• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 12:23:52 följande:

För att svara kortfattat, så ser jag inte människor som svara eller vita, utan jag ser det kriminella som en liten tårtbit av personen jag har framför mig, även om hen har gjort något förfärligt mot någon annan, så är hen även någons älskade barn/sambo/pappa osv och de tårtbitarna kan vara helt fantastiska. Mitt jobb är inte att döma någon, vill jag göra det så får jag vidareutbilda mig till domare. Jag tänker att för eller senare kommer den här personen komma ut i samhället igen och då är det min uppgift att hen är så vettig som det bara går när den dagen kommer. 

Jag hade aldrig fixat det du gör... Har gamla kursare som jobbar på rättspsyk och jag är så jädra imponerad. Det är tur ni finns!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-21 14:54:13 följande:

Puh, nu är vi friskrivna! Allt såg fint ut idag, inga knäppningar! Fick vänta 1,5 timme på läkaren trots bokad tid vilket jag väl tycker är lite illa, men men.

Nu ska jag tillbringa resten av dagen med att läsa ikapp vad ni har hållt på med sen sist förstår jag.

BÄsta nyheterna!! SÅ skönt att Sally slipper skenor.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 14:54:13 följande:

Puh, nu är vi friskrivna! Allt såg fint ut idag, inga knäppningar! Fick vänta 1,5 timme på läkaren trots bokad tid vilket jag väl tycker är lite illa, men men.

Nu ska jag tillbringa resten av dagen med att läsa ikapp vad ni har hållt på med sen sist förstår jag.

Gud så skönt. Ja, det var dålig stil av läkaren måste jag säga.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-21 14:23:58 följande:

Alltså jag blir såååå trött... Som tur är så mår jag rätt bra idag. Mvc skickade mig till östra sjukhuset för att en läkare borde kolla på mitt klipp. Jag kanske behöver antibiotika. Blä, jag som funderade på att avboka tiden idag för att det känns bättre för varje dag.

Sist jag satt här blödde jag i v 17 efter rul och trodde Arvid skulle dö för att jag inte varit säker på att jag ville ha honom. Nu sitter jag här med honom. Klar förbättring :)

Åh, hoppas klippet ser bra ut. Tur du gick på din tid iallafall
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 15:03:24 följande:

BÄsta nyheterna!! SÅ skönt att Sally slipper skenor.

WiMe06 skrev 2016-01-21 15:29:28 följande:

Jaa jätteskönt! Och de noterade att jag skelar så att vi kan få lite extra uppföljning kring ögonen. Men jösses vad slut jag är nu, märker att jag fortfarande har ont i fogarna. Och underlivet känns mörbultat, det har väl hunnit ikapp nu, hehe.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-21 14:23:58 följande:

Alltså jag blir såååå trött... Som tur är så mår jag rätt bra idag. Mvc skickade mig till östra sjukhuset för att en läkare borde kolla på mitt klipp. Jag kanske behöver antibiotika. Blä, jag som funderade på att avboka tiden idag för att det känns bättre för varje dag.

Sist jag satt här blödde jag i v 17 efter rul och trodde Arvid skulle dö för att jag inte varit säker på att jag ville ha honom. Nu sitter jag här med honom. Klar förbättring :)

Hoppas allt ser bra ut med klippet, tur att du inte avbokade!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 15:34:59 följande:
    WiMe06 skrev 2016-01-21 15:29:28 följande:

Jaa jätteskönt! Och de noterade att jag skelar så att vi kan få lite extra uppföljning kring ögonen. Men jösses vad slut jag är nu, märker att jag fortfarande har ont i fogarna. Och underlivet känns mörbultat, det har väl hunnit ikapp nu, hehe.
    Vad skönt att ni kan få lite extra uppföljning med ögonen med. Du får passa på att vila nu om du kan, kroppen är inte helt i form så snabbt efter förlossningen.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-21 15:42:02 följande:

Vad skönt att ni kan få lite extra uppföljning med ögonen med. Du får passa på att vila nu om du kan, kroppen är inte helt i form så snabbt efter förlossningen.

Nej verkligen inte, och särskilt när kroppen redan var så sliten sen innan! Mamma kom hit idag igen, haha, så sonen slapp iaf följa med till sjukhuset. Hon är fortfarande här för maken behövde handla lite. Så jag ligger på soffan och håller andan typ, i väntan på nästa amningstillfälle. Sally sover, hon laddar väl för inatt...
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-21 15:35:43 följande:

Hoppas allt ser bra ut med klippet, tur att du inte avbokade!

Det var vilket som sa läkaren. Jag kunde få antibiotika om jag ville, men kunde också avvakta och hålla koll under några dagar till. Ingen feber och i stort sett normal siffra när de kollade efter infektion.

Så jag valde att vänta, brukar reagera med dålig mage osv.
  • elinville

Wohoo! Nu börjar det hända NÅT iaf även om det kan dröja länge till. Hade svag mensvärk i ryggen imorse som försvann innan lunch, men nu börjar slemproppen släppa och det känns mer i ryggen. Fick jubhinnsvepning för 2 dagar sedan så liiite nytta kanske den gjorde ändå :) BF +3 idag, kanske slipper gå till BF+14 då iaf ;) Med dottern släppte slemproppen 6 dagar innan hon är född.