• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-21 08:09:36 följande:

Jag. Är. Så. Trött.

Inatt har jag ammat fram till 01:30 ungefär - började vid 20 med en kort paus runt 22. Vid 01:30 sa jag till maken att "ta den jäkla ungen nu för jag MÅSTE sova, börjar hon snutta så ge henne ersättning men kom INTE in hit!" 02:45 vaknade jag med ett ryck och kände mig närmast utvilad... De fick komma in igen och vi körde på med amningsmaraton igen (hon hade inte snuttat nåt i mellantiden). Vid 6:10 vaknade sonen och då hade Sally precis somnat till och släppt bröstet så maken gick upp och dottern fick hamna i babynestet där hon faktiskt sov till 7:30 så jag fick en dryg timmes sömn till. Håhåjaja, ska det fortsätta såhär så provar jag nog snart med napp för fröken. Hon verar få i sig lite mjölk nu iaf, för hon sväljer gott när hon äter. Men jag lär ju se ut som sju svåra år så lite sömn jag fått de tre senaste nätterna.

jag lider med dig, räckte med att titta mig själv i spegeln i morse, såg ut som jag gått in i en vägg, alt gjort en skönhetsoperation i förrgår. Sovit som skit i natt, och då har jag endast mig själv att ta hänsyn till... (smita från sambons värmekaminkramar, räknas inte) hoppas att du får lite mer sömn under dagen iaf! <3
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 09:30:35 följande:

Fasen jag vill oxå prata bebisbajs!!! Känns som om hon aldrig kommer komma ut... 8 dagar kvar till BF, otålig som få!

Ååååååh I feel you! Snaaaaaaart kommer bajs vara det enda du tänker på, om inte annat så för att det är det enda som hjärncellerna räcker till för!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 08:09:36 följande:

Jag. Är. Så. Trött.

Inatt har jag ammat fram till 01:30 ungefär - började vid 20 med en kort paus runt 22. Vid 01:30 sa jag till maken att "ta den jäkla ungen nu för jag MÅSTE sova, börjar hon snutta så ge henne ersättning men kom INTE in hit!" 02:45 vaknade jag med ett ryck och kände mig närmast utvilad... De fick komma in igen och vi körde på med amningsmaraton igen (hon hade inte snuttat nåt i mellantiden). Vid 6:10 vaknade sonen och då hade Sally precis somnat till och släppt bröstet så maken gick upp och dottern fick hamna i babynestet där hon faktiskt sov till 7:30 så jag fick en dryg timmes sömn till. Håhåjaja, ska det fortsätta såhär så provar jag nog snart med napp för fröken. Hon verar få i sig lite mjölk nu iaf, för hon sväljer gott när hon äter. Men jag lär ju se ut som sju svåra år så lite sömn jag fått de tre senaste nätterna.

Åh, vad jag känner igen mig, haha! Jag som sa vi hade en bra natt igår. Skönt att du känner att det börjar komma igång, då kanske hon blir nöjdare snart :) vi kan hoppas iallafall

Känns som min lilla donna borde hittat son rytm snart, 3 1/5 vecka idag, men hon har ju iofs bara ammat fritt 1 1/5 vecka så det kanske är därför hon tagit tid på sig.
    Ammade vid 19.30 med en paus för grabbarnas godnattsaga vid 20.00. Sen fortsatte vi vid 22-tiden och vid 01-tiden gav jag upp och gav en flaska ersättning, fick några timmars sömn innan det var dags igen vid 04.30. Då flyttade jag in i äldsta sonens säng för båda grabbarna låg i vår säng och bredde ut sina arslen. När ska dem lära sig! Sen körde vi på till 6.30. Och så igen vid 7.30. Nu sover dockan gott i sitt nest och grabbarna är lämnade i skolan. Jag ska äta frukost! Just det shit, äggen!!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 08:14:40 följande:
    Jag blir svinfrustrerad också, hehe, otroligt hur fort det kan gå över ändå! Jag kan verkligen bli svinförbannad i ögonblick och sen lugnar jag mig - men just det där när de inte blir nöjda, det är ju tortyr...

Låter ju som W behövt lite mer tid för att få fart på tarmarna ja! Svårt det där med bajset, det enda jag minns sen sist är att om man helammar så är det lika normalt att bebisen bajsar 10 ggr per dag som var 10e dag men om man ger ersättning ska de bajsa varje dag typ. Så med andra ord - ingen har en aning, hehe. Sally bajsade till slut inatt och jag tror faktiskt det hjälpte för att få henne lugnare.
    Ja, det är verkligen tortyr när man försöker allt och inget är bra...

Tänk vilken lättnad man kan känna över lite barnbajs, haha. Aha men det kanske är därför hon bajsar mkt mindre nu, för när vi sondade henne så kunde bajsa sidodär 5-10 små lass om dagen. Men sen hon började bara amma så har det blivit mindre. Så då behöver jag inte oroa mig kanske för att hon inte bajsar varje dag. Nu gör hon dunderlass istället, haha!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 09:35:15 följande:

jag lider med dig, räckte med att titta mig själv i spegeln i morse, såg ut som jag gått in i en vägg, alt gjort en skönhetsoperation i förrgår. Sovit som skit i natt, och då har jag endast mig själv att ta hänsyn till... (smita från sambons värmekaminkramar, räknas inte) hoppas att du får lite mer sömn under dagen iaf! <3

Haha åh mina sympatier här med! Jag är så trött så jag är yr, det är inte klokt. Men hormonerna hjälper nog lite. Vi ska på återbesöket på hemvårdsavdelningen idag vid 13 så jag får se hdet går med vila...
    WiMe06 skrev 2016-01-21 09:36:12 följande:

Åh, vad jag känner igen mig, haha! Jag som sa vi hade en bra natt igår. Skönt att du känner att det börjar komma igång, då kanske hon blir nöjdare snart :) vi kan hoppas iallafall

Känns som min lilla donna borde hittat son rytm snart, 3 1/5 vecka idag, men hon har ju iofs bara ammat fritt 1 1/5 vecka så det kanske är därför hon tagit tid på sig.

Ammade vid 19.30 med en paus för grabbarnas godnattsaga vid 20.00. Sen fortsatte vi vid 22-tiden och vid 01-tiden gav jag upp och gav en flaska ersättning, fick några timmars sömn innan det var dags igen vid 04.30. Då flyttade jag in i äldsta sonens säng för båda grabbarna låg i vår säng och bredde ut sina arslen. När ska dem lära sig! Sen körde vi på till 6.30. Och så igen vid 7.30. Nu sover dockan gott i sitt nest och grabbarna är lämnade i skolan. Jag ska äta frukost! Just det shit, äggen!!

Mmmm ägg! Jag har fått värsta cravingen på ägg, men det är ju mycket nyttigt i iaf!

Haha så mycket folk i en säng, då förstår man dem som gör en familjesäng i ett helt rum! Tänk vad tiden går, snart är hon en månad! Ja det kan säkert ta extra tid att hitta rutinerna då, jag undrar hur lång tid den här damen tar på sig... Hon sover i min famn nu, bara gnydde i nestet... suck.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-21 09:41:43 följande:

Ja, det är verkligen tortyr när man försöker allt och inget är bra...

Tänk vilken lättnad man kan känna över lite barnbajs, haha. Aha men det kanske är därför hon bajsar mkt mindre nu, för när vi sondade henne så kunde bajsa sidodär 5-10 små lass om dagen. Men sen hon började bara amma så har det blivit mindre. Så då behöver jag inte oroa mig kanske för att hon inte bajsar varje dag. Nu gör hon dunderlass istället, haha!

Haha några dunderlass har vi inte fått här än men jag minns hur det var med Axel... ytterligare en anledning att skaffa tvättmaskin. Vi skulle ju köra ec hade jag tänkt men det får vänta lite, det är svårt att hålla henne över handfatet när hon är så liten tycker jag.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 09:30:35 följande:
    Fasen jag vill oxå prata bebisbajs!!! Känns som om hon aldrig kommer komma ut... 8 dagar kvar till BF, otålig som få!
    Haha. Quatterin har så rätt, det finns inte så mkt pigga hjärnceller kvar till annat än bajs och amningsrace

Tänk att alla bebisar snart är här. Inom Max en 3 veckors period. Åhh, då är vi mammor allihopa och en bebistråd istället, hihi!!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-21 09:36:11 följande:
    Ååååååh I feel you! Snaaaaaaart kommer bajs vara det enda du tänker på, om inte annat så för att det är det enda som hjärncellerna räcker till för!
    haha jag vet ju inte vad jag längtar efter. Snart har jag väl bajs i håret och kan inte gå iväg och duscha... låter super.... donnan kanske får stanna ett par år till i magen ändå...
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-21 09:48:06 följande:
    Haha några dunderlass har vi inte fått här än men jag minns hur det var med Axel... ytterligare en anledning att skaffa tvättmaskin. Vi skulle ju köra ec hade jag tänkt men det får vänta lite, det är svårt att hålla henne över handfatet när hon är så liten tycker jag.
    Kör ni med tygblöjor med? Hört att det ska vara en vanlig kombo med ec.
  • WiMe06

Amalie - de andra har skrivit så mkt kloka ord till dig så jag kan inte mer än hålla med de.

Det kanske vore dags att bonusarnas mamma att helt enkelt ta lite mer ansvar för sina pojkars aktiviteter. Tycker det känns fel mot dig och lille Arvid att ni ska behöva lida om kvällarna för att din sambo ska ta alla träningarna. Du ställer upp för din sambo och bonusarna väldigt mycket tycker jag så det känns som att åtminstone lägga upp en plan b och prata om andra alternativ med bonusarnas träningarna känns som en självklarhet. <3