• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • elinville
    idaeglund skrev 2016-01-21 12:35:37 följande:

Jag måste fråga er som fött nu, Hade ni vattenliknande flytningar som luktade sperma typ? Läste att fostervatten kan lukta så, men det har bara kommit små små blöta fläckar en gång om dagen sen i förrgår. Inte kan det vara fostervatten?! Eller? Ska ringa min barnmorska, men det är lite pinsamt att beskriva lukten ;)

Blir tokig här hemma! Trodde verkligen det skulle sätta igång idag, hade värkar imorse och mer av slemproppen lossnade med lite blod i sig. Har ett starkt tryck nedtill, men inget händer. Antar att det är på G, men vill ha ut ungen imorgon senast!! BF+5 idag. Tippade redan för 3 månader sen att hon skulle komma ut idag den 21a, haha, men nu vill jag inte mer!!

Har städat huset och nu lagt mig att vila, försöker göra lite akupressur på mig själv. Vad mer kan jag göra??

Jag har också haft tunna flytningar sista dagarna, löste någonstans att flytningarna kan bli så i slutet när livmodertappen börjar riktas framåt istället för bakåt.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-21 15:47:32 följande:
    Nej verkligen inte, och särskilt när kroppen redan var så sliten sen innan! Mamma kom hit idag igen, haha, så sonen slapp iaf följa med till sjukhuset. Hon är fortfarande här för maken behövde handla lite. Så jag ligger på soffan och håller andan typ, i väntan på nästa amningstillfälle. Sally sover, hon laddar väl för inatt...
    Härligt! Skönt med lite hjälp, vi fick en storhandling levererad idag. Sitter just nu och ammar samtidigt som jag själv försöker få i mig mat.

Men jag har så sjuuukt ont i mitt högra bröst, känns som att det bara finns mat i det. Det är som ömma punkter i det medan det andra känns helt tomt. När hon ätit på höger sida har W alltid hela munnen full med mjölk och hela amningsnappen är full men på vänster sida så syns det aldrig nåt. Kan man ha mer mjölk i det ena bröstet?
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-21 16:50:12 följande:

Härligt! Skönt med lite hjälp, vi fick en storhandling levererad idag. Sitter just nu och ammar samtidigt som jag själv försöker få i mig mat.

Men jag har så sjuuukt ont i mitt högra bröst, känns som att det bara finns mat i det. Det är som ömma punkter i det medan det andra känns helt tomt. När hon ätit på höger sida har W alltid hela munnen full med mjölk och hela amningsnappen är full men på vänster sida så syns det aldrig nåt. Kan man ha mer mjölk i det ena bröstet?

Det tror jag att jag också har. Det är säkert en kupa större nästan dessutom :) samma tutte som läckt i typ 20 veckor innan han föddes:)
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-21 16:41:37 följande:

Det var vilket som sa läkaren. Jag kunde få antibiotika om jag ville, men kunde också avvakta och hålla koll under några dagar till. Ingen feber och i stort sett normal siffra när de kollade efter infektion.

Så jag valde att vänta, brukar reagera med dålig mage osv.

Jag förstår dig, man vill ju inte käka ab i onödan! Tur att det inte var värre iaf!
  • qatteriin
    elinville skrev 2016-01-21 16:44:41 följande:

Wohoo! Nu börjar det hända NÅT iaf även om det kan dröja länge till. Hade svag mensvärk i ryggen imorse som försvann innan lunch, men nu börjar slemproppen släppa och det känns mer i ryggen. Fick jubhinnsvepning för 2 dagar sedan så liiite nytta kanske den gjorde ändå :) BF +3 idag, kanske slipper gå till BF+14 då iaf ;) Med dottern släppte slemproppen 6 dagar innan hon är född.

Heja heja!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-21 16:50:12 följande:

Ja det kan man helt säkert, en del bebisar har ju favoritbröst också och suger bättre på det. En bekant fick bröstböld flera gånger på det ena bröstet när hon ammade sin etta, till slut så fick hon sluta amma - på det bröstet. Fortsatte sedan att helamma på enbart det friska bröstet. Snacka om att bli skev!
  • qatteriin

Sally har sovit enda sen sjukhuset, förutom pauser för att äta... Jag får ångest vid tanken att hon laddar upp och tänker vara vaken hela natten! Jag vet tusan inte vad jag gör om det blir lika lite sömn inatt!

• idaeglund
    elinville skrev 2016-01-21 16:49:10 följande:
    Jag har också haft tunna flytningar sista dagarna, löste någonstans att flytningarna kan bli så i slutet när livmodertappen börjar riktas framåt istället för bakåt.

aah, tack! Konstigt att de luktar så. Knäppt. Men tror inte att det är fostervatten längre!

Nu har jag haft oregelbundna värkar hela dagen, så nog är det på gång alltid. Imorgon blir det nog bebis... håller tummarna, för nu är jag less! Vore så perfekt tajming också då mina föräldrar rest hit och stannar tom söndag!

• Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2016-01-21 12:28:17 följande:
    Hoppas att skenan löser överrörligheten i höften. Och att ni slipper stanna kvar för solning iom att du så gärna vill hem. Väldigt tufft att få negativa besked när det handlar om en liten nyfödd. styrka till dig (och en stor brieostsmörgås) <3
    Ja det löser sig längs vägen iaf. 8 veckor m skena å ingen solning så vi fick åla hem <3 så otroligt skönt att vara hemma igen trots att Jah o te var borta så många timmar.

Tack gör smörgåsen ;)
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-21 12:35:03 följande:
    Åh era stackare. Lider med Lily, hoppas det kommer gå bra ändå trots skenan.

Vi har inte lyckats görs hörseltestet ännu heller, lilla W är alldeles för liten i sina öron. Så hon får växa till sig ett par veckor sen får dem försöka en 4:e gång.
    Vi ska prova göra det på lördag när pku ska tas. Hon vägde ju bara 2830 så hon vs ju inte så stor