himw skrev 2016-01-06 01:00:43 följande:
De hade henne uppkopplad på en sån där som mäter andning, syresättning och puls men det såg bra ut hela tiden utan det som blev så akut var att hennes socker föll och blev jättelågt när navelsträngen klipptes- som tur var iom att hon föddes i vecka 36+6 så kollade de lite extra tester och såg detta direkt så vi kom till Neo samma natt så hon fick sockerdropp och sond. Hon gick ner lite men iom att de sondade helt de första dagarna så var det först när jag började försöka amma en del av gångerna som hon gick ner i vikt.
Blev konstigt då jag inte kunde amma de första dygnen men efter vi kommit hem så har det ökat så hon klarar sig en del av gångerna på mig och resten tar vi med flaskan. Struntar i att pumpa nu men första 2 1/2 vecka pumpade jag efter varje amning och iom att hon skulle ha mat minst var tredje timme för att hålla sockernivåerna så blev det inte så mycket sömn då hela proceduren tog minst en timme trots att min man tog sondningen. Så jag känner mig lite dimmig i hjärnan :)
Hoppas det går bra med minskningen imorgon- hur ofta kommer de hem och har kontroller?
Okej, men skönt att andning och sådant var bra iallafall och vilken tur dem upptäckte det där med sockernivåerna. Jag fick ha tösen hos mig rätt länge innan läkaren på neo ville ha henne för kontroll. Så första natten låg hon också på en såndär sal med värmelampa och mätning, jag låg på bb. Sen fick vi ett rum. Tyvärr fick inte sambon plats då det inte var familjerum vi fick, men han var ju ändå tvungen att sova hemma med grabbarna.
Ja, sömnen blir ju lite si sådär med hela proceduren var tredje timme. Tyvärr sover tjejen lite taskigt på det om nätterna med så man kan ju räkna timmarna på en hand som man får sova så förstår precis vad du menar med lite dimmig. Skönt att det funkar med flaskan trots att hon ammar, annars blir det ju lätt att dem vänjer sig vid flaska.
Dem kommer hem 3 ggr i veckan, men iom att det är helgdag imorgon kommer dem torsdag istället så det blir bara 2 ggr denna veckan.