Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Blgebo skrev 2016-01-05 21:32:32 följande:

Grannarna har fått hotbrev där de ombeds lägga 5000 i en plastpåse på ett ställe alldeles här i närheten (jag kan se avlämnningsplatsen inifrån huset...), annars ska de få rutorna på huset sönderkastade. Låter ju kul... Grannen mitt emot ringde i eftermiddags och bad mig hålla lite koll i helgen, för de skulle åka iväg.  Tiden löper ut vid midnatt, känns lite olustigt, trots att vi inte har fått något brev. Det var riktat till personer som har det "lite bättre ställt" och vårt hus ser väl lite skabbigt ut, och bil har vi inte heller, så vi kanske klarade oss därför...eller så passar de på att kasta sönder våra fönster när de ändå är i farten. Typ hela gatan bytte fönster förra året... Det är sånt här jag absolut inte vill fokusera på just nu känner jag...

Men fy vad otäckt. Har dem polisanmält händelsen? Polisen borde väl kunna hålla lit extra koll i området isåfall. Nej, fy det är ju ngt man absolut inte vill tänka på och allra minst nu. Hua, hoppas det inte blir ngt av det.
  • WiMe06
    himw skrev 2016-01-05 21:41:58 följande:

Hej allihopa!

Jisses vilken fart det är i tråden, har inte läst igenom alla sidor men undrar så hur det går för alla?

Skulle vara himla kul med en lista sen på vilka som fått och när bebisarna kom- några som gått över tiden än?

Vi mår bra i vår bebisbubbla- blev utskrivna från Neos hemsjukvård igår och det känns så skönt! Från den dagen de tog bort sonden från hennes lilla näsa så har det känts på ett annat sätt- det är ju vår bebis som vi ska njuta av, inte vårt sjuka barn som vi måste hålla stenkoll på hela tiden så hon andas och inte drar ut sonden (det hände ett par gånger på slutet men kändes som ett bra tecken att hon blev sur och ville få bort den)

Men när kommer insikten om att jag är mamma och det är min dotter som ligger bredvid? Känns helt overkligt, kanske tar lite längre tid då det blev så tuff start men jag har inte alls smält att vi är föräldrar än- hur känner ni andra?

Bad härligt att höra att ni mår bra och att lilltjejen slipper sonden nu. Vet precis vad ni gått igenom och instämmer i mkt av det du skriver. Får man fråga vad den lilla tösen vägde och så, har hon fått ngt namn?

Jag har jättesvårt att ta in ännu att vi har vår lilla dotter här samtidigt som jag är så rädd om all tid jag får med henne för den här första tiden går så otroligt fort.
  • WiMe06
    idape skrev 2016-01-05 22:31:03 följande:

Snart bf!! Runt den 18. Livrädd för förlossningen trots att det är mitt andra barn! Första tog 54 timmar från att vattnet gick med glesa värkar som avtog. Men andra ska väl gå snabbare!! Några som redan fått?

Himw var först ut att få en liten tjej på luciadagen. Sen var det någon som hade planerat snitt om jag inte missminner mig. Jag fick en liten dotter för en vecka sedan och så var det en till som fick förra veckan. Hmm har jag missat ngn tro?
  • WiMe06
    himw skrev 2016-01-05 23:13:14 följande:
    Så himla skönt! Det blev så annorlunda när sonden försvann, hur går det för er? Sondar ni fortfarande? Det här med Neos hemsjukvård- vilken lyx!! De har varit helt underbara! Är ni fortfarande inskrivna?

Jag har inte fått igång amningen så jag kan helamma utan vi ger ersättning på flaska efter varje amning men jag hoppas fortfarande att det kan komma mer mjölk så jag kan helamma. Håller med dig om tiden- i söndags var hon tre veckor och skulle egentligen fötts, vet inte vart tiden har tagit vägen :)

Det blev en Clara och det var tur att hon kom när hon gjorde för hon vägde 4340 g- de vet fortfarande inte varför hon var så stor redan men hon är så himla fin med världens goaste kinder :)
    Så skönt att allt verkar gå åt rätt håll för er. Hade hon svårt med andningen eller sådär när hon föddes? Vilket fint namn oj, ja hon hade det gott i magen då gick hon ner mkt i vikt i början?

Vi har också fått komma hem med hemsjukvård, känns såå skönt att få vara hemma med resten av familjen, vi blev aldrig erbjudna det med sönerna så det känns lyx som du säger. Vår lilla tjej blev precis en vecka idag. Vi är sondar fortfarande, imorgon ska vi testa att minska mängden för första ggn och se hur hon klarar det. Min amning har kommit igång bra. Tråkigt med din amning, hoppas den kommer igång snart om du vill helamma.
  • WiMe06
    himw skrev 2016-01-06 01:00:43 följande:
    De hade henne uppkopplad på en sån där som mäter andning, syresättning och puls men det såg bra ut hela tiden utan det som blev så akut var att hennes socker föll och blev jättelågt när navelsträngen klipptes- som tur var iom att hon föddes i vecka 36+6 så kollade de lite extra tester och såg detta direkt så vi kom till Neo samma natt så hon fick sockerdropp och sond. Hon gick ner lite men iom att de sondade helt de första dagarna så var det först när jag började försöka amma en del av gångerna som hon gick ner i vikt.

Blev konstigt då jag inte kunde amma de första dygnen men efter vi kommit hem så har det ökat så hon klarar sig en del av gångerna på mig och resten tar vi med flaskan. Struntar i att pumpa nu men första 2 1/2 vecka pumpade jag efter varje amning och iom att hon skulle ha mat minst var tredje timme för att hålla sockernivåerna så blev det inte så mycket sömn då hela proceduren tog minst en timme trots att min man tog sondningen. Så jag känner mig lite dimmig i hjärnan :)

Hoppas det går bra med minskningen imorgon- hur ofta kommer de hem och har kontroller?
    Okej, men skönt att andning och sådant var bra iallafall och vilken tur dem upptäckte det där med sockernivåerna. Jag fick ha tösen hos mig rätt länge innan läkaren på neo ville ha henne för kontroll. Så första natten låg hon också på en såndär sal med värmelampa och mätning, jag låg på bb. Sen fick vi ett rum. Tyvärr fick inte sambon plats då det inte var familjerum vi fick, men han var ju ändå tvungen att sova hemma med grabbarna.

Ja, sömnen blir ju lite si sådär med hela proceduren var tredje timme. Tyvärr sover tjejen lite taskigt på det om nätterna med så man kan ju räkna timmarna på en hand som man får sova så förstår precis vad du menar med lite dimmig. Skönt att det funkar med flaskan trots att hon ammar, annars blir det ju lätt att dem vänjer sig vid flaska.

Dem kommer hem 3 ggr i veckan, men iom att det är helgdag imorgon kommer dem torsdag istället så det blir bara 2 ggr denna veckan.
  • WiMe06
    himw skrev 2016-01-06 01:38:17 följande:
    Åh- har du också fått en nattuggla till dotter? Jag har en bredvid mig som sover hela dagarna och har sin primetime nu mellan 01-06 så nu har vi försökt att dela upp natten i två pass så vi får sova lite var :)
    Yes, hon sover hur bra som helst på dagarna i sin vagn men när natten kommer så är hon pigg och vaken. Mellan 23-03 ungefär kan hon vara väldigt orolig. Har precis gett henne ett mål mat, så just nu sover hon, nu blir nästa vid 3.00 så nu blir det sova 2 timmar förhoppningsvis.

Skönt att kunna dela upp natten, det behövs när man får nattugglor
  • WiMe06

FÖDELSELISTA:

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

WiMe06- BF 17/1. Flicka (Wendela) 2148 gr 43 cm. Född 28/12 efter igångsättning.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-06 01:13:19 följande:

Nu är den äntligen färdig, efter ex antal svordomar och uppdragningar...

Amen wow, Gud så himla fin! Lyxigt för bebis att få en så fin filt.
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-06 09:57:37 följande:

Så ja då e jag igång i vs mig takt igen å rastlös som en gnu!!!! Vaknade kl halv fyra skit hungrig!

Gick å tog en macka... Startade min slow cookern m kalops till lunchen. Gick å la mig till sex igen.

Bäddade rent käkat frukost m familjen å städat badrummet. Nu står det en sats m bulldeg på jäsning. Semlor till eftermiddags fikat ;))

Nu måste smed sista 2,5 veckorna gå fort innan jag blir tokig!! Eller snö en massa då vi kan bränns lite energi i pulkabacken :)

Komsi komsi bebis!!!

Hur sjutton orkar du?? Du kan få komma hit och baka lite åt oss med. Jag har hela julen kvar att städa ut, det kom liksom någon ivägen så den är kvar ;D Själv har man knappt varit utanför dörren sedan vi kom hem, men lite snö har barnen fått iallafall så dem är i pulkabacken nu.
  • WiMe06

Usch idag är ingen bra dag känner jag. Känner mig inte alls sådär glad som man kanske borde, vet att det är vanligt att vara lite nedstämd första veckan och kanske det har att göra med att allting blev lite som en chock för mig denna ggn. Jag hade nog egentligen inte hunnit förstå att jag faktislt skulle bli mamma igen på riktigt. Jag gick där med min mage och kände alla buffar men att det faktiskt skulle komma en bebis till oss blev mer som en dröm eller vad man ska säga.

Har inte riktigt förstått att hon faktiskt är hos oss. Har dåligt samvete för killarna hela tiden men det tar sin tid med lillan och sådär. Försöker att inte bara sitta med henne när dem är i närheten även om jag bara vill lukta på henne hela tiden. Det bar svårare än jag trodde att involvera grabbarna, men det är väl mkt för att hon är så liten och känslig ännu. Ibland är jag så rädd när jag håller i henne, inbillar mig att jag ska tappa henne eller att hon ska fara illa på ngt annat sätt. Är så rädd att hon ska bli sjuk eller något. Såhär kände jag aldrig med pojkarna. Är det för att man är äldre denna ggn och sista barnet eller varför blir man så olika med barnen?

Nästa vecka börjar mannen jobba, och barnen börjar skolan på torsdag. Farmor och farfar var här en stund idag, dem var och handlade åt oss. Hon frågade om barnen ville sova där ngn natt nästa vecka innan skolan börjar så jag kunde få ngn dag att försöka bara vila och sova när Wendela sover. Jag älskar verkligen min svärmor och svärfar, dem är så fantastiska människor på alla sätt och jag känner mig så otroligt välsignad som har dem.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)