• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Ninin
    Seven Costanza skrev 2016-01-27 00:02:03 följande:

Någon mer lika galen som spånar kring syskon redan nu? Alltså inte att man vill ha nu igen snart kanske men att man funderar på om man ska ha fler och i så fall när.

Jag har varit inne på två eller tre barn redan från början. Sedan jag blev gravid med nr 2 har det varit väldigt delade känslor, jag är mer säker på att jag gärna vill ha tre barn, men osäker på om det är värt att gå igenom en graviditet till. Det var 9 månader som jag knappt orkade vara mamma till det äldre barnet, gick i en dimma hela tiden, så sjukt tråkigt! Förlossningarna var inga problem. Nu tänker jag att vi kanske får skjuta lite på nr 3 så de första är mer självgående. Jag är 32 så att få sista om 3-4 år borde funka.

Så ja, jag sitter med en 5-dagars bebis och planerar för nästa. :)
  • qatteriin

Nu har vi försökt ringa bvc igen, vid nio den här gången, och alla telefontider var tagna för idag... Och ingen har hört av sig. Alltså jag är inte orolig för lillan men det stör mig att de inte hört av sig än! Och det känns inte bra att det ska vara så svårt att få tag på dem! Om de inte hör av sig idag så går jag tusan dit och knackar på i morgon för att i alla fall få en vägning och se om hon kommit upp i födelsevikten...

• Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-27 10:41:34 följande:

Nu har vi försökt ringa bvc igen, vid nio den här gången, och alla telefontider var tagna för idag... Och ingen har hört av sig. Alltså jag är inte orolig för lillan men det stör mig att de inte hört av sig än! Och det känns inte bra att det ska vara så svårt att få tag på dem! Om de inte hör av sig idag så går jag tusan dit och knackar på i morgon för att i alla fall få en vägning och se om hon kommit upp i födelsevikten...

Finns det mer verksamhet i huset de är i? Vårt är ett familjenshus så då kan msn alltid ringa någon av dem eller vc som de är kopplade till. Riktigt tråkigt att de inte hör av sig!
  • qatteriin
    Eleonor01 skrev 2016-01-27 10:44:41 följande:

Finns det mer verksamhet i huset de är i? Vårt är ett familjenshus så då kan msn alltid ringa någon av dem eller vc som de är kopplade till. Riktigt tråkigt att de inte hör av sig!

De ligger våningen över den värdelösa vc som min make nyss bytt från, som inte svarade på AKUTnumret på 40 minuter... Och så ligger de i familjecentralen (öppna förskolan) men dem har jag inget nummer till. Men pga öppna förskolan finns det ju folk där, det är därför jag tänkt att man kan gå dit i morgon om det krisar.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-27 10:41:34 följande:

Det där verkar ju mkt märkligt att man inte hör av sig, och ni har ju inte ens fått en tid ännu, och i den gröna boken står faktiskt att man ska erbjudas hembesök inom 1 vecka. Och sen är ju nästa besök vid 2-3 veckor. Mkt dåligt!! Skärpning av dem. Säg det gärna till dem att du tycker det är dåligt.
    Jag har fått ett direktnr till vår bvcsköterska och under 2 veckor kommer vi ha träffat henne 3 ggr.
  • WiMe06

Idag tog maken dem stora barnen till skolan och jag låg kvar i sängen med Lilla W. Såå skönt, hon somnande gott om vid 9 och sover ännu så jag passade på att slumra en stund jag med, klev upp för en halvtimme sen ungefär.

• Eleonor01
    qatteriin skrev 2016-01-27 10:55:39 följande:
    De ligger våningen över den värdelösa vc som min make nyss bytt från, som inte svarade på AKUTnumret på 40 minuter... Och så ligger de i familjecentralen (öppna förskolan) men dem har jag inget nummer till. Men pga öppna förskolan finns det ju folk där, det är därför jag tänkt att man kan gå dit i morgon om det krisar.
    Så otroligt tråkigt! Hoppas de skäms om du går dit p frågar dem. Bvc kanske är lika dåliga.... Hoppas verkligen inte det. Det finns ju iofs fler att välja på :)
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-27 10:57:48 följande:

Det där verkar ju mkt märkligt att man inte hör av sig, och ni har ju inte ens fått en tid ännu, och i den gröna boken står faktiskt att man ska erbjudas hembesök inom 1 vecka. Och sen är ju nästa besök vid 2-3 veckor. Mkt dåligt!! Skärpning av dem. Säg det gärna till dem att du tycker det är dåligt.

Jag har fått ett direktnr till vår bvcsköterska och under 2 veckor kommer vi ha träffat henne 3 ggr.

Eleonor01 skrev 2016-01-27 11:09:04 följande:

Så otroligt tråkigt! Hoppas de skäms om du går dit p frågar dem. Bvc kanske är lika dåliga.... Hoppas verkligen inte det. Det finns ju iofs fler att välja på :)

Ja det är mycket märkligt och nånstans börjar jag ju fundera om överlämningen inte funkat som den ska... rent administrativt liksom. De flesta verkar ju fortsätta med bvc på samma ställe de haft mvc. Min bm rekommenderade ändå vårt närmsta bvc eftersom hon jobbat där och kände personalen. Att byta är inget alternativ eftersom jag inte har tillgång till bil, det finns inget annat inom ok promenadavstånd. Jag kommer definitivt att påtala det när vi väl får kontakt. Jag tror det blev lite fördröjt med själva överlämningen också eftersom mitt mvc hade utbildning ons-tors förra veckan, annars hade min bm nog ringt oss på onsdagen och sen lämnat över direkt, nu blev det inte överlämning förrän på fredagen. Men ändå...
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-27 08:10:58 följande:
    Woop woop! Hoppas tryckandet hjälper! Jag tryckte där vid lilltån med en lego-trollstav så det blev extra tydligt vilken punkt jag tryckte på, haha! Men det hade ju effekt! Skönt att höra att sambon haft förståelse, de ska vara tacksamma för allt vi går igenom för att skapa deras arvtagare!
    Jag visste väl att legotrollstavar är magiska!! ska genast gå och leta rätt på en!! :)

I det här fallet bör vi båda visa tacksamhet, att han vill skaffa barn med någon igen efter det han gått igenom med sitt ex är nog bland den största kärleksgåva någon kan få,
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 11:31:49 följande:

Jag visste väl att legotrollstavar är magiska!! ska genast gå och leta rätt på en!! :)

I det här fallet bör vi båda visa tacksamhet, att han vill skaffa barn med någon igen efter det han gått igenom med sitt ex är nog bland den största kärleksgåva någon kan få,

Så fint! <3 Ni har tur som har varandra då! Ja lego-trollstavar är fantastiska, Axel har två så säg till om jag ska skicka en! Funkar nog bra med tandpetare annars, hehe.