• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-22 09:32:20 följande:
    Jag tror inte det är nån fara med panodil även om hon kom tidigare än så, det är alltid extra försiktigt på fass. Usch vad jobbigt det verkar, funkar inte att handmjölka heller? Att göra det i duschen har hjälpt för en del jag känner.
    Det funkar att amma, det gör inte ont, utan det är om man kommer emot bröstet eller sådär som det värker ngt hemskt. Och det känns inte som det är stopp när hon äter heller, det måste vara ngt annat, typ inflammation eller sådär.
  • Eleonor01

Wime

Kollade min andra förlossningsjournal 505g placenta till 3090g

Å denna 475g till 2830g som sagt så ja de följer varann. När näringen e slut så e det. Båda hade tre kanaler dessutom å låg på samma sätt

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-22 09:57:59 följande:

Det funkar att amma, det gör inte ont, utan det är om man kommer emot bröstet eller sådär som det värker ngt hemskt. Och det känns inte som det är stopp när hon äter heller, det måste vara ngt annat, typ inflammation eller sådär.

Aha, ja då låter det ju mer som det, hoppas det inte är bröstböld!
  • qatteriin

Nu har jag beställd förlossningsjournalen, tycker det är trist att man inte fick med den direkt som vi fick i Gbg... Den skulle skickas om två veckor fick jag info om. Jag vill ju ha den nu! Men visst, personalen ska väl få tid på sig att signera sina anteckningar... för det hann ju bli så många, haha!

• Glasnos

Jag är kvar. Har läst allt men inte kommenterat ngt. Bf+3 och första barnet. Inga känningar alls så känns just nu som att ungen tänkt stanna inne för evigt.

• haannah
    Eleonor01 skrev 2016-01-22 05:40:40 följande:

Åh va jag e dum!!! Kom på nu att jag köpt hem amningsnappar. Nu får hon tag runt andra bröstet också så nu funkar det ju!!! Nu tar hon båda brösten.

Tur att man kommer på saker hela tiden som man provade m sonen :))

Hur många gravid är kvar i tråden nu???? :))

Jag är kvar, bf på söndag! Varken jag och min barnmorska trodde dock inte jag skulle gå så här länge så jag är fruktansvärt less nu! Haha. Enligt sista mens var mitt bf 16/1 vilket jag trodde skulle stämma bättre men tji fick jag ;) har mycket förvärkar/molvärk så jag hoppas det sätter igång snart.. Har dock varken sett till någon slempropp eller vatten (vad jag vet) Suck! Hoppas det sätter igång i helgen, annars ska jag på UL på måndag för bedömning :)
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-22 09:37:06 följande:
    Jag är kvar, bf 28 utan några känningar. Mer än lite "mensvärk" som kommer o går oregelbundet.
    Längtar efter henne men har ställt in mig på att gå över tiden, tror inte det blir någon januari bebis, blir nog en februari bebis..
    Vi ska ju ha födelsedagskalas i rummet bredvid varandra den 1 feb! <3

Har du pratat med BM om hinnsvepning? Jag känner fortfarande typ inget, mer än att jag har fler sammandragningar. Hur har det gått med illamåendet på nätterna?
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 10:49:47 följande:
    Vi ska ju ha födelsedagskalas i rummet bredvid varandra den 1 feb! <3

Har du pratat med BM om hinnsvepning? Jag känner fortfarande typ inget, mer än att jag har fler sammandragningar. Hur har det gått med illamåendet på nätterna?
    Det låter som en plan tycker jag! :)

Jag ska till Bm på måndag, tänkte kolla med henne då.. Jag känner verkligen ingenting.. Förutom en bebis som knappt får plats.. Och magen känns mindre men inte som att den sjunkit mer..

Illamåendet är kvar men försöker att inte tänka på det.. Kör på knepet jag hade i början av graviditeten, en liten lakritsbit, sen brukar de lägga sig..

Hur mår du annars? Min foglossning är kaos men jag tvingar mig ut på promenad med hunden iaf.. Och igår var jag och storhandla helt själv.. Allt för att dessa små "mensvärkar" kanske ska bli mer.. Men nää..
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-22 11:04:14 följande:
    Det låter som en plan tycker jag! :)

Jag ska till Bm på måndag, tänkte kolla med henne då.. Jag känner verkligen ingenting.. Förutom en bebis som knappt får plats.. Och magen känns mindre men inte som att den sjunkit mer..

Illamåendet är kvar men försöker att inte tänka på det.. Kör på knepet jag hade i början av graviditeten, en liten lakritsbit, sen brukar de lägga sig..

Hur mår du annars? Min foglossning är kaos men jag tvingar mig ut på promenad med hunden iaf.. Och igår var jag och storhandla helt själv.. Allt för att dessa små "mensvärkar" kanske ska bli mer.. Men nää..
    Jag mår ju efter 25 veckor av skit, rätt så jäkla bra. Har foglossning, så det går inte så fort att gå och det gör lite ont, och magen skulle behöva ett stödhjul känns det som. Jag pingvinar fram som jag och sambo kallar det. Sover fruktansvärt mkt och känner men konstant trött. Men jämför med tidigare... så är det som natt och dag :) 

Du är fantastisk som orkar gå ut med hunden och storhandla, trots galen foglossning. 

Jag ska till BM på BF den 29:de, får se hur hon ställer sig till hinnsvepning då, men på tisdag ska jag efter Qatteriins inrådan trycka min lilltå blå :) rent logistiskt så skulle det vara toppen om hon föddes på BF eller den 30 jan, då slipper vi tänka på att bonusarna har barnvakt.

Hur har det gått med svärmor? har hon lugnat ner sig?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-22 10:07:21 följande:
    Aha, ja då låter det ju mer som det, hoppas det inte är bröstböld!
    Bvc sköterskan trodde inte att det var ngn böld på g men blev det mer ömt skulle jag ringa till bb och åka upp till dem och få hjälp.
    Hon kände och och tittade och gav mig några tips. Men jag skulle absolut inte gå till vanliga vc sa hon för det är inte säkert du får en läkare som förstår där sa hon, bbs läkare är bättre på det. Jag gillar min bvc sköterska än så länge.

Stor tjej nu med. 2770 gr, jag gissade på 2700. Så nu får hon välja helt själv när hon vill äta. Behöver inte väcka henne om hon sovit mer än 3h.