Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-16 16:42:55 följande:
    Will do, haha!

Hahaha mormorn och barnet leker i det nystädade rummet. Mormorn försöker övertyga barnet om att det är myyyycket roligare om man städar undan varje kväll, än att lämna sin briotågbana eller sitt legobygge framme. Undrar om hon lyckas?
    Det är ett gott försök kanske iallafall med att städa kanske att det fungerar ikväll?
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-12-16 17:14:17 följande:
    Msn har rätt att gå till vem man vill sp om du trivas där, stanna kvar. Vi har kvar vårt Bvc vi hade på ett annat ställe. Har 2,5 mil dit men det gör mig inget eftersom vi vill ha samma Bvc. :))
    Jag gillade henne vi hade med pojkarna, men nu går ju båda hos skolhälsovården.
    Sa till min bm att jag gärna ville vara kvar där men dem ser helst att vi går till den vi tillhör för dem hade så fullt där mvc ligger. Sen är det ju praktiskt att kunna ha nära, man kan promenera dit och så. Men man borde väl kunna byta även efter man gjort nåt besök. Tänker att jag går till det bvc vi tillhör och trivs jag inte där så kan man väl byta då?
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-16 17:37:36 följande:

Alltså tjejer denna trötthet!! Så fort sambon hämtat dottern till förskolan kl 9 så sov jag till 9:40 sen upp å iväg till BM för lite mäta magen å ta prover sen hem å sova igen fram till 13:30 å sedan hämta dottern kl 14. Av nån anledning var även hon trött så att när vi kom hem la va oss å sov fram till 17. Hade lätt kunnat sova för natten! Hur fasen ska man orka en förlossning undrar jag!!

Haha, ja det är en bra fråga. Man får så mkt adrenalin som sprutar ut i kroppen och man har ju inget val än att orka, haha.
    Men jag håller med dig, den är verkligen bedövande.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-16 17:50:04 följande:

Den kom upp till slut! Med alla våra namnkulor, till nästa jul får jag göra en till.

Åh, så fin den blev
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-16 18:20:08 följande:
    Tack! Jag är väldigt nöjd, för att ha en plastgran.
    Haha, vi har också plastgran, gav upp med en riktig efter första julen i huset. Dem där nedrans barren fanns ju kvar i huset fram till sommaren kändes det som.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-16 20:41:46 följande:
    Ja, jag trodde inte att man kunde vara såhär trött men det går ju över! Är så tacksam över att sambon kan åka ifrån sitt jobb å köra dottern till förskolan så jag verkligen kan få vila från 9 tills när hon ska hämtas kl 14 :)
    Vad skönt att han kan avlasta dig med det här är det upp och ut i kylan som gäller, fasen om det ändå kunde vart vår, då hade jag satt dem på cyklarna till skolan, men idag var det -10 så jag hade inte hjärta till det. Men nu är det plötsligt + grader ute igen. Lustigt väder vi har. Sen tiden hemma är bara att vila vila vila för att ladda till barnen ska hämtas igen.
  • WiMe06

Skulle skriva matlista men hann slumra till på soffan. Vaknade nu och har ingen som helst lust att åka och handla mat. Men lika bra att passa på nu innan allt folk kommer i em.

Ska passa på att hämta ut den där gratis bodyn på Kappahl med innan kupongen går ut. Men helst av allt hade jag legat kvar på soffan, haha!

• WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-17 14:15:23 följande:

Gubben gjorde sitt jobb, 100 % sjukskriven från i morgon! Och bebis ligger med huvudet i bäckeningången, ruckbart men inte rörligt iaf, gud vad skönt! Nu vet jag att det inte spelar nån roll att jag känner rörelser åt alla håll för hon ligger inte på tvären ändå. Aaah. Lättnaden.

Gud vad skönt, tänkte på dig förrut. Nu kan du bara slappna av och inte fundera mer över det

Jag ligger just och funderar på hur sjutton jag ska orka 4 veckors jullov ned en 6 och 8 åring som helst vill hitta på ngt heeela tiden. Ingen snö att skicka ut dem i och gå på lekland varje dag funkar ju inte, haha!!
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2015-12-17 14:14:26 följande:

Äntligen klar! Nu ska jag bara skriva ut två julklappar. Sen är det klart för det här året! Jag är nöjd med alla klappar och det är så skönt att vara klar! Nu ska jag städa och ta fram granen så vi får lite julstämning och något att lägga paketen under hoppas bara barnen låter bli dem!

Vad skönt att vara klar, jag väntar på två st men tveksam om en utav dem hinner komma, sen är jag också helt klar.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-12-17 15:12:54 följande:
    WiMe06 skrev 2015-12-17 15:05:23 följande:

Gud vad skönt, tänkte på dig förrut. Nu kan du bara slappna av och inte fundera mer över det

Jag ligger just och funderar på hur sjutton jag ska orka 4 veckors jullov ned en 6 och 8 åring som helst vill hitta på ngt heeela tiden. Ingen snö att skicka ut dem i och gå på lekland varje dag funkar ju inte, haha!!

Tusen tack! Så vansinnigt skönt det känns! Har ett möte med chefen på jobbet i morgon men det känns ok.

Åh gud, jag är så glad att sonen kan vara på förskolan en hel del! Och maken har fått ledigt i sista sekunden, både dagen före julafton och i mellandagarna, så vi får vara hemma tillsammans rätt mycket som vi inte hade räknat med, så härligt.
    Så skönt att din man har fått lite extra ledigt, troligtvis jobbar min man tom tisdag nästa vecka, sen kör dem nog igång igen direkt efter nyår. Vet inte hur han jobbar i mellandagarna. Hade säkert kunnat ha barnen på fritids en del under jullovet men då dem slår ihop skolorna här under lovet så hamnar dem på samma fritids som dem barnen som mobbade ut min son och jag drar mig lite för det. Vill inte att han ska behöva må dåligt igen för det påverkar honom fortfarande en hel del.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)