Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Spännande alla ni som passerat och närmar er bf. Hoppas ni får träffa era små fina knyten snart.

• WiMe06
    FrökenBlå skrev 2016-01-04 20:21:21 följande:

Vet inte hur det är i andra landsting men hos oss får partnern mat på förlossningen och bb nu. Skönt för mig att veta eftersom han har diabetes..!

Åh vill bara ha igång förlossningen nu! Testade akupressur igår, fick några sammandragningar men tyvärr inget mer. Är på bf -2 så det kan ju fortfarande dröja, men Gud vad jag längtar!! Är helt klar mentalt och allt är förberett! Vet inte om jag ska be bm om hinnsvepning på kontrollen på torsdag..nån som har erfarenhet av det?

Här får partnern mat på förlossningen men inte på bb. Då får dem säga till om det isåfall och så beställer dem extra mat.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2016-01-04 20:27:24 följande:

Gud, antingen kissade jag precis på mig eller också har vattnet börjat rinna. Har fruktansvärt tryck nertill och molvärk i ryggen. Min sambo sa att han ringer till svärmor, men jag sa NEJ, tänk om jag bara har kissat på mig. Gud vad pinsamt om jag har gjort det, har aldrig hänt förut. Hur som helst så har jag lagt i en binda nu, för att är det fostervatten så bör det ju komma mer... Men hur vet man skillnaden egentligen?

Åh, spännande om det är vattnet. Det låter ju som det kan vara ngt på gång med tanke på trycket nertill och värken i ryggen. Alla mina värkar har börjat i ryggen. Håller tummarna
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-04 22:11:04 följande:
    Haha, som du beskriver det så låter det inte alls särskilt häftigt! Jag skulle väldigt gärna klara mig på endast lustgas som du lyckas med, men vi får se vad som funkar helt enkelt, misstänker att jag kommer böna och be efter EDA och blir det så så är det okej. Har precis skrivit klart mitt förlossningsbrev.
    Nä, det gör väl inte det, haha. Men det är en helt otrolig resa kroppsligt och själsligt man undrar hur faan man ska klara av det och plötsligt så hör man liksom ngn som gnyr eller som vår lilla tjej gjorde, hon gallskrek så fort huvudet tittat ut. Och helt plötsligt är all smärta som bortblåst och man ligger där med världens största belöning
  • WiMe06
    Februari16 skrev 2016-01-04 23:24:02 följande:

Tusen tack för alla lyckönskningar men här är det status quo och jag känner mig allmänt misslyckad.. Värkstimulerande dropp i 8 timmar och riktigt jäkliga värkar och jag är inte öppen ens en cm Nu har dom stängt av droppet över natten så jag ska få sova men jag vill bara grina. Älskade lilla skruttbebis, jag vill ju träffa dig nu!

Åh fy låter väldigt jobbigt för dig. Jag blev knäckt när det knappt hände ngt på fem omgångar cytotec. Hoppas du får sova nu och att det sätter ordentlig fart imorgon.
  • WiMe06
    fruthomas skrev 2016-01-05 06:33:20 följande:

Så är man på BB med en liten namnlös pojke. född kl 03.17. 3050g och 48 cm lång. Långdragen fl men allt gick bra och vi är så glada.

Maken fick inte stanna. Fullt på förlossningen och fullt på BB.. Vi har ca 1 timme hem och ca 4 timmar till utskrift. Så jag ringde min syster som bor 10 min bort och ordnade husrum

Jag kan så klart inte sova.

Lite molvärk i livmodern och en underbar bebis som gnäller lite. Ska nog ändå försöka..

Åh vad fantastiskt, jättestort grattis. Tråkigt att det var fullt men vilken tur din syster bor i närheten.
  • WiMe06
    skruttan55 skrev 2016-01-05 12:33:01 följande:
    Det är så skönt att höra att man inte är ensam. Efter att ha vilat och pratat med gubben min känns det mycket bättre. Ja, det är skönt att se "slutet".

Jag fick höra att det är 50 % risk vid igångsättning att det blir sugklocka eller kejsarsnitt. Någon som känner igen de siffrorna? Det låter mycket. :s
    Jag har blivit igångsatt med två utav mina graviditeter och båda har gått bra. Ingen hjälp har behövts med sugklocka. Så tycker också det låter mkt. Däremot kan det ta lång tid. Min tapp var väldigt mjuk men fortfarande lite bakåt när dem satte igång mig sist, men jag var öppen ca 3 cm. När dem tog hål på hinnorna var jag öppen ca 8-9 cm men gick att vidga helt och tappen var fortfarande lite bakåt. Men 19 min efter dem tagit hål på hinnorna var dottern ute. Hoppas du får träffa bebis snart
  • WiMe06

Eleonor - ja jag fick cytotec. En tablett dem smälte i vatten och sen fick jag en dos varannan timme om inget hade hänt. Usch, hade ingen aning att den hade så negativ inverkan på många. Inget jag fick information om heller. Gud vilken tur att allting gick bra. Vet ju om att den används vid abort eller sådär ju.

• WiMe06

Lider med alla er som har det tufft med krämpor och känner er tunga i kroppen. Hoppas ni alla får träffa era bebisar snart.
    Dottern vill ha lite trådkompisar nu

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-05 13:19:01 följande:
    Nä man måste ju ändå lita på att de vet vad de gör när man träffar vårdpersonal, även om det är vansinnigt att cytotec används som det gör. Jag fick ta det som vagitorier vid mitt senaste missfall men jag tror inte det gjorde vare sig från eller till för den processen, det mesta var redan ute då. För de flesta går det ju ändå bra trots cytotec, men det är märkligt att de fortfarande använder det.
    Ja det verkar ju märkligt. När jag blev igångsatt med första så la dem ngn sorts gel som skulle göra att tappen mjuknande, dem här tabletterna jag fick denna ggn skulle tydligen vara en mildare form för den där gelen dem använde innan kunde tydligen påverka lite för mkt, så värkarbetet kunde bli väldigt intensivt för många.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)