• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Hame
    hsh skrev 2015-06-03 10:27:36 följande:

Vad gör ni tjejer för att orka med vardagen, för övrigt? Några tips? / En väldigt trött en

Jag försöker småäta lite, även om det säkert inte är bara av andra själ. Tar en timma på mig att ta en banan eller ett knäckebröd. Hjälper både mot tröttheten och illamåendet tycker jag!
  • hsh
    Blgebo skrev 2015-06-03 10:32:54 följande:

vilar när jag får Tar mikropauser, ser till att hålla blodsockret på bra nivå. Går ut och tar lite frisk luft.  

Jag pausar också rätt mycket, problemet för mig är att när jag väl sätter mig ner så blir jag ännu tröttare Känns inte som att jag får energi nånstans ifrån, varken mat eller vila.
  • Söndag

Samma här! Väldigt besvärligt vill bara hem ocj sova

hsh skrev 2015-06-03 11:58:50 följande:

Jag pausar också rätt mycket, problemet för mig är att när jag väl sätter mig ner så blir jag ännu tröttare Känns inte som att jag får energi nånstans ifrån, varken mat eller vila.

• hsh
    Söndag skrev 2015-06-03 12:03:41 följande:

Samma här! Väldigt besvärligt vill bara hem ocj sova

Mhm! Jag önskar jag ville sova! Jag vill bara sitta & stirra. Håglöshet 2.0
  • FruGru

Jag är sjukt trött. Och illamående går i vågor. Ena dagen mår jag skit. Andra mår jag ok och illamåendet är under kontroll. Svårt att bestämma planer när det svajar såhär.

• hsh
    FruGru skrev 2015-06-03 13:14:46 följande:

Jag är sjukt trött. Och illamående går i vågor. Ena dagen mår jag skit. Andra mår jag ok och illamåendet är under kontroll. Svårt att bestämma planer när det svajar såhär.

Samma här! Jag vill typ inte planera in nåt heller då jag är så opeppad rent allmänt, men samtidigt är det sååå tråkigt att sitta och stirra i soffan när jag borde göra massa saker för att få tiden att gå så det blir tisdag snart så jag får se om det är en bebbe där i eller inte!
  • Caisas

Jag är också sjukt trött just nu, gör inget annat än att jobba och sova känns det som. Orkar knappt duscha eller äta. Ledig utan planer nästa vecka så då planerar jag att vila upp mig ordentligt. Eller att energin kommit tillbaka så att jag kan njuta av ledigheten! :)

• Phlippan87

Hej på er, jag tänkte smyga mig med lite här i väntan på att vi ska komma fram till ett slutgiltigt beslut. Är gravid i v.7, mycket oplanerat och slarvigt och vi har inte helt bestämt om vi ska behålla eller ej.
    Har tre barn sedan innan (alla har samma pappa som Pytte i magen) födda dec -09, juni -11 och juli -14. Alltså ca 17 månader mellan 1an och 2an och 18 månader mellan 3an och 4an om vi nu behåller. Är själv född nov -87.

Har absolut inga symptom, enda tecknet på att jag är gravid är två positiva tester. Ser dock det som positivt då jag märkt av graviditeterna tidigt och rejält de andra tre gångerna

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Phlippan87

Litet tillägg: Jag TROR att jag är i v. 7, har inte haft koll på mensen mer än att den kommit en gång i månaden sedan typ november och testade enbart för att jag fick blodblandade flytningar som jag trodde var förstadiet till mens men aldrig någon mens

WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • hsh
    Phlippan87 skrev 2015-06-03 13:48:39 följande:

Hej på er, jag tänkte smyga mig med lite här i väntan på att vi ska komma fram till ett slutgiltigt beslut. Är gravid i v.7, mycket oplanerat och slarvigt och vi har inte helt bestämt om vi ska behålla eller ej.

Har tre barn sedan innan (alla har samma pappa som Pytte i magen) födda dec -09, juni -11 och juli -14. Alltså ca 17 månader mellan 1an och 2an och 18 månader mellan 3an och 4an om vi nu behåller. Är själv född nov -87.

Har absolut inga symptom, enda tecknet på att jag är gravid är två positiva tester. Ser dock det som positivt då jag märkt av graviditeterna tidigt och rejält de andra tre gångerna

Grattis till plusset, eller? Lite osäker om man ska gratta när ni tvekar om behålla eller inte. Vad är det som talar för att inte behålla? Kram!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)