• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • VitaUgglan
    verrron skrev 2016-01-24 03:24:14 följande:

Här gick vattnet nu ikvälls kring 00.30 tiden och nu har jag börjat känna av värkar så jag hoppas det är på gång..

Trots att detta är 3:e barnet så är jag såå nervös å rädd.. fy nu ångrar jag mig nästan :)

Spännande!!! :)
  • Seven Costanza
    qatteriin skrev 2016-01-24 08:39:31 följande:

Ja men det har du rätt i! Haha! Jag har inte ens tänkt på det sättet, min allmänna oro för att komma och störa tar över helt. Jag ska ge det ett par dagar och om jag inte reder ut det själv ska jag ringa.

Jag veeet, man är så svensk och vill inte vara till besvär, men jag har fått lära mig här på andra sidan pölen att be om hjälp vettu . Kloka kvinnor som vi är så får vi hjälpas åt att ge varandra olika perspektiv. Hoppas det blir bättre snart och om inte så ringer du, det blir bra!
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2016-01-24 09:36:12 följande:

Jag veeet, man är så svensk och vill inte vara till besvär, men jag har fått lära mig här på andra sidan pölen att be om hjälp vettu . Kloka kvinnor som vi är så får vi hjälpas åt att ge varandra olika perspektiv. Hoppas det blir bättre snart och om inte så ringer du, det blir bra!

Haha det är bra, den delen av kulturen skulle jag behöva lära mig!

Nu är jag så hungrig på frukost, haha! Maken är i tvättstugan och jag sitter och ammar medans sonen spelar Mario Kart. Han berättar att när lillasyster blir liiite större så kan de räjsa mot varandra när hon kan hålla i en ratt. Hihi!
  • Eleonor01

Någon som har bra tips på sköna amnings bh-ar utan byglar?? Byglarna ger mig knutor å jag e ICKE sugen på mjölkstockning!!! Ska kolla nätet lite. Går inte till någon butik m nyfödd....

• amalie79

Så brast det i natt och jag skrek åt bonusen att hålla käften. Inte bra alls. Arvid har bara vaknat två gånger så det var ingen dålig natt men andra gången skrek han sig svettig och väckte de andra och bonus var såklart irriterad och spydig. Jag blir ju superstressad när han skriker sådär, inte vill ta bröstet och vet liksom inte vad jag ska erbjuda mer än kärlek. Läste någonstans igår om att svepa in honom i en filt och hyssja honom och trösta och det funkar lite om jag samtidigt tar av mig och håller honom alldeles intill mig. Fast vi blir varma.

Känner mig elak som skrek på bonus men han tryckte på precis alla knappar igår o var sådär tweenie-dryg. Kallade mig fetto ( han vet att det tar skruv) och var allmänt bråkig hela dagen. Sambon fick lägga massa tid på dem med tv-spel mm, vilket de helt klart behövde och Arvid sov ändå nästan hela förmiddagen

• Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-24 10:13:46 följande:

Så brast det i natt och jag skrek åt bonusen att hålla käften. Inte bra alls. Arvid har bara vaknat två gånger så det var ingen dålig natt men andra gången skrek han sig svettig och väckte de andra och bonus var såklart irriterad och spydig. Jag blir ju superstressad när han skriker sådär, inte vill ta bröstet och vet liksom inte vad jag ska erbjuda mer än kärlek. Läste någonstans igår om att svepa in honom i en filt och hyssja honom och trösta och det funkar lite om jag samtidigt tar av mig och håller honom alldeles intill mig. Fast vi blir varma.

Känner mig elak som skrek på bonus men han tryckte på precis alla knappar igår o var sådär tweenie-dryg. Kallade mig fetto ( han vet att det tar skruv) och var allmänt bråkig hela dagen. Sambon fick lägga massa tid på dem med tv-spel mm, vilket de helt klart behövde och Arvid sov ändå nästan hela förmiddagen

Inget bra att det gick överstyr. Inte lätt att vara den vuxna alltid. Försök hitta tillfälle när du kan ge "bonusarna" tid du med. Det är viktigt att de får känns dig delaktiga i familjen <3 min son är väldigt förstående men jag är jätte rädd att han känner sig bortglömd å undanträngd. Vill absolut inte att det vi har byggt upp m tillit å respekt ska försvinna. Min mening m livet är helt klart mina barn <3
  • amalie79
    Eleonor01 skrev 2016-01-24 10:20:15 följande:

Inget bra att det gick överstyr. Inte lätt att vara den vuxna alltid. Försök hitta tillfälle när du kan ge "bonusarna" tid du med. Det är viktigt att de får känns dig delaktiga i familjen <3 min son är väldigt förstående men jag är jätte rädd att han känner sig bortglömd å undanträngd. Vill absolut inte att det vi har byggt upp m tillit å respekt ska försvinna. Min mening m livet är helt klart mina barn <3

Det är inte första gången det händer tyvärr, ungen är skitelak ibland, särskilt mot mig eftersom han ör pappas pojke o inte gärna delar hans uppmärkdamhet med någon o alla som möter honom tror att han är godmodig och snäll. Tyvärr är han en riktig ögontjänare o väldigt få inse det.

Ja då de får vara med osv, sambon tar med dem i mycket med den lille
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2016-01-24 11:14:39 följande:
    Det är inte första gången det händer tyvärr, ungen är skitelak ibland, särskilt mot mig eftersom han ör pappas pojke o inte gärna delar hans uppmärkdamhet med någon o alla som möter honom tror att han är godmodig och snäll. Tyvärr är han en riktig ögontjänare o väldigt få inse det.

Ja då de får vara med osv, sambon tar med dem i mycket med den lille
    Ögontjänare blir de så fort de finner en fördel i det. Säkert separationen mellan föräldrarna som bidragit. Tråkigt för pojken är ju inte riktigt hans fel. Hans papps borde däremot förstå det å även se det. Inte lätt att komma in i en familj m barn å finns sin plats i deras värld. Inte blir det lättare m en nyfödd hellre
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-24 10:13:46 följande:

Men gumman, det låter som du har gjort det värsta tänkbara. Du bad bonus hålla käften, well jag är rätt säker på att de flesta här inne om deras son kallade dem för fetto vid fel tidpunkt skulle be dem hälla käften om de är 11 år gamla, speciellt om de försöker lugna ner ett nyfött barn. Jag har ingen aning om hur kaotisk situationen var, men jag tycker inte alls speciellt synd om bonus, det är inte ok att kalla någon fetto. Och jag tycker verkligen att hans pappa ska markera det, inte sitta och gulla med honom efteråt. 

Självklart är det bra om du är den stora och säger att du inte är stolt över det du sa, men även förklara att hans beteende inte är acceptabelt.
  • mitthemligajag
    Eleonor01 skrev 2016-01-24 10:06:36 följande:

Någon som har bra tips på sköna amnings bh-ar utan byglar?? Byglarna ger mig knutor å jag e ICKE sugen på mjölkstockning!!! Ska kolla nätet lite. Går inte till någon butik m nyfödd....

Har alla möjliga sorter men hms är bäst tycker jag!