• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    amalie79 skrev 2016-01-22 06:24:43 följande:

Jag tror vi blir knäppa här.

Arvid sov under kvällen igår, vaken runt 23 en stund för mat. Somnade och sov till ca 03, inte så illa.

Sen har han inte sovit mer. Vi har hjälpts åt, han har ätit,flaska och tutte, åkt vagn, fått musik, blöja, pussar, allt. Han är inte tokledsen hela tiden, ibland, men ibland bara vaken liksom.

Vet inte vad vi ska göra, försöker sova när han sover osv men snart 4 timmar ör mycket även om man sovit!

Nu har sambon lagt ner honom hos mig igen har fått Sova en timme iaf.

Har varit flera sådana nätter/ morgnar nu

Sådär har Alvar också gjort en gång varje natt. Idag mellan 01.30 och 04.00 :( Han är inte ledsen alls, han bara är vaken! Än så länge är det ok, för vi har tagit sovmorgon till 8 - tiden sedan, men jag bävar för när maken måste börja jobba fulla dagar igen och inte kan ta stora killen på morgonen. Han är sjukt morgonpigg och gör upp vid 05...
  • dinin
    Eleonor01 skrev 2016-01-22 05:40:40 följande:

Åh va jag e dum!!! Kom på nu att jag köpt hem amningsnappar. Nu får hon tag runt andra bröstet också så nu funkar det ju!!! Nu tar hon båda brösten.

Tur att man kommer på saker hela tiden som man provade m sonen :))

Hur många gravid är kvar i tråden nu???? :))

Jag är också kvar! Har inte skrivit något sen i början av graviditeten men har följt tråden under hela tiden. Mysigt att följa alla :) jag har bf på söndag och har trott att hon skulle komma i början av januari så nu är det dryyyygt... molvärk och mycket sammandragningar men det är inte många som gör ont. Vill att hon ska komma nu :(

Stort grattis till er som fått era små!
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2016-01-22 07:23:35 följande:

Tyvärr så måste man följs bebisens rytm. Sover den på dagen då måste vi också försöka sovs lite. 3,5h har jag sovit sedan natten till onsdagen kl 02.30.... Jag ska ge igen när mina barn blir tonåringar. Jag ska hoppa i deras sängar när de vill sova :))

Rutiner finns inte på så små bebisar. De ändrar sig hela tiden tills de blir ett ungefär.

Rutiner bryr jag mig inte om och har aldrig gjort, men det hjälper ju inte att följa barnets rytm om man ändå inte somnar när barnet sover eftersom man fastnar i tanken att de kommer vakna när som helst. Sen har ju vi tydligen en unge som bara sover i famnen och om man då är en sån som inte kan sitta och sova så blir den biten lite klurig. Jag har sovit ungefär sju timmar sen i måndags morse men det går tydligen att leva på ändå, hehe.
  • WiMe06

Jag fick ge upp, klarade faan inte huvudvärken, så jag tog två panodil. Men jag tror inte det är mjölkstockning utan en inflammation, för det är mest rejält ömt och lite lite rött på ett ställe. Känner inga direkta knutor heller som skulle tyda på stockning. Ska höra med min bvc sköterska idag. Ska det fortsätta såhär så slutar jag amma. Det är inte värt det.

• amalie79
    Hame skrev 2016-01-22 08:36:04 följande:

Sådär har Alvar också gjort en gång varje natt. Idag mellan 01.30 och 04.00 :( Han är inte ledsen alls, han bara är vaken! Än så länge är det ok, för vi har tagit sovmorgon till 8 - tiden sedan, men jag bävar för när maken måste börja jobba fulla dagar igen och inte kan ta stora killen på morgonen. Han är sjukt morgonpigg och gör upp vid 05...

qatteriin skrev 2016-01-22 09:11:48 följande:

Rutiner bryr jag mig inte om och har aldrig gjort, men det hjälper ju inte att följa barnets rytm om man ändå inte somnar när barnet sover eftersom man fastnar i tanken att de kommer vakna när som helst. Sen har ju vi tydligen en unge som bara sover i famnen och om man då är en sån som inte kan sitta och sova så blir den biten lite klurig. Jag har sovit ungefär sju timmar sen i måndags morse men det går tydligen att leva på ändå, hehe.

Nej precis. Jag förstår också att han inte har någon dygnsrytm men det hjälper liksom inte stt sova när han sover heller, lite, men fyra timmar är för mycket att vara vaken i ett sträck oavsett om jag sovit på eftermiddagen. Slutar med att jag blir ledsen istället särskilt när man inte mår helt tio
  • amalie79

... Helt toppen innan. Och har man familj osv så kan man ju inte alltid bara sova heller.

Denna gången verkade inte flaskan hjälpa heller. Men ska testa med den igen ikväll. Det hsr funkat för ganska många jag känner så barnen sovit mer. Ja det kanske kommer störa amningen, men han verkar fatta båda, men jag måste snart få sova lite grann på rätt tid så testar ändå.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-22 09:17:33 följande:

Jag fick ge upp, klarade faan inte huvudvärken, så jag tog två panodil. Men jag tror inte det är mjölkstockning utan en inflammation, för det är mest rejält ömt och lite lite rött på ett ställe. Känner inga direkta knutor heller som skulle tyda på stockning. Ska höra med min bvc sköterska idag. Ska det fortsätta såhär så slutar jag amma. Det är inte värt det.

Jag tror inte det är nån fara med panodil även om hon kom tidigare än så, det är alltid extra försiktigt på fass. Usch vad jobbigt det verkar, funkar inte att handmjölka heller? Att göra det i duschen har hjälpt för en del jag känner.
  • amalie79
    Hame skrev 2016-01-22 08:36:04 följande:

Ja det är nästan värre tycker jag vad gör jag med en vaken glad bebis mitt i natten liksom. Är han hungrig kan han ju äta liksom. Men resten av tiden liksom
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-22 09:26:16 följande:

... Helt toppen innan. Och har man familj osv så kan man ju inte alltid bara sova heller.

Denna gången verkade inte flaskan hjälpa heller. Men ska testa med den igen ikväll. Det hsr funkat för ganska många jag känner så barnen sovit mer. Ja det kanske kommer störa amningen, men han verkar fatta båda, men jag måste snart få sova lite grann på rätt tid så testar ändå.

Nej man måste ju verkligen sova!! Jag blir hemsk när jag inte fått ordentligt med sömn och migrän får jag också. Jag fasar för hur det ska bli när maken börjar jobba och jag ska hantera två ungar själv! Sally känns så liten så jag börjar känna att jag kke inte vill ta Axel till förskolan om en dryg vecka bara, men utan den pausen vet jag inte om jag överlever, det är ju då jag har chansen att sova samtidigt som bebis... Fy att allt ska handla om sömn sömn sömn! Som är så viktigt för att man ska må bra och så känsligt att rubba.
  • Nettiis
    Eleonor01 skrev 2016-01-22 05:40:40 följande:

Åh va jag e dum!!! Kom på nu att jag köpt hem amningsnappar. Nu får hon tag runt andra bröstet också så nu funkar det ju!!! Nu tar hon båda brösten.

Tur att man kommer på saker hela tiden som man provade m sonen :))

Hur många gravid är kvar i tråden nu???? :))

Jag är kvar, bf 28 utan några känningar. Mer än lite "mensvärk" som kommer o går oregelbundet.
    Längtar efter henne men har ställt in mig på att gå över tiden, tror inte det blir någon januari bebis, blir nog en februari bebis..