• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Eleonor01

Wow allihopa grattis till alla små sötingar som kommit <3

E det någon som har syskon som kommer till er på natten å sover vidare där? Hur får ni plats alla???? Jag vill inte köra bort min 4.5 åring för då är Jah rädd att han tolkar det helt fel. Jätte knepigt!!! Lily ligger hos mig eller i sitt nest när jag inte ammar så det blir ju trångt...

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-23 11:01:04 följande:

Wow allihopa grattis till alla små sötingar som kommit <3

E det någon som har syskon som kommer till er på natten å sover vidare där? Hur får ni plats alla???? Jag vill inte köra bort min 4.5 åring för då är Jah rädd att han tolkar det helt fel. Jätte knepigt!!! Lily ligger hos mig eller i sitt nest när jag inte ammar så det blir ju trångt...

Båda våra söner kommer ibland, och en 6-åring och en 8-åring blir väldigt trångt. Oftast när dem kommer får jag och Wendela flytta på oss eller så går jag tillbaka med grabbarna. Det är jätteknaprigt.
    Men de börjar bli små nu, de tycker bebis tar mkt tid och får mkt uppmärksamhet, de vill också ha bebisens uppmärksamhet. Framför allt tycker de hon tar mkt tid när hon äter
    Men jag förklarade för dem igår hur det är och att de är ju faktiskt stora nu och då får man hitta andra sätt att mysa på än att byta blöja och amma men det är komplicerat ibland med syskon och små bebisar.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-23 10:47:10 följande:

Tack! Nej, den här amningen har bara varit jobbig faktiskt. Varenda gång det är dags överväger jag att sluta. Igårkväll la jag en mätt och nöjd bebis på ersättning i sin egen säng vid 22.30 hon vaknade vid 02 igen, den sömnen var verkligen välbehövlig, resten av natten har hon legat klistrad vid tuttarna.

Skönt att du fick lite välbehövlig sömn du också testa amningsnapp till såren läkt, men kan du gå tillbaka till utan napp sen igen är nog det det allra bästa. Jag tror att amningsnappen kan vara en orsak till mitt högra bröst i samband med för lite vila.

Ja jag måste nog försöka mer med amningsnappen men nu på fm glömde jag den fast jag plockat fram och förberett. :-P Redan så inkörd. Men jag har tittat på amningsfilmer och bildspel och jag tror ändå att hon har för litet tag vad de än sa på bb. Det bästa är väl om vi kan jobba på det MED amningsnapp så boobsen får läka... Man hade ju trott att det skulle bli smidigare med tvåan, och visst jag har ju ändå kunskap nu som jag inte hade sist, men det är verkligen sant att varje amningspar är unikt! Vad skönt att du fick sömn där i början iaf, det var ungefär så mycket jag fick också... Ack så skönt det var den korta stunden. Men vilken panik jag börjar få för att rodda två barn på nästan heltid om en dryg vecka...
  • qatteriin
    haannah skrev 2016-01-23 10:41:33 följande:

Nu är det äntligen min tur!!! :O förstår inte riktigt! Vattnet började sippra imorse och var grön-aktigt så jag ringde in och fick komma på kontroll. Bebisen har bajsat i vattnet så vi får inte åka hem igen! Blir förmodligen igångsatt här idag, jösses så jäkla nervös jag är nu!! Bf imorgon, så vi får se om bebisen kommer idag eller efter 00.00 inatt :D

Vad spännande, lycka till!
  • qatteriin

Hur starka är era bebisar i nacken? Sally lyfter sitt hela tiden och slänger med det, man tänker att har man henne på bröstet så borde hon ju ligga kvar där men det tycker tydligen inte hon... Blir ju orolig att hon ska ge sig själv whiplashskador för tusan!

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-23 11:39:25 följande:
    Ja jag måste nog försöka mer med amningsnappen men nu på fm glömde jag den fast jag plockat fram och förberett. :-P Redan så inkörd. Men jag har tittat på amningsfilmer och bildspel och jag tror ändå att hon har för litet tag vad de än sa på bb. Det bästa är väl om vi kan jobba på det MED amningsnapp så boobsen får läka... Man hade ju trott att det skulle bli smidigare med tvåan, och visst jag har ju ändå kunskap nu som jag inte hade sist, men det är verkligen sant att varje amningspar är unikt! Vad skönt att du fick sömn där i början iaf, det var ungefär så mycket jag fick också... Ack så skönt det var den korta stunden. Men vilken panik jag börjar få för att rodda två barn på nästan heltid om en dryg vecka...
    Man blir lätt inkörd på ngt. jag skulle nog få lätt panik om jag var iväg någonstans och glömde nappen, gjorde det med äldsta en gång vet jag och det var ju fullt kaos, haha. Därför har jag alltid en ligger i skötväskan samt att jag har en flaska och drickfärdig tetra med ersättning.

Ja, jag tänkte att trean blir ju hur lätt som helst. Man har ju två innan liksom. Men jag är nog verkligen mer om mig och kring mig den här gången. Hoppas dina tuttar får läka.

Ja, man blir ju så glad för minsta sömn man får. Hmm, ja, det blir knepigt med alla barnen skälv sedan. Det blir en prövning.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-23 11:41:48 följande:

Hur starka är era bebisar i nacken? Sally lyfter sitt hela tiden och slänger med det, man tänker att har man henne på bröstet så borde hon ju ligga kvar där men det tycker tydligen inte hon... Blir ju orolig att hon ska ge sig själv whiplashskador för tusan!

Jag har tänkt precis samma sak, det känns som Wendela är jättestark i nacken för sin ålder. Hon slänger och kastar med huvudet så man blir alldeles orolig. Hon vill inte alls hålla det still. Hon lyfter på huvudet och liksom byter håll själv om hon ligger på bröstet.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 12:24:17 följande:

Jag har tänkt precis samma sak, det känns som Wendela är jättestark i nacken för sin ålder. Hon slänger och kastar med huvudet så man blir alldeles orolig. Hon vill inte alls hålla det still. Hon lyfter på huvudet och liksom byter håll själv om hon ligger på bröstet.

Arvid slänger också med huvudet, lyfter det när han ligger på bröstet på mig, är han hungrig riktigt dunkar han det mot mig. Vänder på det själv från sida till sida osv.

Trodde det skulle vara enkelt att bära runt på honom ett tag till men 5 sprattlande starka kilon behöver man båda armar till redan nu typ.

Jag som varit rädd för att sätta mig ned i duschen hittills löste det i morse genom att helt enkelt halka omkull. Satt på huk som tur var. Sambon och hans förbannade " in the shower-body lotion", den är fan livsfarlig. :)
  • amalie79

Arvid hade vakenstund mellan 23:30-01:30 typ. Fick flaska, tutte, gos, lite nöjd, lite skrik. Sen somnade han o sov till 06:30, underbart. Vaken, rensade snor på honom, han åt så det plaskade mjölk och kräktes så det kom lite blod i slem och snor så antsgligen har snoret o saltet gjort slemhinnorna sköra.

Kinkade lite och vi sov två timmar till.

Det är ju då man borde sovit när hsn sov innan 23, men fredag, tv, tacos, då vill man inte bara gå o lägga sig!

• amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 12:20:24 följande:

Man blir lätt inkörd på ngt. jag skulle nog få lätt panik om jag var iväg någonstans och glömde nappen, gjorde det med äldsta en gång vet jag och det var ju fullt kaos, haha. Därför har jag alltid en ligger i skötväskan samt att jag har en flaska och drickfärdig tetra med ersättning.

Ja, jag tänkte att trean blir ju hur lätt som helst. Man har ju två innan liksom. Men jag är nog verkligen mer om mig och kring mig den här gången. Hoppas dina tuttar får läka.

Ja, man blir ju så glad för minsta sömn man får. Hmm, ja, det blir knepigt med alla barnen skälv sedan. Det blir en prövning.

Ja herregud jag är orolig för vara ensam med ett barn!

Och måndag morgon kommer bonusarna vara hemma med, hoppas det går bra, har bett sambon börja 8 men de har "morgonbön" på måndagar så det går nog inte