• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-21 22:11:14 följande:

Wime

Vad det du som pratade om moderkakan?
    Lilys vägde 475g å hon var 47 cm till 2830g

Ja, det var det. Hm, det kan nog ligga ngt under där med moderkakan och storleken måste se om jag kan hitta grabbarnas papper och se om det står ngt i deras.

Din tös var inte så stor heller
  • Seven Costanza
    amalie79 skrev 2016-01-21 22:05:17 följande:

Nu ligger vi och äter och kollar på Seinfeld-avsnittet med Seven Costanza :D

Haha! It's a beautiful name, for a boy or a girl. Especially a girl, or a boy

Jag blev ju igångsatt den sjunde vid 15-tiden, vi blev så besvikna att ungen inte ville komma ut den dagen! Han heter dock Soda i andranamn
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2016-01-21 22:11:51 följande:

Jag tror jag har fått mjölkstockning i höger bröst, det väääärker ngt hemskt. Sen ibland kommer det som stötar så hela bröstet bara spänner sig och gör apont. Det är såna här saker som gör att jag ångrar att jag ammar. Jag hatar mjölkstockning. Det är viiiidrigt!!

Usch! Har du en pump? Jag fick ju mjölkstockning i höger bröst samma dag som jag fattade att jag hade streptokocksmittan (som sagt värsta kvällen i mitt liv) och jag fick jättebra hjälp på sjukhuset med elektrisk pump. Fick ut 140 ml att ta med och frysa in hemma. Men jag fick även antibiotika, samma preparat skulle bota både streptokockerna och mjölkstockningen men vet inte on det är standard med antibiotika om man "bara" har mjölkstockning.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-21 22:08:30 följande:

Nej skönt. Hon frågade om jag ville se i en spegel. Ja tack sa jag, gärna. Hon sa att tänk nu på att det är lite svullet :D men det var bra få se det.

Vad bra! Jag insåg idag att jag inte vet riktigt var mina två stygn sitter, men det har börjat klia lite (läker väl) så jag ska nog kika i morgon. :-P
  • qatteriin

Fy faan vad ont jag har i bröstvårtorna. De kollade på taget när vi var på återbesöket idag och allt såg sååååå bra ut men jag ser ju på bröstvårtorna att hon har för litet tag egentligen... men hon har ju så liten mun som bm konstaterade, det blir lättare när hon vuxit lite. Men nu har jag kommit till en punkten att det gör så ont att tårna krullar sig när hon suger tag och jag vet inte om jag står ut! Såhär var det i flera månader med Axel om än inte lika illa hela tiden... Samtidigt är jag inte så sugen på amningsnapp... Men kanske borde jag ha det ett tag för att skona bröstvårtorna. Gud vad svårt det är.

WiMe06; låter hemskt med mjölkstockning! Jag har aldrig haft det - än - ta i trä. Men jag har förstått att det är grymt plågsamt.

• Eleonor01

Förra gången jsg ammade så föredrog sonen vänster bröst. Lily likaså å tvärvägrar ligga vid högra. Har någon annan samma problem? Vet inte ens om det kommer att komma igång någon mjölk på högra. Funderar på att köps en pump å pumps igång det

• mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2016-01-21 22:11:51 följande:

Jag tror jag har fått mjölkstockning i höger bröst, det väääärker ngt hemskt. Sen ibland kommer det som stötar så hela bröstet bara spänner sig och gör apont. Det är såna här saker som gör att jag ångrar att jag ammar. Jag hatar mjölkstockning. Det är viiiidrigt!!

Ohh no! Är sååå jäkla rädd för de!!! Slog mig nu att jag inte har en aning om vad man gör om man får de?
  • mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2016-01-21 23:59:45 följande:

Förra gången jsg ammade så föredrog sonen vänster bröst. Lily likaså å tvärvägrar ligga vid högra. Har någon annan samma problem? Vet inte ens om det kommer att komma igång någon mjölk på högra. Funderar på att köps en pump å pumps igång det

Hade en kompis med samma problem! Hon fick som råd av sin bm att blanda lite sockervatten och så baddade hon lite på bröstet innan hon lade dit henne! Tror det fungerade bra för hon ammade tills flickan var 8 månader och de på båda brösten :)
  • mitthemligajag
    idaeglund skrev 2016-01-21 18:55:43 följande:
    22a blir det nog, fortfarande oregelbundna värkar, men ja, latensfasen är nog igång. Vore sjukt snopet om det bara var förvärkar som inte öppnar. 
    Det här är verkligen helt annat mot min förra förlossning, då gick vattnet sen pang bom starka regelbundna värkar. Nu är allt så mycket mer diffust!
    Hoppas hoppas! Men vet aldrig, min föra fl tog 36 h, denna gick så fort att vi fattade noll!! 3 h på förlossningen och 12 mins krystvärkar. Och jag trodde ända in i det sista att vi skulle bli hemskickade för att mina värkar var så oregelbundna och varannan värk var så svag att de knappt kändes. Men sen jädrar då kändes de ;) men de kan gå sååå fort
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2016-01-21 22:27:47 följande:

Haha! It's a beautiful name, for a boy or a girl. Especially a girl, or a boy

Jag blev ju igångsatt den sjunde vid 15-tiden, vi blev så besvikna att ungen inte ville komma ut den dagen! Han heter dock Soda i andranamn

Ha ha ha ;)