Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2016-01-26 05:12:24 följande:

Japp då var det väl konstaterat att det är magsjuka här också. Tömde hela systemet nu på morgon och så jätteont i magen. Visade sig Arvids gudfar som var här i söndags blivit sjuk från ingenstans igår också. Bara i en ände som tur är än så länge. Bara hoppas stygnen sitter där de sitter, ska duscha av mig och gå och sova lite, sambon tar Arvid så. Bläää.

Näe, fy nu får det väl räcka med sjukdomar för er del. Fy vilken otur ni haft sedan ni kom hem, lider med er <3
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2016-01-26 04:55:38 följande:
    Jobbigt, men skönt ändå att bebisen är nöjd i alla fall. Det hade ju kunnat vara att hon gallskrek hela natten... Hoppas hon kan tänka sig att ligga lite i egen säng under dagen så du kan sova!
    Ja, det är skönt hon inte gråtit iallafall. Jag hoppas jag ska hinna sova en stund nu när jag lämnat barnen i skolan och innan jag ska till Amanda-bm. Kanske hinner med en lur innan barnen ska hem igen.
  • WiMe06

Mallis87 - låter som ni haft en rätt så bra dag ändå, trots nått utbrott. Skönt att inte sambon kom hem så sent som 19 utan att han tog dottern lite med när han kom hem.

Lilla W sover rätt mkt, men sen kan hon ha nån dag när hon är mkt sur och då sover hon mindre. Annars har hon några kortare vakenstunder under dagen, brukar ha en längre på kvällen.

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2016-01-26 12:39:59 följande:

I soffan på duntäcke m katten som vill vara med hela tiden :)

Amen så söta

Idag kom ett paket på posten, tack så mkt
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-26 15:33:40 följande:

Jag tror nån var lite extra hungrig i förmiddags. Hon låg och sov på mitt bröst efter maten men började klättra, haha!

Haha, så söt! Näsan är väl perfekt att suga tag i.

Vi har en liten katt här idag!

• WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-26 16:40:30 följande:

Idag ligger vi bara eftersom jag är sjuk... Sambon är ju hemma så han har tagit honom men jag sa ok till stt han jobbar imorgon för jag är bättre.

Känner mig som en tråkig mamma, tur han är så liten än!

Åh, men så himla söt du är ingen tråkig mamma, du är en krasslig mamma som tar hand om sin jättefina son på bästa sätt. <3
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-26 17:41:02 följande:
    Tack... Får dåligt samvete bara. :) fast jag vet att han inte fattar så mycket av det.
    Jag förstår det. Det är klassiska mammasymtom det dåliga samvetet hemsöker nog mig x antal ggr varje dag.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-26 18:16:37 följande:

Jag har vart ett monster senaste 24 h. Har inget tålamod, är arg, ledsen, irriterad och ser allt svart om vart annat. Känns helt sinnes att jag ska klara av en förlossning och sen ta hand om en nyfödd baby på detta. Klarar ju knappt att ta mig ur huset som det är just nu.

Det är fullt tillåtet att vara ett monster på slutet av din graviditet, med krämpor och annat som spökar. Du kommer fixa både förlossning och att ta hand om en nyfödd bebis alldeles galant. <3

(Du har väl hört vilka monster vi andra är )
  • WiMe06

Idag var jag hos Amanda-bm. Det gick väl rätt så bra, bm tyckte det var helt normala tankar jag hade efter en sådan oväntad igångsättning, störtförlossning och neo-tid.
    Vi pratade även lite amning och hon berättade att det oftast var svårare att få igång en etablerad helamning när man fått ett litet barn som sondmatats, visste faktiskt inte det, så den biten kändes ju bra ändå att man lyckats kämpa på. Tack alla som puschat mig att ändå prata med ngn. Kommer få en ny tid om 2-3 veckor där vi går igenom min journal och om mina känslor lagts sig eller hur det känns då.

• WiMe06
    elinville skrev 2016-01-26 23:48:04 följande:

Vattnet gick för en timme sen, liten har bajsat i vattnet så nu är vi på förlossningen o blir kvar. Inga värkar än så länge. Är skitnervös!! De andra två har startat med värkar, och jag hade ju velat göra det mesta av värkarbetet hemma... Aja, Nu kör vi! ;)

Heja heja! lycka till, det kommer gå Jättebra ska du se
Svar på tråden BF Januari 2016 :)