Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-27 19:56:32 följande:
    Ja precis såna babyoljor. Haha! Oj kan du inte använda den? Är det repair du har? Ja decubal går säkert bra! Jag älskar kokosoljan, det är dessutom det enda vi får smörja Axel med numera. Han tycker allt smörj svider (antagligen för att han är så torr) men kokosolja hoppar han på med glädje och smörjer gärna sig själv, hehe. Så den svider antagligen inte!
    Haha, kan kan jag väl men jag har nog fått psykiska men sen jag använde den när jag fick mina "årstids"-eksem, jag led varje gång jag skulle smörja med den, så det sitter nog i hjärnan att det ska svida lika mkt på W.

Men kokosolja ska jag kika om, vart köper du det? Annars ska jag testa decubalen.

Skönt att ni hittat ett alternativ för A så han slipper svidet, inte roligt när det gör det.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 21:32:35 följande:
    Ja han är fantastiskt (förutom när han gör mig totalt skogstokig och jag funderar på att kväva honom med en kudde när han sover (mohahhaah!!!!)). Vi får se när och om det blir något giftermål, finns ju så många svarta hål att stoppa pengarna i.

Jag är i grunden trygg med att det kommer gå bra, antar bara att jag har något behov av att vara beredd på det värsta.
    Haha, det tyder på äkta kärlek det när man även kan tillåta sig känna så ibland med, haha.

Sant om pengarna, jag och min man gifte oss på Mallorca under en resa vi blev bjudna på. Vi valde att lägga pengarna på oss själva och barnen istället för på vänner som bara ville ha en gratis fylla

Det är väl jätteskönt att du känner dig trygg i grunden, och jag tror bara du kan bli än tryggare när du gått igenom dessa tankar och funderingar också.
  • WiMe06

Måste bara berätta för er alla att jag fick världens MÄKTIGASTE känsla idag. Jag har ju efter förlossningen haft lite svårt att förstå att Lilla W faktiskt är här och att hon är vår.

Ikväll när jag satt och gav W flaskan tittade jag på henne och hon tittar upp på mig med sina stora fina ögon och plötsligt blir jag alldeles varm i hela kroppen och hjärtat slog liksom ett extra slag och det går upp för mig att denna lilla vackra fina bebis är MIN och JAG ska få följa henne genom livet. Hon är inget lån, hon är inte på låtsas. Denna graviditet som jag så länge har längtat och väntat på gav oss detta fina lilla under. Jag känner mig så otroligt tacksam för att vi fått en frisk och fin flicka. Att man kunde få 3 friska barn känns så otroligt fantastiskt.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 23:07:17 följande:
    kokosolja kan du köpa i välsorterade mataffärer (den ska vara kallpressad) den luktfria är lite svårare att få tag på men finns ofta på hälsokost och vissa apotek.
    Aha, okej. Tack
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 23:14:33 följande:
    så fina de är dina barn!! Och alla 3 är dina! skönt att det börjar sjunka in nu :)

Lillut har ju fått samma set (av en av mina vänner) som lilla W har på sig, så otroligt sött (fast det är rosa)
    Tack ja, tänk, alla 3 är mina, helt otroligt
    Fasen vad känslofylld man kan bli ibland. Ja, men tänk att det har tagit en hel månad nästan, om lite mindre än 1 dygn blir W en månad redan.

Ja, visst är det sött (trots färgen, hihi).
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 23:20:21 följande:
    Vi har också planer på att smita i väg och gifta oss utomlands, jag vill ha ett bröllop som handlar om vår kärlek och inte att göra ett framträdande framför en massa människor.
    Precis så kände jag också. Sen har jag ingen kontakt med min familj heller så då kändes det helt rätt. Mannens föräldrar och syster var med och våra grabbar såklart.
    Jag kan verkligen rekommendera det. Hade jag fått välja hade jag valt ett lyxigare resmål men det höll tyvärr inte budgeten till.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2016-01-27 23:25:11 följande:
    Har känt likadant, men det börjar sjunka in så smått nu och det känns härligt. Så glada och stolta killarna ser ut också tillsammans med lillasyster!
    Skönt att det börjar sjunka in för dig också

Ja, dem är verkligen jättestolta över sin lillasyster. De kommer beskydda henne för allt vad de kan
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 23:41:46 följande:
    Det viktigaste är ju att du är på rätt väg, att rädslan och overklighetskänslan börjar släppa :) även fast det tog en månad att landa i det hela, egentligen så hade du ju rent teoretiskt fortfarande kunnat vara gravid nu ju (eller räknar jag fel?).
    Jo, det känns helt fantastiskt att man börjar komma tillbaka. Nej, du räknar rätt, rent teoretiskt hade jag faktiskt kunnat va gravid fortfarande, oh My!!
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-28 01:02:01 följande:
    Men så fina de är alla tre! Underbara killar också.
    Tack så mkt
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-28 01:10:31 följande:

Arvid äter nattamat, var jätteledsen för en stund sen så nu får han ligga där lite, försöker stt inte somna med honom i sängen som vanligt.

Var ute en stund idag, kroppen piggare men fy så fort jag blir trött. Måste komma igång- hsr insett att när jag inte jobbar måste jag hinna träna. Min träning annars kommer gratis på jobbet. Nu känns det som kroppen börjar förtvina typ. Musklerna rinner av mig, jag har tappat 16 kilo sen dagen innan Arvid kom, en del ör ju han, vätska, mm, men man har Ju varit dålig sedan förlossningen och mest skrotat omkring hemma. Nu gör axlarna ont, någon nerv är i kläm i ena armen, ryggen ömmar av felbelastade muskler när man haft svårt att sitta.

Jag är inte van vid en svag kropp som inte orkar så mycket jag vill. Nu måste jag komma tillbaks bit för bit. Början är en promenad varje dag, sen i vår hoppas hag kunna börja träna lite, zumba igen hoppas jag .

Jag börjar också känna av att min kropp är svagare. Jag aldrig tränat men ändå haft muskler och känt mig starkare än vad jag är nu. Märker framför allt av i ryggen, jag får ont jättelätt och man är alldeles ihopsjunken i kroppen.

Imorgon blir det första längre promenaden till bvc, kan inte gå så snabbt ännu men det viktigaste är jag får röra på mig iallafall, och imorgon har jag inget val, maken har vår bil så jag måste gå
Svar på tråden BF Januari 2016 :)