BF Januari 2016 :)
Finns inte en chans i världen att jag tar någon spruta! Narkolepsi fick folk efter svininfluensa sprutan. Det är så få som blir mega sjuka att de inte klarar som graviditet om det ens existerar någon. Mitt barn hår på dagis så han lär dra hem allt annat ändå. Bättre att få ett immunförsvar än att gömma sig anser vi iaf. Vår son är sjuk en gång om året å är fyra så nåt rätt borde det ju vara att tänka så eftersom han är så frisk som han är. Alla gör vi olika
Det finns naturligtvis de som har otur och blir sjuka, höggravida har högre risk för lunginflammation vid influensa, men risken är ändå ytterst liten att man ska drabbas. Jag vaccinerade över 700 personer 2009, av dem var det en som hade en dotter som var i samma graviditetsmånad som jag, som låg i ECMO-behandling och var jättedålig, vilket givetvis fick mig att tänka en gång till, men jag avstod ändå från vaccinet. Fick svininfluensan när jag var höggravid 2009 och fick 37,3 i temp och ont i kroppen tre dagar, fick tamiflu utskrivet, men tog inte det heller, är lite anti läkemedel överlag. Sonen fick drygt 39 i feber två dygn, och var tämligen utslagen, sedan var han frisk. Övriga i familjen klarade sig helt. Man får känna efter vad som passar en helt enkelt.