Inlägg från: Hame |Visa alla inlägg
  • Hame

BF Januari 2016 :)

mirakelspektakel skrev 2015-12-02 12:18:38 följande:
    haha. spännande, jag gick enbart på infon jag fått från förlossningsutbildningen. undrar vad som egentligen stämmer. googla? :)
    Jag har googlat och vet att det är så Glad Men jag undrade mest om det fanns någon här som fått spinal, hur länge de tyckte att den satt i osv.
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-12-04 08:22:29 följande:
    Har en kompis som bor och fött barn i USA och de har en annan typ av EDA än den som används i Sverige. Här blandas lokalbedövningsmedlet ut med morfin och kallas då "upp och stå epidural", medans det i USA är vanligast att man blir sängliggande. Jag kände ingenting i benen och kunde gå omkring som vanligt Glad

Det finns såklart narkosläkare dygnet runt i Sverige också, men som alla läkare prioriterar de"värst först", så kommer det in någon som måste sövas för operation efter en bilolycka går den personen först. Eller tex ett urakut kejsarsnitt. 
  • Hame

Bara 25 dagar till bf Glad Sover också uruselt som någon skrev! Upp och kissa 4-5 gånger per natt. Nu har jag dessutom hosta och håller på att kissa på mig varje gång jag hostar! Det känns verkligen uträknat det här, att det är så jobbigt på slutat att man bara vill få förlossningen ur världen.

Tänkte på vad många skrivit om smärtlindring vid utdragen eller snabb förlossning. Min förra gick snabbt, 4 timmar ifrån första värk, och jag önskar definitivt att nästa tar längre tid. Jag hade inga pauser mellan värkarna, och man VET ju inte att det kommer gå snabbt förens det är färdigt. Så jag tänkte att "ska jag ha så här ont i 18-24 timmar klarar jag inte det". Så jag tog EDA, men så vips så var det färdigt..  Så nu har jag mest tryckt på att jag vill att de ska vara snabba på att ge mig den smärtlindringen jag väljer, så att det inte blir en massa velande och funderande innan det görs. 

• Hame

Så fina magar ni har! Måste ta en själv när jag kommer hem, har inte blivit så många denna graviditetenGlad

• Hame

Roligt att fundera på namn Glad Vi var tidigt inne på Vidar, Alvar eller Hjalmar och jag var helt säker på att det skulle bli ett av dem. Nu på slutet har det dock kommit några bubblare, Edwin och Harry som någon annan nämnde.  

Jag tycker också att det gör ganska ont när bebisen rör sig nu, det finns liksom inte plats. Ett trick brukar vara att be maken lägga handen på magen, för han lyckas aldrig känna de stora rörelserna Flört

• Hame
    amalie79 skrev 2015-12-07 08:41:46 följande:
    Tycker inte det gör ont när den rör sig, bara ibland när den spjärnar med fötterna, eller trycker på tarmarna så jag får massa prutt:) sparkarna blir bara vildare, trodde rörelserna skulle börja skifta i karaktär nu men nu har sambon äntligen fått se och känna de där galna rörelserna där hela sidan hoppar!

Lugn bebis har blivit crazy bebis nu, jättekul, så länge det inte gör ont :)
    Jag tänker också att det borde bli lugnare mot slutet eftersom det är ont om plats, men det verkar inte bebis ta hänsyn till Tungan ute Min är fixerad sedan några veckor tillbaka så man tycker det borde dämpas, men icke! 

36+5 idag, tänk vad det går fort! Antagligen sista gången jag är gravid också.. känns både bra och vemodigt. 

Jag är förkyld och har varit det i tre veckor nu, är så trött på det och vill bara att det ska gå över. Hur funkar det med lustgasen om man är täppt i nästan och bara hostar när man tar djupa andetag liksom?!
  • Hame
    amalie79 skrev 2015-12-07 10:41:00 följande:
    Min syster var kanonförkyld när hon födde, det värsta tyckte hon var efter förlossning, att ha eftervärkar och blödning ihop med hostattacker, och det fanns inget dämpande som funkade med amning tydligen
    Nej det där med medicin och amning är ju knepigt.. Och svårt att sova de få stunder det finns tid pga bebis.. får väll bara hoppas att det går över snart!
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-12-07 17:28:52 följande:
    Hjalmar kanske? Eller Tage, det tycker jag är fräckt.
    Roligt att du föreslår det! Vi har bestämt Tage som andra namn sedan länge efter min mans farfar och sedan funderar vi på Hjalmar som tilltalsnamn efter min farfar Glad
  • Hame
    Hame: bf 29/1, andra barnet, Falkenberg, pojke

himw: bf 3 jan, första barnet, Kalmar 

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka 

FrökenBlå: bf 6 jan, andra barnet, Växjö 

Seven Costanza: bf 8 jan, första barnet, pojke 

CarolinaH: bf 9 jan, fjärde barnet, Stockholm 

Blgebo: bf 11 jan, femte barnet, pojke 

MeEmma: bf 15 jan, fjärde barnet, pojke 

Amalie79: bf 15 jan, första barnet,? 

Förstaförsökaren26: bf 16 jan, andra barnet, Örebro

WiMe06: Bf 17 jan, tredje barnet, flicka, Kalmar 

qatteriin: bf 17 jan, andra barnet, flicka, Örebro 

Bubblor: Bf 18 jan, första barnet, överraskning, Örebro 

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka 

Nettiiiis: bf 28 jan, första barnet, flicka 

Mirakelspektakel: bf 29 jan, första barnet, flicka
  • Hame

Nu lade jag till mig på listan! Jag är ju inte "bf januari" längre men till mitt försvar var jag ju det när jag gick med i gruppen Tungan ute 

Ska till mvc idag på eftermiddagen. Har för mig att det är en sådan där stor koll med blodprov och hela rasket, hu jag som inte gillar nålar.  I helgen packade vi det sista till bb-väskan, ska bara bli av att vi bär ut den också.

Igår trodde jag faktiskt att det var på gång ett tag! Hade ganska regelbundna sammandragningar i ungefär två timmar, och (om man ska gå in på detaljer) var jag orolig i magen vilket jag var innan förra förlossningen började. Hade så pass ont efter ett tag att jag provade att duscha för att se om det hjälpte och då lugnade det ner sig.. Får se om lillen stannar till januari eller ej!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)