Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-05 19:42:42 följande:
    Haha ja men du är ju GALEN med ett sånt projekt! Mitt gick över med alvedon och värme faktiskt, thank god. Kommer fortfarande lite sammandragningar när jag rör på mig men gör inte ont längre. Jag orkar ju knappt med min egen unge när det är såhär, skulle aldrig orka med fyra till! Men jag är så rädd att jag inte ska fixa att jobba de här två veckorna framöver när jag har patienter inbokade, efter det kan det vara ok om jag inte orkar mer men de här veckorna MÅSTE jag klara...
    Ha ha ha ja jag e lite galen.... Men men.... ;)) hoppas bara det handlar om fixering å lugnar sig tills imorgon... Pluggar bara på heltid så för min del e ju inte jobbet något jobbigt längre. Är timanställd väktare å gick på grav penning för någon vecka sedan. Jag avskyr tabletter så jag ska andas lite å försöka sova tror jag :)
  • Eleonor01

Får nog öronen varma imorgon....En pojkes mamma som kommer hit å hjälper till imorgon är läkare å jobbar på den obstetrika mottagningen jag går till..... Vila vila vila. Här det redan nu ha ha ha ha

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-05 20:04:03 följande:

Vad jobbigt med era sammandragningar. Hoppas dem går över för er. Själv sitter jag i soffan nu med en egen liten påse godis, haha, och har också sammandragningar, dock inga onda, efter 1 timmes promenad.
    Det var så otroligt skönt att ut och gå hela familjen, men fogarna började kännas av på hemvägen kan jag säga.
    Men vad mkt piggare jag känner mig nu efter en promenad.

Eleonor - lycka till med julbaket imorgon skönt att få lite hjälp av nån mer iallafall.

Quatterin - hoppas ni får upp granen imorgon, du får delegera själva uppsättningen av granen och sen bara göra finliret själv vårt granpynt tog säkert 3 timmar idag, haha.

Kram till dig :)
  • Eleonor01

Nu ligger jag på soffan å vilar medans sonen tittat på ninjago. Har haft fyra dagiskompisar här idag på julbak. En mamma sa att hennes flicka hade längtat lika mycket till detta som julafton :) så fantastiskt roligt att det blir så uppskattat. Gjorde julklappar till alla barnen i smällkaramellformat å hängde i granen till dem. Vars ett förkläde å äggpensel som vi använde under dagen. Sen blev det lussekatter pepparkakor å sen fick de göra vars två riktiga smällkarameller som de fick med till syskonen. Givetvis vara det mycket lek å Go fila också. En väldigt uppskattad dag från alla verkar det som! Riktigt kul om jag kan lyckas hålla igång denna traditionen. Verkligen älskar göra sånt m barn som tycker det både e roligt å lärorikt. Men nu e jag trött. Undslapp inte dammsugningen å middagslagningen... Barn skratt är det härligaste man kan ha i huset tillsammans m julmusik å peppatkaksdoft :))

Bm imorgon å tul på onsdag... December går förbi i rasande fart!!

• Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-06 18:58:12 följande:
    Härligt att ni fick en bra dag, tänkte precis på dig när jag stod och plockade undan efter maten.

Ska också till bm imorgon och sen har jag tul på tisdag
    Då håller vi våra tummar hårt! :))
  • Eleonor01

Jag bär på en Lily. Har haft ett pojknamn å flicknamn redan sedan innan sonen föddes :)

• Eleonor01

Vi som är kvar i tråden... Kan vi inte göra en ny uppdaterad bf lista för nu börjar det verkligen närma sig? Bara att fylla på efterhand tänker jag

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

• Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-12-07 20:53:43 följande:

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke

Amalie79: bf 15 jan, första barnet, ? på kön

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka

Känns som om du tappade några.... 19.26 ligger sista listan med fler på. Inloggad bevis mobil så kan inte hjälpa dig tyvärr
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-12-08 12:24:08 följande:

Varit på tul idag, bebis har vuxit enligt sin kurva, hon beräknas just nu väga 1930 gram, förra besöket beräknades hon väga 1555 gr, så vuxit har hon gjort. Alla värden var helt normala, hon tränar andningsmusklerna för fullt i magen. Så läkaren sköt fram nästa tid för tul till v 38 istället för v 36, så den 28 dec ska vi mäta igen om bebis är kvar i magen då
    Hon förväntas väga runt 2400gr vid födseln. Ligger bara på -19,6% nu.

Frågade läkaren om hon kunde se könet men det var för rörigt i det området sa hon, så tyvärr. Vi får hållas på halster om det är en liten tös eller inte.

Va skönt att höra!! :))
    Jag ska göra mitt imorgon bitti. Hoppas att mitt går lika bra som ditt :)
  • Eleonor01
    fruthomas skrev 2015-12-08 14:18:02 följande:

Är det någon som har packat bb-väskan än? Jag har ju redan genomgått detta två gånger, men kommer ändå inte ihåg vad jag ska packa.. 

Fick blodrapporter av bm igår å kom på att det var nog dax... Har börjat tvätta lillans kläder till BB å skrivit lista på klädet till mig :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)