• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-23 12:33:15 följande:
    Arvid slänger också med huvudet, lyfter det när han ligger på bröstet på mig, är han hungrig riktigt dunkar han det mot mig. Vänder på det själv från sida till sida osv.

Trodde det skulle vara enkelt att bära runt på honom ett tag till men 5 sprattlande starka kilon behöver man båda armar till redan nu typ.

Jag som varit rädd för att sätta mig ned i duschen hittills löste det i morse genom att helt enkelt halka omkull. Satt på huk som tur var. Sambon och hans förbannade " in the shower-body lotion", den är fan livsfarlig. :)
    Amen fy, gick det bra eller gjorde du dig illa?
    Inget roligt och lämpligt ställe att halka på.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-23 12:39:04 följande:

Arvid hade vakenstund mellan 23:30-01:30 typ. Fick flaska, tutte, gos, lite nöjd, lite skrik. Sen somnade han o sov till 06:30, underbart. Vaken, rensade snor på honom, han åt så det plaskade mjölk och kräktes så det kom lite blod i slem och snor så antsgligen har snoret o saltet gjort slemhinnorna sköra.

Kinkade lite och vi sov två timmar till.

Det är ju då man borde sovit när hsn sov innan 23, men fredag, tv, tacos, då vill man inte bara gå o lägga sig!

Men det låter som en ganska god natt ändå.
    Jobbigt med slemhinnorna, hoppas han blir bättre snart från det där dumma snorandet.

Jag har haft en bebis klistrad på mig sedan kl 02 inatt med typ 1 timmes sovande i vagnen. Börjar bli mer och mer övertygad om att sluta amma. Hon blir aldrig nöjd. Vid 13 gav jag upp och gav henne ersättning, hon slutade 60 ml utan problem och hade nog kunnat ta lite till. Och då hade hon ändå ätit på mig precis innan så det rann ur munnen på henne.

Vi har precis försökt göra att tappert försök att ta en bild till tidningen, haha, men det är inte lätt att få tre barn synkade på en bild, på nån bild gör den ena en grimas, på nästa bild blundar den andra och på tredje bilden tittar nästa bort. Haha.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-23 12:45:28 följande:
    Ja herregud jag är orolig för vara ensam med ett barn!

Och måndag morgon kommer bonusarna vara hemma med, hoppas det går bra, har bett sambon börja 8 men de har "morgonbön" på måndagar så det går nog inte
    Åh, det förstår jag. Men tar dem sig själva till skolan bonusarna?
  • WiMe06

Om man ska sluta amma och övergå till ersättning, hur är bäst att göra? Kan man fasa ut det successivt, så att man tar varannat mål amning och varannat mål ersättning och så fasar man ut amningen mer och mer. Känner att denna amning börjar ta knäcken på mig samtidigt som jag får så jäkla dåligt samvete för att jag vill sluta amma. Känner mig liksom lite misslyckad som mår dåligt över den och inte får det att funka riktigt bra. Vet att ni flesta här har precis samma med era bebisar, att dem också vill snutta och äta hela tiden och jag beundrar er som klarar av det, för jag börjar verkligen känna att det inte går längre.
    Hon är missnöjd precis hela tiden när hon inte ligger vid bröstet. Jag kan lägga ifrån mig henne i 5 minuter sen bara skriker hon. Hon kan liksom inte vara vaken utan att hon ska ligga där. Dem sista 2-3 dagarna har jag bott i soffan, hinner ju knappt gå på toa och äta själv emellan.

• amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 13:58:40 följande:

Åh, det förstår jag. Men tar dem sig själva till skolan bonusarna?

Ja då de tar spårvagnen så inget jobb så. Äldste har åkt själv sista 1 1/2 åren, nu ska lille med också och det kan gå hur som helst, men han har lovat att sköta sig om han slipper fritids. Förra gången vi försökte så var han alls inte mogen, då kunde han helt enkelt låta bli att gå upp eller gå åt ett annat håll än storebror. Men nu så vill han själv inte gå på fritids längre, inte så många treor går kvar där.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 14:07:46 följande:

Om man ska sluta amma och övergå till ersättning, hur är bäst att göra? Kan man fasa ut det successivt, så att man tar varannat mål amning och varannat mål ersättning och så fasar man ut amningen mer och mer. Känner att denna amning börjar ta knäcken på mig samtidigt som jag får så jäkla dåligt samvete för att jag vill sluta amma. Känner mig liksom lite misslyckad som mår dåligt över den och inte får det att funka riktigt bra. Vet att ni flesta här har precis samma med era bebisar, att dem också vill snutta och äta hela tiden och jag beundrar er som klarar av det, för jag börjar verkligen känna att det inte går längre.

Hon är missnöjd precis hela tiden när hon inte ligger vid bröstet. Jag kan lägga ifrån mig henne i 5 minuter sen bara skriker hon. Hon kan liksom inte vara vaken utan att hon ska ligga där. Dem sista 2-3 dagarna har jag bott i soffan, hinner ju knappt gå på toa och äta själv emellan.

Jag förstår dig fullt ut. Känner mig som att jag aldrig kommer vänja mig vid känslan av hormonrus, mår illa när jag lägger honom till bröstet och första tagen. I morse sov vi så länge stt det var mjölk överallt, i sängen, i hela ansiktet på Arvid, det plaskade och spände och stackarn fick knappt tag om vårtan.

Arvid går ju att lägga ifrån sig lite så. Sen har jag inte ångesten som du har ang vikten osv, din tjej är ju fortfrsnde så liten. Min femkilosklump går inte under av att vara med pappa i famnen eller pipa ett par extra minuter medan jag bajsar klart liksom. :)

Ska kämpa på men tror inte jag kommer amma särskilt länge.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 13:44:26 följande:

Amen fy, gick det bra eller gjorde du dig illa?

Inget roligt och lämpligt ställe att halka på.

Sträckte till höften lite men ingen större fara. Höll upp huvudet iafå
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-23 14:17:25 följande:
    Ja då de tar spårvagnen så inget jobb så. Äldste har åkt själv sista 1 1/2 åren, nu ska lille med också och det kan gå hur som helst, men han har lovat att sköta sig om han slipper fritids. Förra gången vi försökte så var han alls inte mogen, då kunde han helt enkelt låta bli att gå upp eller gå åt ett annat håll än storebror. Men nu så vill han själv inte gå på fritids längre, inte så många treor går kvar där.
    Skönt att slippa det iallafall, men det är klart att det blir ju ändå kanske att dem kommer till dig och så när dem kommer hem. Hoppas yngsta sköter sig nu då och följer med storebror så det funkar.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-23 14:26:07 följande:

Skönt att slippa det iallafall, men det är klart att det blir ju ändå kanske att dem kommer till dig och så när dem kommer hem. Hoppas yngsta sköter sig nu då och följer med storebror så det funkar.

Ja, Nu åker de till sin mamma på måndag så första veckan blir lugn. Sen har jag sagt till sambon att jsg inte tänker planera min ledighet kring dem men är jag hemma så ok. Men som tur är så slutar yngste alltid 14:25 o sambon 15 så de kommer inte vara så länge hemma innan han kommer
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-23 14:22:30 följande:
    Jag förstår dig fullt ut. Känner mig som att jag aldrig kommer vänja mig vid känslan av hormonrus, mår illa när jag lägger honom till bröstet och första tagen. I morse sov vi så länge stt det var mjölk överallt, i sängen, i hela ansiktet på Arvid, det plaskade och spände och stackarn fick knappt tag om vårtan.

Arvid går ju att lägga ifrån sig lite så. Sen har jag inte ångesten som du har ang vikten osv, din tjej är ju fortfrsnde så liten. Min femkilosklump går inte under av att vara med pappa i famnen eller pipa ett par extra minuter medan jag bajsar klart liksom. :)

Ska kämpa på men tror inte jag kommer amma särskilt länge.
    Nej, jag vet inte heller om jag kommer vänja mig denna ggn. Med första fungerade det, han var precis som W och låg där hela tiden men då visste man inte annat och man hade bara honom att tänka på men nu har jag ju trots allt 2 till som också behöver sitt.
    Börjar ju bli bättre med vikten, nu väger hon ju snart 3 kilo. Om två veckor är vi nog där

Har inte alls det där problemet med att brösten är helt spända om hon inte ätit på ett tag, iallafall inte med vänster bröst. Det är ganska många timmar sedan hon åt på det bröstet nu men det är som värsta taxörat och jag känner liksom inte att det rinner till i det bröstet heller när hon äter som jag gjorde förut. Så varje gång hon ska amma så känns det som jag måste börja med det högra eftersom det är så spänt och ömt. Det går inte att tillämpa att börja varannan gång med brösten.