-
TackSeven Costanza skrev 2016-01-03 18:37:42 följande:Så söt hon är! Nu längtar jag ihjäl mig
-
Herregud, vet inte hur denna lilla tös tänkt sig dygnet egentligen. Hon har varit vaken och ätit om vartannat hela natten känns det som. Jag tror jag sovit typ 1 timme sammanlagt hittills. Har precis fått henne att somna nu men det blir ju bara 2 timmar för sedan ska hon upp och ha mat igen. På så sätt blir det skönt när skolan börjar igen, jag kan sova lättare på dagen när hon sover, det blir ju svårare nu när grabbarna är hemma hela tiden.
Angående dem 10 dagarna så kommer sambon vara hemma nu tom den 11 då han börjar jobba igen. Så han tar sina dagar nu i början. Jag behöver inte ta från min fp ännu då vi fortfarande är inskrivna på neo och får tillfällig fp tills vi blir utskrivna. Kommer vara hemma minst 1 år med dottern men troligtvis blir det tom augusti 2017 då vi känner är lagom att skola in på förskolan.
När dottern blivit lite större kommer jag nog försöka läsa en del på distans under ledigheten. -
Jag har inget emot att det går snabbt men 19 minuters superintensiva värkar var lite för snabbt känner jag efter flera timmars småvärkar. Då hade jag också hellre tagit det lite längre.Hame skrev 2016-01-04 06:45:07 följande:Låter lite som min första förlossningen förrutom att vattnet gick av sig självt! Avundas dig verkligen inte, hann inte heller med och hade ingen paus mellan värkarna. Många har sagt att"så skönt att det gick så fort" men jag hade mycket hellre haft några timmar till om jag fått pauser och kunnat hänga med bättre. -
Härligt att vara klar med studierna. Förhoppningsvis kan det ju inte bli lägligareEleonor01 skrev 2016-01-04 07:08:38 följande:Så va min son också. Jag förbereder mig på det denna gången också så blir jag inte överraskad.... Puh.... Sömn e ett måste men ammar man tycker jag det funkade att leva på hormonerna :)
Längtar delux!!! På fredag examineras jag så hon får gärna titta ut vilken dag som helst men inte fredag kl halv elva ;)) 18 dagar kvar dock....
Okej, var han så länge att han vände på dygnet? -
Oj, okej. Låter lite som vår äldsta, men han har fortfarande sömnproblem. Nu verkar vi dock hittat kaninen sagan och den verkar funka på honom.Eleonor01 skrev 2016-01-04 10:23:31 följande:Han sov som en skit alltid!! Fram till han var 4 sov han endast tio timmar per dygn. Små skvättar hela första året. Enbart i bärsele dagtid så jag gick en mil varje dag.... Sömndrucken ;) på natten sov han endast på mig...han hatade att åka bil å vagn. Gick bättre när det blev sittvagn å bilbarnstol istället för babyskydd. Han ville alltid vars med å aldrig missa något. Det var inte så att han hade kolik han skulle bara inte sova...
Tjejen följer verkligen samma rytm hon hade i magen, vi får väl se hur länge hon tänkt göra det. Dagtid sover hon väldigt bra i vagnen men nätterna har jag haft henne på mig nu. -
Jag hatade blöjhinken. Fick en gratis med en babybox till första sonen men fy fasen. Luktade och dem där blöjkorvarna som blev var bara krångligt och hålla på med. Nu kör jag bara hundbajspåse. Och när kassetterna var slut så var dem snordyra så jag köpte aldrig fler sen.amalie79 skrev 2016-01-04 11:10:17 följande:Förresten, sitter o blänger på den gigantiska blöjhinken vi fick hem för ett tag sen. Den tar fan upp en tredjedel av golvytan i badrummet. Dom redan ör fullt med prylar.( vi har en stor kattlåda för vi har en stor katt)
Hade inte tänkt köpa en men sambon prisar den och så fick vi en gratis med flera kasetter till av sambons fd. Den relationen är ju minst sagt komplicerad så när hon för en gångs skull sträckte ut handen så ville man inte säga nej.
Men shit vilket monster, ser ju ut som en rymdraket typ :)
Men jag förstår att ni inte riktigt ville tacka nej heller. Ni kanske tycker den är jättebra. -
Lycka till och hoppas att allting går braFebruari16 skrev 2016-01-04 12:37:31 följande:Oj oj oj vad ni skriver här inne - härligt!
Nu rullas jag snart iväg till förlossningen för igångsättning, tappen är så gott som utplånad så håll gärna en tumme för att det här inte blir allt för segdraget
hoppas på bebis lagom snabbt
-
Vi har inte haft med oss mat till sambon en enda gång, han har löst det på plats typ.amalie79 skrev 2016-01-04 13:31:30 följande:Nu tänkte jag köra på med att packa den där väskan... Har lagt ner nyinköpta mysbyxor, mjuka amnings bh, tröjor, linnen, kofta, underkläder och sockor till mig själv, lite kläder till bebis. Och så klart necessär med hygienartiklar och en tidning om man blir kvar och mot förmodan får tråkigt. Typ det jag läst man ska ha med. Mobilladdare såklart men den anvönder man ju hemma så får komma ihåg det då.
Proviant, godis säger man ju också. Något att äta till sambon?
Sedan gjorde jag som alltid när jag ska sova borta, jag packade ner mitt favoritte. Man måste ju kunna be om en mugg varmt vatten bara istället för kaffe eller te om det är så?
Jag hade en påse godis med mig denna ggn och den gick åt, haha. Men det var nog för att jag gick där med mina småvärkar och inget hände, den tiden går man ju oftast hemma kanske. Jag hade en sportflaska med mig att ha vatten i, mkt smidigare än en flaska med skruvkork eller sådär. Lypsyl är ett tips om man använder lustgas. Man blir lätt torr om läpparna. -
Ja, dagarna sover hon hur gott som helst, man får väcka henne till varje mål. Men snacka om att hon fått igång mjölkproduktionen, nu är pumpen min kompis när hon inte tömmer brösten ordentligt, känns som dem ska sprängas emellanåt. Och amningslinnena jag så optimistiskt köpte i min vanliga storlek kan jag ju glömma att jag kan ha. Haha!! Näe, amma i sömnen har jag aldrig klarat av heller. Nu sover hon i sin vagn hela dagarna och nätterna när hon inte ligger på mig och jag får halvsitta och sova :-P vågar inte ha henne i sängen ifall drumlarna kommer in och lägger sig på henne.qatteriin skrev 2016-01-04 08:40:04 följande:Vilken liten rackare att hålla dig vaken så! Hon lägger väl in beställning, "meeeer maaaaaaaat mammaaaaa!!", hehe. Hur tänkte naturen där undrar jag? Att mjölkproduktionen ökar mest av nattamning? Det kanske är tänkt att vi ska amma i sömnen (det har aldrig riktigt funkat för mig ens när vi samsovit).
Hade hembesök idag och allt såg bra ut, idag vägde hon 2220 gr så hon går åt rätt håll iallafall. -
Förstår precis hur du känner. Jag blev igångsatt den 28 efter att dem sett på ett tul att vår lilla tjej inte växt som hon ska. Var på tul vid 12 och vid 13.30 satte dem igång förlossningen. Det var snabba vändningar så jag hängde inte heller riktigt med. Hoppas att allt går bra för er nu och att bebisen mår bra trots att den kommer lite tidigt.Februari16 skrev 2016-01-04 10:38:30 följande:Ja och nej. Jag är redo att gå igenom en förlossning och att gå hålla honom i min famn men allt hände så fort nu så det är svårt att känna sig förberedd samtidigt.