Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2016-01-26 23:22:57 följande:

Tur att man har ett så bra sällskap när resten av huset sover, det är helt tyst och vi får lite egentid :)

Åh vilken liten sötnos
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 00:35:17 följande:

Tack snälla ni <3 

Nu på kvällen har det vart bättre, vi har öppnat en flaska alkoholfri skumpa och så smått firat vår 2 års dag som förlovade (eh älskling ska man inte gifta sig inom ett år?!) Dessutom känns det som vi äntligen lyckas prata igenom tankar ang förlossningen och skrattat hysterisk medan min sambo tryckt på en massa olika punkter, masserat bröstvårtor osv för att kolla om det sätter igång sammandragningar...

Min sambo har verkligen vart så fin mot mig på senaste tiden och verkligen haft förståelse med mina utbrott och humörsvängningar. 

Vad skönt att du hade en bättre kväll och vad bra att din sambo förstår dig och tar det på allvar

Jag kan tänka mig att det blir lite extra jobbigt vissa dagar när du trots allt varit sjukskriven så länge som du har. Nu hoppas vi att bebis kommer snart.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-27 10:41:34 följande:

Nu har vi försökt ringa bvc igen, vid nio den här gången, och alla telefontider var tagna för idag... Och ingen har hört av sig. Alltså jag är inte orolig för lillan men det stör mig att de inte hört av sig än! Och det känns inte bra att det ska vara så svårt att få tag på dem! Om de inte hör av sig idag så går jag tusan dit och knackar på i morgon för att i alla fall få en vägning och se om hon kommit upp i födelsevikten...

Det där verkar ju mkt märkligt att man inte hör av sig, och ni har ju inte ens fått en tid ännu, och i den gröna boken står faktiskt att man ska erbjudas hembesök inom 1 vecka. Och sen är ju nästa besök vid 2-3 veckor. Mkt dåligt!! Skärpning av dem. Säg det gärna till dem att du tycker det är dåligt.
    Jag har fått ett direktnr till vår bvcsköterska och under 2 veckor kommer vi ha träffat henne 3 ggr.
  • WiMe06

Idag tog maken dem stora barnen till skolan och jag låg kvar i sängen med Lilla W. Såå skönt, hon somnande gott om vid 9 och sover ännu så jag passade på att slumra en stund jag med, klev upp för en halvtimme sen ungefär.

• WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-27 11:48:08 följande:
    Det kan vara så att jag håller på med de sista förberedelserna mentalt innan förlossningen och därför gå igenom alla skräckscenarier. Inatt låg jag och funderade på om jag borde skriva någon form av testamente samt ett brev till Lillut om jag skulle dö och hon skulle klara sig. Sen drömde jag en riktigt skev dröm om att jag redan var gravid igen utan att jag upplevt Lilluts förlossning eller få vara mamma åt henne, hon fanns med i periferin någonstans i drömmen, men det var inte jag som tog hand om henne. Att hålla på så här mentalt är skitjobbigt, men det ger mig även fördelen att jag blir otroligt lugn och rationell när det väl gäller.
    Det kan nog mkt väl vara så. Kroppsligt är man ju förberedd genom graviditeten men mentalt kan man få det mesta tankar och funderingar, och det är väl inte konstigt egentligen med tanke på att man ska gå igenom den mest smärtsamma delen på vägen till en liten person som man ska älska och ta hand om hela livet, och rädslan att aldrig få vara en del utav det är skrämmande. Och det är nog bara så att man måste få gå igenom den biten också. Jag har haft den delen med alla barnen. Men du är en stark och mkt klok kvinna och du verkar ha en helt fantastiskt sambo (förhoppningsvis make snart eller ) så ni kommer tillsammans att klara detta helt fantastiskt bra.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-27 17:33:27 följande:

NU ringde en tjej från bvc! Inte trodde jag de jobbade så sent, hon lät bra stressad alltså! Vi fick tid kl. 10 i morgon så det var ju fint. Ska frågai morgon varför det dröjt så...

Men så bra, bara såhär 1 1/5 dygn efter ni ringt. Herregud. Men det var ju bra ni fick tid imorgon. Hoppas allt ser bra ut
  • WiMe06

Lilla W är så himla torr om kroppen, vad är bäst mot torr babyhud? Vet att en del märken har ju lotion för baby men är dem bra att använda?? Har aldrig haft det bekymret med grabbarna?

• WiMe06
    Niiiillllsson skrev 2016-01-27 17:37:05 följande:

Har haft värkar sen i morse men med en halv timmes mellanrum. Nu har dom ökat på lite och kommer lite mer men fortfarande inte tillräckligt täta! Något tips om hur man får igång det snabbare nu när man äntligen har fått värkar men oregelbunda ...

Yeey, härligt med värkar men synd att dem är så oregelbundna. Har inget bra tips själv, men kanske lilltå-knepet som många här inne pratar om
  • WiMe06
    Niiiillllsson skrev 2016-01-27 19:18:40 följande:
    Nu värkar med tio min mellanrum och vi är på väg till bb eftersom min förra fl gick på 4 timmar och nu är jag redan öppen 4 cm så dom ville ha lite extra koll på oss. Hoppas på att få föda inatt eller imorgon!
    Åh, vad härligt! Stort lycka till, håller tummarna att allt går bra
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-27 19:24:49 följande:
    Ja jösses, haha! Jag undrar om de missat vilken dag hon är född. :-P
    WiMe06 skrev 2016-01-27 19:06:20 följande:

Lilla W är så himla torr om kroppen, vad är bäst mot torr babyhud? Vet att en del märken har ju lotion för baby men är dem bra att använda?? Har aldrig haft det bekymret med grabbarna?

Sally är också väldigt torr. Vi har kokosolja hemma som jag smörjer mig själv och A med, luktlös för jag är inte så sugen på att lukta kokos, hehe. Hittills har vi bara smörjt hennes händer och fötter och då har vi använt Locobase repair, som vi fick ordinerat av barnläkare när Axel hade hudproblem som bebis. Den är verkligen gudomlig! Babyoljorna innehåller ju mineralolja som jag inte vet varför det inte är bra, haha, men jag undviker det sen A var liten.
    Haha, ja, nånting är det de missat helt klart,
    :-P

Aha, okej kokosolja. Tack för tips Tänker du på typ dem här badoljorna för bebisar som det är mineralolja i?
    Har en tub med locobase men gillar inte den men det är väl för att jag själv inte kan använda den. Har själv en olivlotion till mig med svag doft men vågar inte ha den på W, men decubal kanske funkar? Tror jag fick en sån tub i nån babybag från bb.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)