• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 10:35:23 följande:
    Åh är det nåt att ha i de där tidningarna nu för tiden? Jag prenumererade när Axel var liten men tröttnade efter ett tag, nu känns det av nån märklig anledning relevant igen, haha! Jag kommer inte vara konsekvent om vi börjar, det tror jag inte iaf, men det fina är att man ju kan göra lite som det passar en själv och ta det lite i taget. Typ rutinpotta vid blöjbyte bara, eller kolla efter signaler på bajs bara eller så. Axel var så vansinnigt tydlig när han var på väg att bajsa så det var så jag började fundera på det här, om Sally blir likadan.

Ja du efter en månad är de inte nyfödingar längre, hehe... Tur att man iaf kan kalla dem spädbarn fram till ett år!!
    Nja, jag vet inte om det är det. Det var av en slump jag fick välja en fri tidning från pensionsföretaget där jag har tjänstepensionen och sen fick jag välja en tidning från nåt mer ställe vad det nu var, men jag står också lite i valet och kvalet om jag ska prenumerera eller inte.

VA?? Inte nyföddingar, buhu!!! Jag vill ha min nyfödding!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 10:38:38 följande:
    Haha åh vad gulligt! "Vem får jackpoten idag?!"
    Haha, ja lite så. Än är det ingen som lyckats pricka in den så snart är det väl uppe i drömvinsten
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 10:40:12 följande:
    Haha nä de var så timida så. Maken hade iaf haft vett att säga till dem att vi hade en nyfödd, haha! Men det är så typiskt min man alltså att glömma att berätta nåt sånt. Inte för att jag är så mycket bättre i dagsläget.
    Jag lovar din man är INTE ensam om det.
  • qatteriin

Alltså fan vad man INTE känner sig sexig när man går runt med amningsbhn öppen och purelan på vårtorna för att lufta och slippa trycket mot de stackars slitna boobsen... Jag trodde inte jag hade fått några sår men tji fick jag, efter nattens konstanta ammande så hade jag visst det. Hoppas verkligen vi kan få hjälp med taget idag och jag ska fråga om syntocinon också om jag kommer ihåg, det gör så jädra ont när hon tar tag och jag fick stora problem med utdrivningen när jag hade så med Axel. Om det nu finns så mycket att driva ut än så länge...

Usch ju mer det närmar sig desto mer orolig blir jag över den här läkarkontrollen idag. Trots att överläkaren i tisdags inte hörde nåt knäppande i höften så tänker jag att hon kanske har höftledsluxation ändå och kommer hamna i vonrosenskena i tre månader liksom... Inbillar mig att jag hör hur hon knäpper och att hon typ skriker när hon rör på benen (fast det snarare är att hon rör på benen när hon skriker)... Jag vet att höftledsluxation inte är hela världen och att man blir fullt återställd om man får behandling men det skrämmer mig ändå förstås att min lilla busa skulle bli fast i ett paket hela våren. Men snart är klockan ett och då får vi veta.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-21 10:40:24 följande:

Nja, jag vet inte om det är det. Det var av en slump jag fick välja en fri tidning från pensionsföretaget där jag har tjänstepensionen och sen fick jag välja en tidning från nåt mer ställe vad det nu var, men jag står också lite i valet och kvalet om jag ska prenumerera eller inte.

VA?? Inte nyföddingar, buhu!!! Jag vill ha min nyfödding!

Ja just jag fick också så, från typ KPA! Men jag orkade inte göra nåt åt det, haha. Men då kanske jag inte missade så mycket ändå.

Haha nää fyra veckor eller en månad eller vad det är, sen är de inte nyfödda längre!
    WiMe06 skrev 2016-01-21 10:42:51 följande:

Jag lovar din man är INTE ensam om det.

Haha jag vet inte riktigt om det är skönt att höra, eller om jag ska beklaga!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-21 10:24:04 följande:
    Jag vet inte varför men han har svårt att prata om saker utan att bli irriterad. Inte så bra på diskutera. Han är ju så säker på att sllt kommer funka jättrbra att han inte fattar varför jag bara inte är glad och tacksam för vi har fått en sån jättefin son att ta hand om.

Jag sa till honom att ja men jag håller ju på och fattar allt det där nu.

Klart jag kan åka med bonusarna på träning om det är så, Arvid tar ju flaska också, och kan absolut tänka mig ställa upp, särskilt på yngste. Store har jag en mer komplicerad relation till.

Jag antar att jag kommer vilja ta Arvid på kvällarna när han är föräldraledig sen, när man varit borta från honom hela dagarna.

Usch jag tror det är en del av det att dessa två veckor blev som de blev. Alla har varit sjuka. I natt var Arvid vaken tre timmar, sambon låg och yrade med feberfrossa, han har äntligen varit på vc och inhalerat.

Jag är bättre men väldigt hostig. Arvids tillstånd är oförändrat som tur är. Sög ut snorbobbor i natt så.
    haha. Jag vet precis vad som göra att han svårt att prata om det, det kallas för SKULD. Han känner skuld för sina äldre söner att han inte kan/kunnat ge dem en bättre uppväxt/mamma, skuld för dig eftersom han egentligen skulle vilja finnas där för dig 100% och skuld för Arvid som han inte kommer hinna med som han egentligen skulle vilja. Det enda han vill skulle jag tro är att kunna dela sig i mitten och räcka till för alla. Det är näst intill omöjligt att få till en bra diskussion från denna utgångspunkt iom att han redan är i försvarsposition. Min sambo är precis likadan om jag försöker prata om något som inte är lättvindigt ang bonusarna, försöker säga att allt kommer bli så bra så och att det bara är jag som målar allt svart och sen försöker han stoppa huvudet i sanden

Jag tänkte att träningarna skulle vara ett sätt för dig att få ensamtid, inte ytterligare ett sätt som du ska göra för att ställa upp. Jag är helt säker på att iom att ni fick en så tuff start så tär detta ytterligare på dig och du kanske ser det ännu mörkare än vad du hade gjort annars. Men det tar inte bort faktumet att din sambos prioriteringar är helt skeva. Jag tycker ibland att det är viktigt att jämföra med en biofamilj och se hur den fungerar i samma situation. Wime och Qatteriin: skulle ni god ta att eran man var borta på era söners träningar 4 gånger i veckan medan ni ska vara hemma själv heltid med en nyfödd? 
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-21 10:47:10 följande:

Alltså fan vad man INTE känner sig sexig när man går runt med amningsbhn öppen och purelan på vårtorna för att lufta och slippa trycket mot de stackars slitna boobsen... Jag trodde inte jag hade fått några sår men tji fick jag, efter nattens konstanta ammande så hade jag visst det. Hoppas verkligen vi kan få hjälp med taget idag och jag ska fråga om syntocinon också om jag kommer ihåg, det gör så jädra ont när hon tar tag och jag fick stora problem med utdrivningen när jag hade så med Axel. Om det nu finns så mycket att driva ut än så länge...

Usch ju mer det närmar sig desto mer orolig blir jag över den här läkarkontrollen idag. Trots att överläkaren i tisdags inte hörde nåt knäppande i höften så tänker jag att hon kanske har höftledsluxation ändå och kommer hamna i vonrosenskena i tre månader liksom... Inbillar mig att jag hör hur hon knäpper och att hon typ skriker när hon rör på benen (fast det snarare är att hon rör på benen när hon skriker)... Jag vet att höftledsluxation inte är hela världen och att man blir fullt återställd om man får behandling men det skrämmer mig ändå förstås att min lilla busa skulle bli fast i ett paket hela våren. Men snart är klockan ett och då får vi veta.

Sätt på låten "sexbomb" med Tom Jones så är bilden komplett! :D

Jag förstår verkligen din oro! Fy fasen! Jag kommer vara livrädd under de där kontrollerna. Jag var ju med på första kontrollen de gjorde när vi kom ned till neo med min brorsdotter och jag var livrädd att det skulle vara något fel med henne, så jag misstänker att jag kommer ligga på golvet i panik när det är mitt eget barn. Håller verkligen tummarna att Sally är frisk som en nötkärna!
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-21 10:47:10 följande:

Åh hoppas allt är bra, min väninna hade sin son i skena det var väldigt meckigt och lillen var ledsen av det. Även om det som du säger inte är hela världen så är det ju ändå jobbigt.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-21 10:31:57 följande:
    Haha japp, det är ljuvligt! Som igår när jag precis efter frukost satt i soffan oduschad med sliten pyjamas och tuttarna i vädret (eller ja den ena i bebisens mun och den andra "luftandes") och det knackar på dörren. Wtf?! Jodå det var hantverkare som skulle kolla våra köksluckor, maken hade glömt berätta för mig att de skulle komma!! Haha jag är så glad att vårt vardagsrum ligger liksom "rygg mot rygg" med köket så jag kunde gömma mig i soffan tills de hade gått, men maken fick allt höra ett och annat efteråt!
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 09:57:40 följande:

Kör ni med tygblöjor med? Hört att det ska vara en vanlig kombo med ec.

Nej, jag hade velat men det känns inte hållbart utan tvättmaskin. Så det är en kedjereaktion, haha, om jag får tummen ur med att kolla upp installationskostnaden så kanske det blir tvättmaskin och då kanske det blir tygblöjor också. Man kan ju varva, det skulle nog vi göra isf. Ha vanliga när man ska iväg och kanske på natten, och tyg hemma. Just nu är jag glad om jag kommer ihåg att ta på en blöja över huvud taget!
    Det kallas för spänning i vardagen :) Det är först senast året kanske som jag skulle kunna skratta åt det, innan så var min PTSD så påtaglig att jag gick och gömde mig om jag hörde steg i gruset utanför, om jag inte visste vem det var innan. Den stora vändpunkten kom när jag en dag tog mod till mig och gick ut och tittade vem som stod utanför och finner mig själv öga mot öga med ett rådjur :D

Låter som installationskostnaderna kommer bli dyra. Kanske värt att försöka med er underbara värd? 
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 10:59:10 följande:

haha. Jag vet precis vad som göra att han svårt att prata om det, det kallas för SKULD. Han känner skuld för sina äldre söner att han inte kan/kunnat ge dem en bättre uppväxt/mamma, skuld för dig eftersom han egentligen skulle vilja finnas där för dig 100% och skuld för Arvid som han inte kommer hinna med som han egentligen skulle vilja. Det enda han vill skulle jag tro är att kunna dela sig i mitten och räcka till för alla. Det är näst intill omöjligt att få till en bra diskussion från denna utgångspunkt iom att han redan är i försvarsposition. Min sambo är precis likadan om jag försöker prata om något som inte är lättvindigt ang bonusarna, försöker säga att allt kommer bli så bra så och att det bara är jag som målar allt svart och sen försöker han stoppa huvudet i sanden

Jag tänkte att träningarna skulle vara ett sätt för dig att få ensamtid, inte ytterligare ett sätt som du ska göra för att ställa upp. Jag är helt säker på att iom att ni fick en så tuff start så tär detta ytterligare på dig och du kanske ser det ännu mörkare än vad du hade gjort annars. Men det tar inte bort faktumet att din sambos prioriteringar är helt skeva. Jag tycker ibland att det är viktigt att jämföra med en biofamilj och se hur den fungerar i samma situation. Wime och Qatteriin: skulle ni god ta att eran man var borta på era söners träningar 4 gånger i veckan medan ni ska vara hemma själv heltid med en nyfödd? 

Jag skulle fasen knappt överleva det med enbart en fyraåring som i princip är självgående... så nä.