänka mig.

Jag har lite svårt att dra gränsen vart jag blir panikbeskyddande och vart vanligt vett är- men jag litar inte en sekund på andra människor utanför den närmsta familjen som får tvätta händerna och sprita dem under mina maniska förmaningar :)

Inget handspritande- inget bebisgos :)

Vi har fått en jättegullig BVC-sköterska och öppna förskolan verkar jättebra men guuuud så tråkig miljö- det ligger precis vid Kalmarsundsskolan och fy vad tråkigt! Asfalt och parkering som skolgård- hemskt!

Jag trodde inte att det fanns BVC i Lindsdal- men vad skönt att ha det så nära. Föräldrargrupp har jag inte hört något om- har ni fått någon?

Clara växer och står i så jag hinner knappt med :) min mamma har varit här i två dagar och bebisgosat och visst måste man få tycka att det är helt underbart att få vara ensam med sina armar?

Jag har hunnit göra så mycket och inte behövt springa ner och panikslänga i en maskin tvätt utan stått i godan ro och vikt tvätt, lyssnat på musik och varit ensam. Precis vad jag behövde efter konstant ammande och vyssande sen pappan började jobba igen. :)
    Vad skönt att hon växer och att det fungerar bra att komplettera med ersättning.
    Det är skitjobbigt med andra människor tycker jag, maken säger åt mig att jag måste lära mig att gå ut med henne. Besök har vi inte haft ngt än förutom makens föräldrar.

Jag är också nitisk med att tvätta händerna och handsprit. Barnen kommer inte in i huset efter skolan förrän dem tagit av sig skolkläderna och tvättat och spritat händerna, så nu är dem så nitiska och talar om för andra hur viktigt det är.

Det är skitjobbigt med dem stora barnen när dem ska till skolan. Alla barn som vill titta och vuxna som också vill titta på henne. Varje gång har jag känslan att jag bara vill ta henne i min famn och springa därifrån.

Handla i affären med henne gör jag inte. Gjorde min andra storhandling med hemkörning idag, så imorgon kommer en leverans med mat.

Vad bra med bvc-sköterskan. Våran verkar också gullig. Men jag tror inte det finns ngn som slår den vi hade med son nr 2, guuuud vad jag saknar henne. Tyvärr finns det ingen öppen förskola i Linsdal, konstigt nog när det ändå är så pass stort här ute men kyrkan har babyrytmik och egen öppen förskola 1 ggn/vecka när vi känner att vi vågar oss på det.
    Föräldragrupp erbjuds vi ingen som omföderska, men det har ju stått så mkt sista veckan om att det tvingats lägga ner föräldragrupperna här pga personalbrist och ekonomiska skäl men det kanske bara gäller dem grupper som är på mvc?

Skönt med lite avlastning. Det behöver man ibland faktiskt. Tycker du att det gått bra annars att vara själv sedan sambon din började jobba?
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-20 21:47:09 följande:

Alltså jag behöver råd - våran killen är inte sådär överdrivet tuttsugen alls. Han åt inatt vid 00:20-2 å sedan sov han till 6 å sedan åt han lite vid 9 å sedan vid 11:30 å sen när vi kom hem vid 15 å sen sista gången vid 19. Annars så sover han mest. Minns att dotter var vaken hela tiden å åt. Å den korta tid han tuttat så har jag såklart får sår redan! Får inte till greppet. Vet inte om jag har för stora bröst alltså. Försökte väcka honom nu men bröstet lockade inte alls å han har sovit sen strax innan 19. Borde jag oroa mig? Har ni några bra tips?

Åh vad svårt! Har tyvärr inga tips. Vi har det tvärtom, Sally är enormt tuttig medans Axel var måttligt intresserad de första dygnen... Har dock också svårt med greppet, inga sår här ta i trä men ont har jag.

Du kke kan ringa bb och höra med dem? Har förstått att det inte finns nån amningsmottagning här. Jag tänkte ringa dem i morgon och fråga om man kan få hjälp med greppet.
  • WiMe06

Åh, så fin liten tjej. Stort grattis!!
  • WiMe06
    CarolinaH skrev 2016-01-20 21:47:00 följande:

Varit på pku, blus och hördelscreening i dag. 60g kvar till födelsevikten, fick MVG på hörseln och barnläkaren tyckte det var en stor, stark och välmående pojke vi hade.

Theo är 5 dagar och har redan fått rensa bort allt 50 och en del 56. Gick direkt på 62 istället. Han har väldigt långa ben och stora fötter vår prins.

Härligt att allt såg bra ut, vilken härlig bild, så fin kille.
  • mirakelspektakel

stort grattis!! bra jobbat!
  • amalie79

Grattis! Söt som en karamell Ju!