• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Nu kom sambon med färskpressad blodapelsinjuice medan Arvid äter :) han känner sin sambo

• WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-23 14:23:06 följande:
    Sträckte till höften lite men ingen större fara. Höll upp huvudet iafå
    Åh så skönt att det inte blev värre, inte roligt att sträcka höften men det var ju tur i oturen att inte stygnen påverkades eller att du slog i huvudet eller sådär.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-23 14:34:29 följande:
    Ja, Nu åker de till sin mamma på måndag så första veckan blir lugn. Sen har jag sagt till sambon att jsg inte tänker planera min ledighet kring dem men är jag hemma så ok. Men som tur är så slutar yngste alltid 14:25 o sambon 15 så de kommer inte vara så länge hemma innan han kommer
    Okej, vad skönt, då blir det knappt ngn timme då som du behöver ha dem själv hemma?
  • qatteriin

Skönt att det inte bara är Sally som headbangar! Då borde det ju inte vara nån fara för dem egentligen. Även om man såklart ska försöka parera, hehe. Sally har ju mindre huvud än Axel hade också så det är väl inte lika otympligt, 33 cm i huvudomfång bara. Har varit på stan idag och försökt hitta mössa som passar, orkade inte springa runt så mycket med Axel med mig men Åhléns och PoP blev det iaf. Vi hade ju mest kläder i stl 56 så med tanke på att hon drunknar i 50 så behövde vi skaffa lite till... Men det finns ju inte mycket att välja på och det som finns är inte riktigt min stil! Det blev iaf en body i 44 och en i 50 på rean på PoP, ett par brallor i 50 och så en hjälmmössa i stl 36 som var den minsta jag hittade. Och en pyjamas i 44 på Åhléns. Så nu har hon några plagg som passar iaf...

WiMe06; du ska INTE ha dåligt samvete om du slutar amma! Du har kämpat redigt länge och att bröstmjölk knappt ens är marginellt bättre än ersättning för oss i västvärlden har vi redan diskuterat. Som jag ser det så ammar man först och främst för sin egen skull, inte för bebisen, för ersättning funkar lika bra. Men för- och nackdelarna vet du redan själv, ha inte dåligt samvete bara. En välmående eller åtminstone fungerande mamma är det viktigaste för alla ungar. Jag vet inte hur man bäst går över till ersättning, men att byta ut varannat mål låter ju vettigt!

Amalie79; det lät inte roligt att ramla i duschen! Bra att du inte gjorde dig alltför illa! Skönt att få sova så länge men jobbigt när mjölken plaskar ner överallt. :-P Jag har aldrig kunnat vara utan bh/amningslinne när jag ammat för då har det runnit överallt... uuuh.

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-23 14:46:02 följande:

Skönt att det inte bara är Sally som headbangar! Då borde det ju inte vara nån fara för dem egentligen. Även om man såklart ska försöka parera, hehe. Sally har ju mindre huvud än Axel hade också så det är väl inte lika otympligt, 33 cm i huvudomfång bara. Har varit på stan idag och försökt hitta mössa som passar, orkade inte springa runt så mycket med Axel med mig men Åhléns och PoP blev det iaf. Vi hade ju mest kläder i stl 56 så med tanke på att hon drunknar i 50 så behövde vi skaffa lite till... Men det finns ju inte mycket att välja på och det som finns är inte riktigt min stil! Det blev iaf en body i 44 och en i 50 på rean på PoP, ett par brallor i 50 och så en hjälmmössa i stl 36 som var den minsta jag hittade. Och en pyjamas i 44 på Åhléns. Så nu har hon några plagg som passar iaf...

WiMe06; du ska INTE ha dåligt samvete om du slutar amma! Du har kämpat redigt länge och att bröstmjölk knappt ens är marginellt bättre än ersättning för oss i västvärlden har vi redan diskuterat. Som jag ser det så ammar man först och främst för sin egen skull, inte för bebisen, för ersättning funkar lika bra. Men för- och nackdelarna vet du redan själv, ha inte dåligt samvete bara. En välmående eller åtminstone fungerande mamma är det viktigaste för alla ungar. Jag vet inte hur man bäst går över till ersättning, men att byta ut varannat mål låter ju vettigt!

Amalie79; det lät inte roligt att ramla i duschen! Bra att du inte gjorde dig alltför illa! Skönt att få sova så länge men jobbigt när mjölken plaskar ner överallt. :-P Jag har aldrig kunnat vara utan bh/amningslinne när jag ammat för då har det runnit överallt... uuuh.

Ja mina mjuka bh rinner det igenom. För varm för linne men har små Ikea- handdukar i sängen som jag lägger runt och under.
  • amalie79

Ja mina mjuka bh rinner det igenom. För varm för linne men har små Ikea- handdukar i sängen som jag lägger runt och under.
  • WiMe06

Skönt med lite kläder som passar lilla sötnosen. Jag har inte ens vågat ta mig till köpcentret ännu, haha. Nej du, mössa är jättesvårt att hitta ngn som passar. Åh, då är lilla W större om huvudet, hihi. 34 cm har hon vuxit till sig. Jag har gjort lite shopping på Tradera så nu har vår tjej också några få plagg som passar. Hon har ett set från hm som börjar passa rätt så bra.

Tack för orden om amning. Ska nog passa på att ta upp det lite med Amanda-bm (aurora i resten av landet) om det finns möjlighet annars tar jag det med bvc på fredag.
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2016-01-23 14:58:20 följande:
    Skönt med lite kläder som passar lilla sötnosen. Jag har inte ens vågat ta mig till köpcentret ännu, haha. Nej du, mössa är jättesvårt att hitta ngn som passar. Åh, då är lilla W större om huvudet, hihi. 34 cm har hon vuxit till sig. Jag har gjort lite shopping på Tradera så nu har vår tjej också några få plagg som passar. Hon har ett set från hm som börjar passa rätt så bra.

Tack för orden om amning. Ska nog passa på att ta upp det lite med Amanda-bm (aurora i resten av landet) om det finns möjlighet annars tar jag det med bvc på fredag.
    Lily har också 34 cm i huvudomfång. Denna passar perfekt! Strl 40 :)

Jag har två velour bodysar som passade precis på förlossningen. Hon e 47 lång å vägde 2830g. De kan hon inte ha längre eftersom hon har sin skena. Det står storlek 50 i dem men det är det verkligen inte. Något som passa wendela? Skickar gärna upp dem on du vill ha
  • amalie79

Jag kommer få plocka undan 56 utan att han använt allt. Ändå tycker jag inte jag köpte vansinnigt mycket.

Fick lite men mest i 62/68 så :)

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-23 15:41:09 följande:

Lily har också 34 cm i huvudomfång. Denna passar perfekt! Strl 40 :)

Jag har två velour bodysar som passade precis på förlossningen. Hon e 47 lång å vägde 2830g. De kan hon inte ha längre eftersom hon har sin skena. Det står storlek 50 i dem men det är det verkligen inte. Något som passa wendela? Skickar gärna upp dem on du vill ha

Vad gulligt och omtänksamt av dig. Dem skulle säkert passa henne, hon är nu 46 lång och väger 2770 gr. Vad vill du ha för dem? Jättesnällt