• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 11:23:44 följande:
    Jag mår ju efter 25 veckor av skit, rätt så jäkla bra. Har foglossning, så det går inte så fort att gå och det gör lite ont, och magen skulle behöva ett stödhjul känns det som. Jag pingvinar fram som jag och sambo kallar det. Sover fruktansvärt mkt och känner men konstant trött. Men jämför med tidigare... så är det som natt och dag :) 

Du är fantastisk som orkar gå ut med hunden och storhandla, trots galen foglossning. 

Jag ska till BM på BF den 29:de, får se hur hon ställer sig till hinnsvepning då, men på tisdag ska jag efter Qatteriins inrådan trycka min lilltå blå :) rent logistiskt så skulle det vara toppen om hon föddes på BF eller den 30 jan, då slipper vi tänka på att bonusarna har barnvakt.

Hur har det gått med svärmor? har hon lugnat ner sig?
    Min sambo är världens bästa just nu när allt är så tungt och jobbigt, han tyckte inte jag skulle åka och handla själv men envis som jag är!

Svärmor är mycket lugnare nu, tror även hon börjar förstå, vi ska dit imorgon på middag och sedan har jag bett om svängrum fram till efter förlossning och det verkar hon förstå, vilket känns jättebra! De har ju extra nyckel hit så de kommer bara och hämtar hunden när vi är inne..

Den där gångstilen känner man igen.. Hunden som är van med snabba promenader får långsamma och kortare, med fler pauser.. Men han verkar dock nöjd.. Han kommer upp efter natten vid 11 (jag går upp typ 10) sen tar vi en kort promenad innan han somnar om på soffan.
    De dagar jag inte har ork för promenad släpper jag ut han på baksidan..
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-22 11:36:29 följande:
    Min sambo är världens bästa just nu när allt är så tungt och jobbigt, han tyckte inte jag skulle åka och handla själv men envis som jag är!

Svärmor är mycket lugnare nu, tror även hon börjar förstå, vi ska dit imorgon på middag och sedan har jag bett om svängrum fram till efter förlossning och det verkar hon förstå, vilket känns jättebra! De har ju extra nyckel hit så de kommer bara och hämtar hunden när vi är inne..

Den där gångstilen känner man igen.. Hunden som är van med snabba promenader får långsamma och kortare, med fler pauser.. Men han verkar dock nöjd.. Han kommer upp efter natten vid 11 (jag går upp typ 10) sen tar vi en kort promenad innan han somnar om på soffan.
    De dagar jag inte har ork för promenad släpper jag ut han på baksidan..
    Men så härligt att svärmor har lugnat ner sig :) Hon borde ju var ett bra stöd för er och inte tvärtom en hormonstint drama queen :)

Hundar är så kloka, de fattar ju att något inte är som vanligt och anpassar sig till det. Ska bli spännande att höra vad han tycker om att få en ny familjemedlem.

Btw hur var den där infoträffen om BB sophia (vi gick aldrig, gick på spa och bodde på hotell istället, hahah)
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-22 11:32:55 följande:
    Bvc sköterskan trodde inte att det var ngn böld på g men blev det mer ömt skulle jag ringa till bb och åka upp till dem och få hjälp.
    Hon kände och och tittade och gav mig några tips. Men jag skulle absolut inte gå till vanliga vc sa hon för det är inte säkert du får en läkare som förstår där sa hon, bbs läkare är bättre på det. Jag gillar min bvc sköterska än så länge.

Stor tjej nu med. 2770 gr, jag gissade på 2700. Så nu får hon välja helt själv när hon vill äta. Behöver inte väcka henne om hon sovit mer än 3h.
    Wohoohhoo... Vilka framsteg ni gör!
    HAr du fått någon kontakt med en Amanda sköterska?
    Du verkar fått en riktigt bra BVC-sköterska, hoppas att hon fortsätter i samma stil.
    Och hoppas verkligen att bröstet bli bättre, låter helt fruktansvärt!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-22 11:32:55 följande:

Bvc sköterskan trodde inte att det var ngn böld på g men blev det mer ömt skulle jag ringa till bb och åka upp till dem och få hjälp.

Hon kände och och tittade och gav mig några tips. Men jag skulle absolut inte gå till vanliga vc sa hon för det är inte säkert du får en läkare som förstår där sa hon, bbs läkare är bättre på det. Jag gillar min bvc sköterska än så länge.

Stor tjej nu med. 2770 gr, jag gissade på 2700. Så nu får hon välja helt själv när hon vill äta. Behöver inte väcka henne om hon sovit mer än 3h.

Men du, vilken bra sköterska!! Toppen!! Och bra att det inte verkade vara böld. Och stora tjejen då! Nästan lika tung som Sally då. Hon vägde 2830 igår så hon hade gått ner 8%. Idag fick vi första kräkset så nu finns det mjölk vill jag lova! Får se om hon blir lika kräkig som Axel... Gud vad skönt att kunna amma helt fritt och slippa väcka!!
  • Hame

Nu har vi snart varit hemma ifrån BB i en vecka och jag har ännu inte gått utanför dörren! Känns skrämande haha! Jag tycker det känns så kallt och snöigt för en liten gosegrisen...

På söndag ska vi iaf "öva" en promenad med dubbelvagnen så jag vet lite hur det funkar inför att jag ska börja lämna på dagis igen :)

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 11:54:59 följande:
    Wohoohhoo... Vilka framsteg ni gör!
    HAr du fått någon kontakt med en Amanda sköterska?
    Du verkar fått en riktigt bra BVC-sköterska, hoppas att hon fortsätter i samma stil.
    Och hoppas verkligen att bröstet bli bättre, låter helt fruktansvärt!
    Ja, hon växer så himla mkt. Dem skulle höra av sig från Amandagruppen inom 2-3 veckor.

Ja, det hoppas vi hon gör, men idag frågade hon om det var ngt annat hon kunde göra för mig som hon inte fattat eller missat eller sådär. Så hon känns väldigt mån om en. Lilla W blev dunderförbannad när vi var där så efter besöker var det bara att sätta sig och ge henne mat, det var bara vår sköterska där idag så hon visade hela bygget och satte sig med oss en stund medan W åt, bar min väska ut till väntrummet och sådär. Så än så länge är det över mina förväntningar.

Vi tog en sväng förbi min chef också när vi var i närheten. Hon blev så glad att vi kom förbi
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-22 12:18:43 följande:
    Men du, vilken bra sköterska!! Toppen!! Och bra att det inte verkade vara böld. Och stora tjejen då! Nästan lika tung som Sally då. Hon vägde 2830 igår så hon hade gått ner 8%. Idag fick vi första kräkset så nu finns det mjölk vill jag lova! Får se om hon blir lika kräkig som Axel... Gud vad skönt att kunna amma helt fritt och slippa väcka!!
    Ja hon är verkligen toppen, gillar verkligen henne. Hon ordinerade mig vila, mat och värme med tanke på bröstet, det kunde tydligen vara lite stressrelaterat.

Haha, ja hon är stor nu, hon gör verkligen framsteg, och sköterskan tyckte hon låg i framkant utvecklingsmässigt med tanke på födelseveckan. Så allt känns bara toppen just nu.

Härligt att hon fått igång maten nu lilla Sally. Hoppas hon går på sig lite nu då så hon inte kräks upp allt. W har bara kräkts en gång sedan hon föddes.
  • WiMe06
    Hame skrev 2016-01-22 12:36:13 följande:

Nu har vi snart varit hemma ifrån BB i en vecka och jag har ännu inte gått utanför dörren! Känns skrämande haha! Jag tycker det känns så kallt och snöigt för en liten gosegrisen...

På söndag ska vi iaf "öva" en promenad med dubbelvagnen så jag vet lite hur det funkar inför att jag ska börja lämna på dagis igen :)

Låter som vi ungefär. Det tog typ 2 veckor innan jag gick ut sedan vi kom hem. Idag hade jag lovat mig själv att ta en promenad till bvc men när mätaren visade -15 så kändes det inte aktuellt längre.

Det blir väl bra ni kommer ut lite på söndag
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 11:49:03 följande:
    Men så härligt att svärmor har lugnat ner sig :) Hon borde ju var ett bra stöd för er och inte tvärtom en hormonstint drama queen :)

Hundar är så kloka, de fattar ju att något inte är som vanligt och anpassar sig till det. Ska bli spännande att höra vad han tycker om att få en ny familjemedlem.

Btw hur var den där infoträffen om BB sophia (vi gick aldrig, gick på spa och bodde på hotell istället, hahah)
    Man kunde ju tro att det var jag som skulle vara en hormonstint drama Queen och inte svärmor.. Men passar på o njuta nu när hon lugnat sig..

Låter mycket skönare med hotell och spa än BB Sophias info träff. Den var bra, de pratade om vad de kunde erbjuda på BB Sophia och lite extra om smärtlindring. Vi gick även på Mvcs föräldragrupp och kände att det blev lite upprepning men vi gillade BB Sophias info mer..
  • WiMe06

Fick ett samtal nu från Amandagruppen. Det var en utav deras bm som ringde, hon hade fått återbud på lite tider på tisdag nästa vecka så jag fick en utav dem. Känns skönt att slippa vänta 2 veckor till. När hon presenterade sig visste jag direkt vem det var och det var samma bm som förlöste mig med son nr 2.