• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-22 15:34:52 följande:

Fick ett samtal nu från Amandagruppen. Det var en utav deras bm som ringde, hon hade fått återbud på lite tider på tisdag nästa vecka så jag fick en utav dem. Känns skönt att slippa vänta 2 veckor till. När hon presenterade sig visste jag direkt vem det var och det var samma bm som förlöste mig med son nr 2.

Låter som om att det kan bli hur bra som helst. skönt att du slapp vänta :)
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-22 14:18:14 följande:
    Man kunde ju tro att det var jag som skulle vara en hormonstint drama Queen och inte svärmor.. Men passar på o njuta nu när hon lugnat sig..

Låter mycket skönare med hotell och spa än BB Sophias info träff. Den var bra, de pratade om vad de kunde erbjuda på BB Sophia och lite extra om smärtlindring. Vi gick även på Mvcs föräldragrupp och kände att det blev lite upprepning men vi gillade BB Sophias info mer..
    Ja det skulle man kunna tro :D Njuuuut så länge det varar!

Vilken Mvc har du gått hos? Vi var på förlossningsutbildningen på Danderyd, Det var bra men väldigt intensiv. Jag går hos Mama mia city. 
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 21:57:50 följande:
    Ja det skulle man kunna tro :D Njuuuut så länge det varar!

Vilken Mvc har du gått hos? Vi var på förlossningsutbildningen på Danderyd, Det var bra men väldigt intensiv. Jag går hos Mama mia city. 
    jag har gått på Haninges Mvc eftersom jag bor i Haninge. Trivs jättebra där och kommer sakna min Bm..

Vilken sida stan bor du? Varför har du valt BB sophia? Jag vill föda i vatten.. Har sedan jag varit liten sökt tröst och smärtlindring i vattnet så tror det blir bra för mig..
  • WiMe06

Fasen vad gnällig jag känner mig. Tycker allt börjat gå så bra nu till det där jävla bröstet började krångla. Är fortfarande öm men mindre än igår. Men sen i em har jag fått sådan fruktansvärd värk i ryggen. Det är liksom alldeles ömt när man berör ryggen och svanken. Kan knappt stå upp en längre stund. Sen är jag öm vid revbenen. Vet inte om man legat illa när jag ammat eller vad det
    är men ont gör det och jag vill bara att det ska försvinna nu. Huvudvärken är också kvar men mindre. Suck!!

Ska försöka sova nu medan Lilla W faktiskt ligger i nästet i sin säng och sover. Hör henne snusa så gott.

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2016-01-22 23:02:32 följande:

Fasen vad gnällig jag känner mig. Tycker allt börjat gå så bra nu till det där jävla bröstet började krångla. Är fortfarande öm men mindre än igår. Men sen i em har jag fått sådan fruktansvärd värk i ryggen. Det är liksom alldeles ömt när man berör ryggen och svanken. Kan knappt stå upp en längre stund. Sen är jag öm vid revbenen. Vet inte om man legat illa när jag ammat eller vad det

är men ont gör det och jag vill bara att det ska försvinna nu. Huvudvärken är också kvar men mindre. Suck!!

Ska försöka sova nu medan Lilla W faktiskt ligger i nästet i sin säng och sover. Hör henne snusa så gott.

Har du provat att värma upp bröstet med värmekudde och försöka massera ut knutarna före amning? Det funkar bra för mig, samt att kyla brösten efter amning med kall kudde från frysen. Om du inte har kuddar kan det hjälpa att spola brösten med varmt vatten i duschen och massera och pumpa ut för att lätta på trycket i brösten.
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-22 22:41:27 följande:
    jag har gått på Haninges Mvc eftersom jag bor i Haninge. Trivs jättebra där och kommer sakna min Bm..

Vilken sida stan bor du? Varför har du valt BB sophia? Jag vill föda i vatten.. Har sedan jag varit liten sökt tröst och smärtlindring i vattnet så tror det blir bra för mig..
    Bor närmast BB sophia. Jag gillar hela deras mentalitet när det kommer till födande, jag vill inte föda i vatten, dock så kommer jag nog använda badet som smärtlindring, vatten har alltid haft en lugnande effekt på mig. Jag är inne på dykmetoden och kvinnan som uppfann den ska jobba på BB sophia,

Även jag kommer verkligen sakna min BM tycker hon har vart helt fantastisk. 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-22 23:02:32 följande:

du har din fulla rätt att gnälla... fy!! Det verkar inte vara helt problemfritt att amma....  frågade du inte på bvc om du får ta huvudvärkstabletter? 
  • Nettiis
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 23:22:03 följande:
    Bor närmast BB sophia. Jag gillar hela deras mentalitet när det kommer till födande, jag vill inte föda i vatten, dock så kommer jag nog använda badet som smärtlindring, vatten har alltid haft en lugnande effekt på mig. Jag är inne på dykmetoden och kvinnan som uppfann den ska jobba på BB sophia,

Även jag kommer verkligen sakna min BM tycker hon har vart helt fantastisk. 
    Har ju vart inne på förlossningen två gånger pga minskade foster rörelser och känner mig så nöjd med mitt val.. Dem har varit så proffsiga när man talat med dem i telefon och har fått så fint bemötande när vi vart där.. Sist vi va där fick vi åka upp och va inne ca 1 timme i ett förlossningsrum.. När vi sen skulle hem frågade Bm om vi sett eftervården, vilket vi inte gjort, så då visade hon oss köket, matsalen och rummen.. Det var trevligt tyckte vi..

Hur mår du? Har under kvällen nu fått lite annan värk i min redan tidigare värkande rygg. Den kommer och går liksom, även mensvärken är tillbaka med låååånga intervaller emellan.. Men jag känner iaf nått..
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2016-01-22 23:15:14 följande:
    Har du provat att värma upp bröstet med värmekudde och försöka massera ut knutarna före amning? Det funkar bra för mig, samt att kyla brösten efter amning med kall kudde från frysen. Om du inte har kuddar kan det hjälpa att spola brösten med varmt vatten i duschen och massera och pumpa ut för att lätta på trycket i brösten.
    Nej, inte precis före amning. Får testa det. Masserar bröstet försiktigt samtidigt hon äter då släpper det ngt. Kyla bröstet?? Gör inte det det hela värre?
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-22 23:24:23 följande:
    du har din fulla rätt att gnälla... fy!! Det verkar inte vara helt problemfritt att amma....  frågade du inte på bvc om du får ta huvudvärkstabletter? 
    Jo, det gick bra att ta värktablett, nästan dags att ta en igen. Det är väl bara jag som är kinkig med tabletter, tar knappt värktabletter annars heller

Nej, den här amningen har varit jobbig för mig, upplevde aldrig riktigt det med första barnet. Hoppas ni andra slipper få det så.