• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-23 15:51:32 följande:

Jag kommer få plocka undan 56 utan att han använt allt. Ändå tycker jag inte jag köpte vansinnigt mycket.

Fick lite men mest i 62/68 så :)

Åh, en stor liten kille. Min make bara längtar tills det är lite mer å hålla i
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-23 16:02:57 följande:
    Vad gulligt och omtänksamt av dig. Dem skulle säkert passa henne, hon är nu 46 lång och väger 2770 gr. Vad vill du ha för dem? Jättesnällt
    Inte en krona! Adress hade underlättat ;) den ena e använd en gång å den andra e inte ens tvättad. Bara roligt om de kan komma till nytta :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 16:05:30 följande:

Åh, en stor liten kille. Min make bara längtar tills det är lite mer å hålla i

Ja för mig som inte är bebisvan så så är det skönt att han inte är så liten, han känns inte så skör utan man vågar ta i honom när man inte är van vid påklädning osv.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-23 16:10:31 följande:
    Inte en krona! Adress hade underlättat ;) den ena e använd en gång å den andra e inte ens tvättad. Bara roligt om de kan komma till nytta :)
    Vad snällt av dig
    Har inboxat dig.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-23 14:58:20 följande:

Skönt med lite kläder som passar lilla sötnosen. Jag har inte ens vågat ta mig till köpcentret ännu, haha. Nej du, mössa är jättesvårt att hitta ngn som passar. Åh, då är lilla W större om huvudet, hihi. 34 cm har hon vuxit till sig. Jag har gjort lite shopping på Tradera så nu har vår tjej också några få plagg som passar. Hon har ett set från hm som börjar passa rätt så bra.

Tack för orden om amning. Ska nog passa på att ta upp det lite med Amanda-bm (aurora i resten av landet) om det finns möjlighet annars tar jag det med bvc på fredag.

Hehe nä maken fick stanna i bilen med Sally (vågade inte vara för långt borta med tanke på amningen) så gick jag och Axel och shoppade. Han tjatar ständigt om att få gå till PoP så vi gick dit, de är så smarta som har Briotågbana i affären, haha! Jag har kollat tradera men jag hittar inget som lockar mig... ja det här lilla huvudet alltså, hon är så mini den här ungen känns det som!!

Ja ta det med bm vetja, det är säkert klokt! Jag känner själv nu att jag tar en amning i taget och sen får vi se. Har så förbannat ont och nu blöder det om såren också. Sally har iaf tagit amningsnappen de senaste gångerna men gud vad bökigt det är jämfört med att slippa.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-23 16:46:35 följande:

Ja för mig som inte är bebisvan så så är det skönt att han inte är så liten, han känns inte så skör utan man vågar ta i honom när man inte är van vid påklädning osv.

Jag ser fram emot att Sally blir lite rejälare, hon är som en liten fågelunge...
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-23 16:51:45 följande:
    Hehe nä maken fick stanna i bilen med Sally (vågade inte vara för långt borta med tanke på amningen) så gick jag och Axel och shoppade. Han tjatar ständigt om att få gå till PoP så vi gick dit, de är så smarta som har Briotågbana i affären, haha! Jag har kollat tradera men jag hittar inget som lockar mig... ja det här lilla huvudet alltså, hon är så mini den här ungen känns det som!!

Ja ta det med bm vetja, det är säkert klokt! Jag känner själv nu att jag tar en amning i taget och sen får vi se. Har så förbannat ont och nu blöder det om såren också. Sally har iaf tagit amningsnappen de senaste gångerna men gud vad bökigt det är jämfört med att slippa.
    Klokt, det är kanske så jag får göra med, dem kan släppa av mig så kan dem köra en runda, hihi
    Ja, det är verkligen bra att ha briotågbana, både för deras och föräldrars skull, hihi.

Näe, jag har egentligen bara hittat 2 pyjamas i stlk 44, sen har jag jagat ett set från hm med tunika och leggings men missat varenda auktion i stlk 50 så till slut blev det ett i stlk 56, haha.

Ja, men det är nog lite så man får göra, en amning i taget. Wendela har en skitdag idag, har inte kunnat lägga ifrån mig henne en enda minut känns det som. Vid 15.30 fick hon en flaska ersättning efter att precis ha ätit på mig i ca 1 timme. Hon slurpade i sig nästan 90 ml, var f*a gör ungen av all mat, hon kräks ju inte. Rapar knappt. Sen var det bara att lägga henne i vagnen och ut och gå för att se om hon kunde sova en stund. Yeey hon sov till vi kom in och jag var tvungen att ta av henne lite och killarna börjar peta på henne. Tack för den liksom. Hade det inte varit så jäkelens kallt hade jag låtit henne stå kvar ute och sova en stund.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-23 17:03:37 följande:

Klokt, det är kanske så jag får göra med, dem kan släppa av mig så kan dem köra en runda, hihi

Ja, det är verkligen bra att ha briotågbana, både för deras och föräldrars skull, hihi.

Näe, jag har egentligen bara hittat 2 pyjamas i stlk 44, sen har jag jagat ett set från hm med tunika och leggings men missat varenda auktion i stlk 50 så till slut blev det ett i stlk 56, haha.

Ja, men det är nog lite så man får göra, en amning i taget. Wendela har en skitdag idag, har inte kunnat lägga ifrån mig henne en enda minut känns det som. Vid 15.30 fick hon en flaska ersättning efter att precis ha ätit på mig i ca 1 timme. Hon slurpade i sig nästan 90 ml, var f*a gör ungen av all mat, hon kräks ju inte. Rapar knappt. Sen var det bara att lägga henne i vagnen och ut och gå för att se om hon kunde sova en stund. Yeey hon sov till vi kom in och jag var tvungen att ta av henne lite och killarna börjar peta på henne. Tack för den liksom. Hade det inte varit så jäkelens kallt hade jag låtit henne stå kvar ute och sova en stund.

Haha ja fasen man ska hinna pricka in auktionerna med, det är inte det lättaste! Men snart är de uppe i de större storlekarna och då finns det ju mer. Jag är så nöjd med den större bodyn jag köpte idag, en med stjärnor i olika färger. Jag har spanat på den sen kollektionen kom men tyckte 199 var lite väl mycket för en body. Nu fick jag den för 59.

En amning i taget, en dag i taget... en natt i taget. Även om natten till idag var ok med hanterbar smärta i brösten och faktiskt några timmars sömn, så får jag mer och mer ångest för varje timme som natten närmar sig. Det är inte bra det här! Men det gör så jävla ont i brösten så jag vet inte vad jag gör snart. Och jag vill ju bara amma lite enkelt... Om det här är priset jag får betala för att ha haft en så enkel förlossning så skulle jag välja en 1,5-dygnsförlossning som sist utan att blinka. Men sist hade jag ju ont ändå iofs... Tror det är därför allt känns så hopplöst. Jag hade jätteont i sex veckor då och helt oproblematiskt var det inte förrän efter tre månader. Det känns fruktansvärt att tänka sig att jag skulle ha såhär ont fram till mars...

Men fy tusan vilken skitdag!! Jättejobbigt när man inte får lägga ned dem!! Typiskt att hon vaknade när ni kom in, det är det som är nackdelen med den här årstiden så man inte bara kan ha samma kläder ute som inne eller låta dem vara kvar ute om man har möjligheten. Tänk att hon äter så in i norden! Jag trodde knappt det fick plats så mycket i de små.
  • qatteriin

Babybluesen har nog slagit till här nu förresten. I form av extremt dåligt samvete gentemot sonen, plus ångesten och hopplösheten angående smärtan vid amning. Sonen sa i morse igen, "åh det är så roligt med våran bebis!" och när jag frågade mer om vad som var roligt så sa han "för hon ska tutta på dig hela tiden", och jag kände bara att - du, den där försvarsmekanismen heter "vändning i motsats"... :-P Men stackarn, vi hinner och orkar ju aldrig leka ordentligt med honom! Och då är vi två vuxna hemma, hur ska det gå när jag är ensam?! Och så det här att jag får sån panik för hur ont jag får vid amningen... Jag känner bara att jag vill sluta amma och det vill jag ju egentligen inte för jag älskar att amma när det funkar! Jag blev för tusan ledsen när sonen ville sluta när han var 1,5. Men jag är så rädd för såren och för att de ska bli infekterade. Och själva smärtan är så hemsk. Och det allra värsta är nog att jag vet att om jag ska lösa det här så får jag lösa det själv för här finns ju ingen amningsmottagning att vända sig till...

Alltså jag fixade nio månader av skräck för missfall och konstant värk. Jag vill bara att hormonerna ska stabiliseras nu så jag får tillbaka min envetenhet och min galghumor. Suck.

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-23 16:50:00 följande:
    Vad snällt av dig
    Har inboxat dig.
    Packat ett paket nu. Lägger det på posten imorgon. Enda önskan jag har är att du skänker bort kläderna när du inte behöver dem mer :) berätta gärna när det kommit fram!