• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-27 08:22:18 följande:
    Vad skönt att du hade en bättre kväll och vad bra att din sambo förstår dig och tar det på allvar

Jag kan tänka mig att det blir lite extra jobbigt vissa dagar när du trots allt varit sjukskriven så länge som du har. Nu hoppas vi att bebis kommer snart.
    Det kan vara så att jag håller på med de sista förberedelserna mentalt innan förlossningen och därför gå igenom alla skräckscenarier. Inatt låg jag och funderade på om jag borde skriva någon form av testamente samt ett brev till Lillut om jag skulle dö och hon skulle klara sig. Sen drömde jag en riktigt skev dröm om att jag redan var gravid igen utan att jag upplevt Lilluts förlossning eller få vara mamma åt henne, hon fanns med i periferin någonstans i drömmen, men det var inte jag som tog hand om henne. Att hålla på så här mentalt är skitjobbigt, men det ger mig även fördelen att jag blir otroligt lugn och rationell när det väl gäller.
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 11:48:08 följande:

Det kan vara så att jag håller på med de sista förberedelserna mentalt innan förlossningen och därför gå igenom alla skräckscenarier. Inatt låg jag och funderade på om jag borde skriva någon form av testamente samt ett brev till Lillut om jag skulle dö och hon skulle klara sig. Sen drömde jag en riktigt skev dröm om att jag redan var gravid igen utan att jag upplevt Lilluts förlossning eller få vara mamma åt henne, hon fanns med i periferin någonstans i drömmen, men det var inte jag som tog hand om henne. Att hålla på så här mentalt är skitjobbigt, men det ger mig även fördelen att jag blir otroligt lugn och rationell när det väl gäller.

Sådant där hade jag också... Vet att någonstans under förlossningen när det gjorde som mest ont så sa jag till min sambo att jag hade velat se Hedvig växa upp, det är min femåriga systerdotter. Att jag hade velat se henne som vuxen. Tydligen var det en av sakerna som var mest ledsam för mig, lustigt vad som är viktigast när det väl gäller liksom.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-27 11:31:45 följande:

Ja det är mycket märkligt och nånstans börjar jag ju fundera om överlämningen inte funkat som den ska... rent administrativt liksom. De flesta verkar ju fortsätta med bvc på samma ställe de haft mvc. Min bm rekommenderade ändå vårt närmsta bvc eftersom hon jobbat där och kände personalen. Att byta är inget alternativ eftersom jag inte har tillgång till bil, det finns inget annat inom ok promenadavstånd. Jag kommer definitivt att påtala det när vi väl får kontakt. Jag tror det blev lite fördröjt med själva överlämningen också eftersom mitt mvc hade utbildning ons-tors förra veckan, annars hade min bm nog ringt oss på onsdagen och sen lämnat över direkt, nu blev det inte överlämning förrän på fredagen. Men ändå...

Det låter dåligt. Vi träffade vår BVC sköterska redan i december, hon kom på min tid på Mvc. Sedan ringde vi när vi kommit hem från BB och hon kom redan dagen därpå hem till oss. Sedan har vi varit två gånger hos henne och nästa torsdag är det läkarundersökning
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-27 11:47:17 följande:
    Så fint! <3 Ni har tur som har varandra då! Ja lego-trollstavar är fantastiska, Axel har två så säg till om jag ska skicka en! Funkar nog bra med tandpetare annars, hehe.
    Vi har nog mängder, eller i vart fall legovapen. Killarna är galna i ninjago och chima lego :) Tack ändå för omtanken!

Det enda som hände efter allt tryckande var att jag fick gå upp och kissa 4 gånger i natt (om det kom faktiskt mer än ett par droppar) istället för 1 gång som jag brukar. JAg hade nog tänkt att jag skulle förlora vätska på något annat sätt :)

Hur är det med rumpan idag? har den blivit något bättre? Kanske finns punkter att trycka på för de besvären med?
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-27 11:54:36 följande:
    Sådant där hade jag också... Vet att någonstans under förlossningen när det gjorde som mest ont så sa jag till min sambo att jag hade velat se Hedvig växa upp, det är min femåriga systerdotter. Att jag hade velat se henne som vuxen. Tydligen var det en av sakerna som var mest ledsam för mig, lustigt vad som är viktigast när det väl gäller liksom.
    Det är lite märkligt kan jag tycka för jag känner mig inte särskilt rädd för att det inte kommer att gå bra. Men tanken på att inte få vara med och se mitt barn växa upp får mig helt ur balans (vilket iof inte är konstigt alls, men varför ska jag plåga mig genom att ens tänka på det?!) Jag antar att det är förberedelser för att kunna knyta an till sitt barn som gör att alla kanaler emotionellt är öppna. Undrar om man kan knyta an till andra personer med när man ändå är i detta emotionella kaos? Är det ex möjligt för dig att få en bättre anknytning till någon av bonusarna tro?
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-27 11:56:52 följande:

Det låter dåligt. Vi träffade vår BVC sköterska redan i december, hon kom på min tid på Mvc. Sedan ringde vi när vi kommit hem från BB och hon kom redan dagen därpå hem till oss. Sedan har vi varit två gånger hos henne och nästa torsdag är det läkarundersökning

Ja det är nackdelen med mvc på andra sidan stan, annars hade vi nog också fått träffa vår tidigare, iaf lite snabbt. Eftersom det verkar omöjligt att komma fram till dem på telefon så är det väl lika bra att det inte var vi som skulle ringa men nånting har ju uppenbarligen blivit knas. Åh tänk att det redan börjar bli dags för fyraveckorskontroll för er!!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 12:02:49 följande:

Vi har nog mängder, eller i vart fall legovapen. Killarna är galna i ninjago och chima lego :) Tack ändå för omtanken!

Det enda som hände efter allt tryckande var att jag fick gå upp och kissa 4 gånger i natt (om det kom faktiskt mer än ett par droppar) istället för 1 gång som jag brukar. JAg hade nog tänkt att jag skulle förlora vätska på något annat sätt :)

Hur är det med rumpan idag? har den blivit något bättre? Kanske finns punkter att trycka på för de besvären med?

Haha bra med sånt lego med säkert! Vad trist att det inte hände mer bara.

Du, bra idé! Borde finnas punkter för allt, ska googla på det. Det känns faktiskt lite bättre, iaf än så länge. Tror bedövningsmedlet i medicinerna äntligen börjar verka. Thank god!
  • amalie79
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 12:13:18 följande:

Det är lite märkligt kan jag tycka för jag känner mig inte särskilt rädd för att det inte kommer att gå bra. Men tanken på att inte få vara med och se mitt barn växa upp får mig helt ur balans (vilket iof inte är konstigt alls, men varför ska jag plåga mig genom att ens tänka på det?!) Jag antar att det är förberedelser för att kunna knyta an till sitt barn som gör att alla kanaler emotionellt är öppna. Undrar om man kan knyta an till andra personer med när man ändå är i detta emotionella kaos? Är det ex möjligt för dig att få en bättre anknytning till någon av bonusarna tro?

Jag tänkte sådär ibland men för mig var det viktigaste att sambon lovade att ta hand om bebisen och att den skulle få lära känna min mamma om jag inte fick vara med.

Jag vet inte. Känner att just nu så går den energi som han inte tar till att hinna gosa med sambon. Längtar så efter att ta i varandra på ett sexuellt sätt igen, eller, lite hångel har det varit men något annat är ju inte aktuellt som jag ser ut där nere än... Men ser det som något bra ändå, frustrationen börjar vakna. Det betyder ju att JAG börjar vakna också. Att jag finns kvar
  • MeEmmA
    qatteriin skrev 2016-01-27 10:41:34 följande:

Nu har vi försökt ringa bvc igen, vid nio den här gången, och alla telefontider var tagna för idag... Och ingen har hört av sig. Alltså jag är inte orolig för lillan men det stör mig att de inte hört av sig än! Och det känns inte bra att det ska vara så svårt att få tag på dem! Om de inte hör av sig idag så går jag tusan dit och knackar på i morgon för att i alla fall få en vägning och se om hon kommit upp i födelsevikten...

Men åk dit bara och haffa någon för att väga henne. Jag har aldrig åkt till BVC utan avtalad tid, men varje gång jag har varit där så sitter det folk och väntar utan någon tid och hjälp får dom. Vet också att man kan be dem inne på öppna förskolan på familjecentralen så säger de till sköterskan omgående så att man får komma in. Jag avskyr alla telefonsvarare och telefontider! Som tex försäkringskassan går det snabbare för mig att åka in till kontoret än att vänta i telefonen och tappa tålamodet.
    När min största grabb var liten hade jag ett direktnummer till BVC-sköterskan, synd att det inte fungerar så längre.
  • qatteriin
    MeEmmA skrev 2016-01-27 13:19:20 följande:

Men åk dit bara och haffa någon för att väga henne. Jag har aldrig åkt till BVC utan avtalad tid, men varje gång jag har varit där så sitter det folk och väntar utan någon tid och hjälp får dom. Vet också att man kan be dem inne på öppna förskolan på familjecentralen så säger de till sköterskan omgående så att man får komma in. Jag avskyr alla telefonsvarare och telefontider! Som tex försäkringskassan går det snabbare för mig att åka in till kontoret än att vänta i telefonen och tappa tålamodet.

När min största grabb var liten hade jag ett direktnummer till BVC-sköterskan, synd att det inte fungerar så längre.

Ja i Gbg hade vi direktnummer, det var väldigt bra. Får se om de ringer idag, annars går vi dit i morgon. Då är det en vecka sen återbesöket på hemvårdsavdelningen på bb så det kan ju vara dags då.