• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    idaeglund skrev 2016-01-21 12:35:37 följande:

Jag måste fråga er som fött nu, Hade ni vattenliknande flytningar som luktade sperma typ? Läste att fostervatten kan lukta så, men det har bara kommit små små blöta fläckar en gång om dagen sen i förrgår. Inte kan det vara fostervatten?! Eller? Ska ringa min barnmorska, men det är lite pinsamt att beskriva lukten ;)

Blir tokig här hemma! Trodde verkligen det skulle sätta igång idag, hade värkar imorse och mer av slemproppen lossnade med lite blod i sig. Har ett starkt tryck nedtill, men inget händer. Antar att det är på G, men vill ha ut ungen imorgon senast!! BF+5 idag. Tippade redan för 3 månader sen att hon skulle komma ut idag den 21a, haha, men nu vill jag inte mer!!

Har städat huset och nu lagt mig att vila, försöker göra lite akupressur på mig själv. Vad mer kan jag göra??

Jag hittade detta: startaforlossningen.blogspot.se/p/hinnsvepning.html

men alltså, jag är nog mer inne på att leta efter nåt lämpligt verktyg i verktygslådan :)
  • WiMe06
    idaeglund skrev 2016-01-21 12:35:37 följande:

Jag måste fråga er som fött nu, Hade ni vattenliknande flytningar som luktade sperma typ? Läste att fostervatten kan lukta så, men det har bara kommit små små blöta fläckar en gång om dagen sen i förrgår. Inte kan det vara fostervatten?! Eller? Ska ringa min barnmorska, men det är lite pinsamt att beskriva lukten ;)

Blir tokig här hemma! Trodde verkligen det skulle sätta igång idag, hade värkar imorse och mer av slemproppen lossnade med lite blod i sig. Har ett starkt tryck nedtill, men inget händer. Antar att det är på G, men vill ha ut ungen imorgon senast!! BF+5 idag. Tippade redan för 3 månader sen att hon skulle komma ut idag den 21a, haha, men nu vill jag inte mer!!

Har städat huset och nu lagt mig att vila, försöker göra lite akupressur på mig själv. Vad mer kan jag göra??

Åh, hoppas det kan hända ngt mer så din lillknodd kommer idag. Frågan är bara om man kan påverka det så mkt själv du har nog gjort vad du kan med städning och nu vila <3
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-21 12:38:26 följande:
    Herregud, det måste vara helt fantastiskt att få ha en så klok person i sin omgivning. <3
    amalie79 skrev 2016-01-21 12:30:31 följande:
    Jag säger ju att du är så jäkla klok man bara kan vara.
     men era knäppskallar... nu vet jag inte vad jag ska skriva.
    jag är liksom ingen speciell... <3

• himw
    WiMe06 skrev 2016-01-20 22:27:57 följande:

Vad skönt att hon växer och att det fungerar bra att komplettera med ersättning.

Det är skitjobbigt med andra människor tycker jag, maken säger åt mig att jag måste lära mig att gå ut med henne. Besök har vi inte haft ngt än förutom makens föräldrar.

Jag är också nitisk med att tvätta händerna och handsprit. Barnen kommer inte in i huset efter skolan förrän dem tagit av sig skolkläderna och tvättat och spritat händerna, så nu är dem så nitiska och talar om för andra hur viktigt det är.

Det är skitjobbigt med dem stora barnen när dem ska till skolan. Alla barn som vill titta och vuxna som också vill titta på henne. Varje gång har jag känslan att jag bara vill ta henne i min famn och springa därifrån.

Handla i affären med henne gör jag inte. Gjorde min andra storhandling med hemkörning idag, så imorgon kommer en leverans med mat.

Vad bra med bvc-sköterskan. Våran verkar också gullig. Men jag tror inte det finns ngn som slår den vi hade med son nr 2, guuuud vad jag saknar henne. Tyvärr finns det ingen öppen förskola i Linsdal, konstigt nog när det ändå är så pass stort här ute men kyrkan har babyrytmik och egen öppen förskola 1 ggn/vecka när vi känner att vi vågar oss på det.

Föräldragrupp erbjuds vi ingen som omföderska, men det har ju stått så mkt sista veckan om att det tvingats lägga ner föräldragrupperna här pga personalbrist och ekonomiska skäl men det kanske bara gäller dem grupper som är på mvc?

Skönt med lite avlastning. Det behöver man ibland faktiskt. Tycker du att det gått bra annars att vara själv sedan sambon din började jobba?

Har läst artiklarna och blir så sur- hur kan de dra ner på en så viktig grej? Vet att både min BM på MVC och de på Neo pratade om att de hade personalbrist så jag blev ännu mer imponerad av vilket himla superjobb de gör.

Han delade upp 10 dagarna med 5 hela dagar och 10 halvdagar så han jobbar fortfarande halvtid och det är guld värt!
  • WiMe06
    himw skrev 2016-01-21 13:25:49 följande:
    Har läst artiklarna och blir så sur- hur kan de dra ner på en så viktig grej? Vet att både min BM på MVC och de på Neo pratade om att de hade personalbrist så jag blev ännu mer imponerad av vilket himla superjobb de gör.

Han delade upp 10 dagarna med 5 hela dagar och 10 halvdagar så han jobbar fortfarande halvtid och det är guld värt!
    Fattar inte det heller, det är så sjukt att politikerna bara kan blunda för det och säga att de inte visste att det var så.

Aha, men Gud vad skönt, då får du hem honom lite tidigare iallafall
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 12:37:23 följande:

fy vad tråkigt att höra. Vårdnadstvister är hemska. Intressant att det blev delad vårdnad med tanke på att föräldrarna inte kan ha direkt kommunikation med varandra. Inte så ofta men ser det. 

Sambon yrkade på att gemensam vårdnad skulle kvarstå, han sökte aldrig enskild. Det tyckte de att han skulle göra men han ansåg att de kunnat kommunicera innan och borde klara det än och att han aldrig ifrågasatt henne som mamma och därför tyckte barnen behövde båda sina föräldrar lika mycker
  • amalie79

Alltså jag blir såååå trött... Som tur är så mår jag rätt bra idag. Mvc skickade mig till östra sjukhuset för att en läkare borde kolla på mitt klipp. Jag kanske behöver antibiotika. Blä, jag som funderade på att avboka tiden idag för att det känns bättre för varje dag.

Sist jag satt här blödde jag i v 17 efter rul och trodde Arvid skulle dö för att jag inte varit säker på att jag ville ha honom. Nu sitter jag här med honom. Klar förbättring :)

• qatteriin

Puh, nu är vi friskrivna! Allt såg fint ut idag, inga knäppningar! Fick vänta 1,5 timme på läkaren trots bokad tid vilket jag väl tycker är lite illa, men men.

Nu ska jag tillbringa resten av dagen med att läsa ikapp vad ni har hållt på med sen sist förstår jag.

• qatteriin
    Eleonor01 skrev 2016-01-21 11:57:48 följande:

Barnläkarens besiktning gick väl sådär...

V höft är tydligen överrörlig så nu har Lily fått en skena som han ska ha i 8 v... Von rosen någonting...

V öra gick inte att ta hörseltest i. För litet eller fosterfett ivägen. Ska tas om vid pku testet

Gränsvärde för solning. Vet inte ännu om vi behöver sola. Å jag som bara vill hem :(

Hungrig som en varg e jag också!!!

Åh hjärtat, det som jag var så rädd för! Ja vonrosenskena, det har god effekt med den behandlingen iaf även om det känns himla tungt! Era stackare!! :(