• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-20 15:27:58 följande:

Jaa hormonerna är verkligen igång, även om det inte är riktigt dags för tredagarsgråten än. Men den här bilden som jag nu har som bakgrund i mobilen får mig typ att gråta varje gång. Skit samma att bebis knappt syns liksom, haha!

supermysig bild!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-20 15:32:40 följande:

Nej att höra dem där jäkla snarkningarna när man går med frustrerad bebis kan göra en än mer tokig. Jag är så glad som köpt hem ersättning faktiskt och jag börjar nästan känna att det kanske är värt att gå över till det så småningom, men det är ju sååå mysigt att amma och det är nog det som gör att jag fortsätter traggla tror jag.

Du får sova lite när maken kommer hem kanske?

Ja det känns skönt inför natten att ha ersättning hemma faktiskt, men det känns som att mjölken är på väg snart iaf, hon sväljer gott när hon äter nu. Det ÄR ju så mysigt när amningen funkar! Jag ska be dem kolla hennes grepp i morgon när vi ska på återbesök på hemvårdsavdelningen, jag har fått lite ont. Och hon är lite orolig, jag funderar på om hon har lite ont i magen. Bubblar lite där inne men utan att det kommer pruttar. Jaja. Inte lätt för en liten kropp att lära sig äta och fungera!
    mirakelspektakel skrev 2016-01-20 16:06:28 följande:

så fin din familj är! <3

WiMe06 skrev 2016-01-20 17:06:11 följande:

Amen åhh vad fina! Förstår att du blir känslosam

Tack! Det är så härligt att se storebror så stolt över lillasyster, fast det är lite läskigt att vara nära henne fortfarande.
  • qatteriin

Alltså... Jag har så svårt att tänka "hon" om Sally! Även om jag gjort det hela graviditeten! Jag är väl så van vid att min bebis är en pojke, haha, men det blir lite lustigt. Vi har ju bara haft pojkbebisar i familjen så även för mina föräldrar verkar det vara svårt att ställa om. Haha!

• Meri87
    Niiiillllsson skrev 2016-01-20 19:04:58 följande:

Jag tror det. Vi är inne på BB just nu och värkarna har nu stannat av så vi ska gå runt i två timmar och sen se om jag öppnat mig mer annars får vi åka hem.

Jag hoppas att jag slipper åka hem nu för det är tredje gången vi är inne på BB pga förvärkar.

Hur går det för dig?!?
  • qatteriin

FY FAAAAAN FÖR EFTERVÄRKARNA!!

Där fick jag för att jag hade så hanterbara värkar under förlossningen antar jag... Blä!

• Niiiillllsson
    Meri87 skrev 2016-01-20 21:05:40 följande:

Hur går det för dig?!?

Var öppen 3 cm så dom gjorde hinnsvepning och sen fick vi åka hem men nu har det kommit igång ordentligt vi avvaktar bara lite till ifall det bara är en irritation eller om det faktiskt är så att det har startat. Men ont som satan gör dom och dom kommer ofta.
  • CarolinaH

Varit på pku, blus och hördelscreening i dag. 60g kvar till födelsevikten, fick MVG på hörseln och barnläkaren tyckte det var en stor, stark och välmående pojke vi hade.
    Theo är 5 dagar och har redan fått rensa bort allt 50 och en del 56. Gick direkt på 62 istället. Han har väldigt långa ben och stora fötter vår prins.

• Förstaförsökaren26

Alltså jag behöver råd - våran killen är inte sådär överdrivet tuttsugen alls. Han åt inatt vid 00:20-2 å sedan sov han till 6 å sedan åt han lite vid 9 å sedan vid 11:30 å sen när vi kom hem vid 15 å sen sista gången vid 19. Annars så sover han mest. Minns att dotter var vaken hela tiden å åt. Å den korta tid han tuttat så har jag såklart får sår redan! Får inte till greppet. Vet inte om jag har för stora bröst alltså. Försökte väcka honom nu men bröstet lockade inte alls å han har sovit sen strax innan 19. Borde jag oroa mig? Har ni några bra tips?