• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin

Haha jag visste inte att det var på riktigt! Inte förrän jag i princip var helt öppen utifrån vad jag förstått nu. Klarade mig med att andas genom hela öppningsskedet. Helt otroligt! Hade jag inte haft en utdragen första förlossning med meningslösa pinvärkar första dygnet så hade jag nog fattat det bättre dock.

• idaeglund
    Eleonor01 skrev 2016-01-21 20:09:36 följande:
    Min värkar hemma ändrade karaktär å blev starkare än tidigare men tiden vs den samma. Ringde in å sa att jag gärna ville bli undersökt å gärna kunde åka hem om det behövdes å eftersom min första gick väldigt fort så fick jag komma. På vägen in i bilen så växlade det fas å började spruta värkar. Så när du inte kan klara dig på alvedon å andas är det riktiga igång skulle Jah säga iaf. Alla upplever det dock olika. Likaså om du inte har mer krafter för då behöver du något att sova på. Ring å rådfråga längs vägen. En annan sak är också att man vet när det är på riktigt. Det är få som inte vet. Är du osäker så rådfråga iaf före du åker.
    Stort lycka till. Det är iaf inte långt kvar nu <3
    tack!!!! 
  • idaeglund
    qatteriin skrev 2016-01-21 20:15:59 följande:

Haha jag visste inte att det var på riktigt! Inte förrän jag i princip var helt öppen utifrån vad jag förstått nu. Klarade mig med att andas genom hela öppningsskedet. Helt otroligt! Hade jag inte haft en utdragen första förlossning med meningslösa pinvärkar första dygnet så hade jag nog fattat det bättre dock.

haha, hjälp! nu blir jag nervös. 
  • qatteriin
    idaeglund skrev 2016-01-21 20:19:54 följande:

haha, hjälp! nu blir jag nervös. 

Haha ja det är inte meningen att skrämmas, men det var ren tur att jag inte födde i bilen!
  • WiMe06
    idaeglund skrev 2016-01-21 18:55:43 följande:
    22a blir det nog, fortfarande oregelbundna värkar, men ja, latensfasen är nog igång. Vore sjukt snopet om det bara var förvärkar som inte öppnar. 
    Det här är verkligen helt annat mot min förra förlossning, då gick vattnet sen pang bom starka regelbundna värkar. Nu är allt så mycket mer diffust!
    Yeey!! Håller tummarna att det inte är ngt som stannar av
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2016-01-21 18:57:23 följande:

Har inte hunnit läsa ikapp allt som skrivits, men hejja er som är på G och grattis till er som fått!

Idag åkte vi hem från bb, lilleman (namnlös än) blir tre dygn inatt. En fråga till er som fått; hur mycket sover era små, samt hur lång tid tog det innan amningen kom igång?

Första dygnet sov bebisen konstant. Sen började han suga sönder mig... andra natten sög han konstant från 1-4.30, sen ungefär var tredje timme fram till kvällen, då det blev mellan 16-18.30, och sen igen från 22-24. AJ AJ! Knappt små droppar som kom ut, och jag har såå ont! Imorse bönade jag om amningsnapp, så det kör jag på och nu verkar det ha kommit lite att äta, syns i nappen när han ammat.

Idag var han vaken 6.30-10, en liten vända vid 12, en vid 15, lite småvaken vid 17-18 men mest sovit. Så knappt vaken alls om man ser hur mycket han varit vaken innan. Kan det vara för att han faktiskt får idog något nu och blir lite mätt?

Och en fråga till, hur mycket kissar/kissade era små första dygnen? Liten har kissar två gånger bara sen han föddes, bajsade ut mycket svart andra dygnet, men inte gjort något alls idag.

Har ju en tvååring, men eftersom hon föddes för tidigt inöva började tilläggsmatas på kopp direkt o sen var tredje timme, så är allt det här med amning och kissande nytt för mig!

Min lilla W har börjat vara mkt mer vaken och vill äta mest hela tiden ibland, särskilt på kvällen och sen mellan typ 1-3 ibland fram till fyrs på natten. Sen vaknar hon tidigt, typ 5 och vill äta igen.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-21 17:59:56 följande:

Jag förstår dig, man vill ju inte käka ab i onödan! Tur att det inte var värre iaf!

Nej skönt. Hon frågade om jag ville se i en spegel. Ja tack sa jag, gärna. Hon sa att tänk nu på att det är lite svullet :D men det var bra få se det.
  • WiMe06

Jag tror jag har fått mjölkstockning i höger bröst, det väääärker ngt hemskt. Sen ibland kommer det som stötar så hela bröstet bara spänner sig och gör apont. Det är såna här saker som gör att jag ångrar att jag ammar. Jag hatar mjölkstockning. Det är viiiidrigt!!