Inlägg från: Hame |Visa alla inlägg
  • Hame

BF Januari 2016 :)

Såå skönt att ha klarat sig förbi julafton Tungan ute Det kändes som den "sämsta" dagen, nu får varje dag lilleman stannar inne räknas som bonus.

God jul på er!

• Hame

Usch och blä vad jag sover dåligt nu Obestämd Så fort jag vaknar vet jag att jag kommer börja hosta inom ca 1 minut, och då måste jag börja gå mot toaletten för hostar jag håller jag på att kissa på mig. Och när jag bara vaknar och reser mig direkt ur sängen (liksom kallstart för benen haha) får ischiasen tokspel och benet bara viker sig. Hoppades ju för framtidens skull att bebisen skall vänta tills efter nyår men måste erkänna att jag blivit ganska lättad om det drog igång nu, vill bara inte vara gravid längre! 

3 dagar till bf nu!

• Hame

Usch och blä vad jag sover dåligt nu Obestämd Så fort jag vaknar vet jag att jag kommer börja hosta inom ca 1 minut, och då måste jag börja gå mot toaletten för hostar jag håller jag på att kissa på mig. Och när jag bara vaknar och reser mig direkt ur sängen (liksom kallstart för benen haha) får ischiasen tokspel och benet bara viker sig. Hoppades ju för framtidens skull att bebisen skall vänta tills efter nyår men måste erkänna att jag blivit ganska lättad om det drog igång nu, vill bara inte vara gravid längre! 

3 dagar till bf nu!

• Hame

Nu har jag ringt och avanmält oss ifrån nyårsfesten vi skulle på ????Jag är så j-kl trött av förkylning, foglossning och sömnlösa nätter att det inte känns värt det. Skulle jag ha "turen"att klara mig till 2016 känns det som en bättre plan att stanna hemma och vila. Maken hade fått gå med sonen om han ville men han tycker.också att det känns onödigt...

Hur gör ni andra? Orkar ni fira? Jag kommer ju vara bf+2 på nyårsafton.

• Hame
    amalie79 skrev 2015-12-27 11:28:15 följande:

Vi har inte gjort några planer just för att jag inte ville chansa och bli besviken för att man kanske inte orkade. Nu önskar jag lite att vi hade hittat på någonting, jag vilar lite på eftermiddagen men går sen sällan och lägger mig innan ett på natten och sover som en gris fortfarande.

Men förstår dig jag har ju bf först 15/1.

Nu blir det nog att vi åker ner till stan och kollar fyrverkeriet och sen äter lite hemma, kanske kommer sambons bästa kompis också.

Ja lite tråkigt är det, hade gärna gjort något. Det är mycket sonen på 3 år som gör att vi inte "orkar", hade det bara varit vi hade jag kunnat vila hela dagen fram tills det var dags att göra sig iordning. Sedan stannat så länge man känna för, men nu är det lite mer ett projekt :)

Vi ringde in mina föräldrar som reservkalas :) De är ändå stand-by som barnvakter så de hade inga planer. Så det blir en tidig och enkel nyårsmiddag hemma så kan sonen få lägga sig vanlig tid i sin säng här hemma ändå. Ooooom det inte redan kommit en bebis ;)
  • Hame

Det låter som att vi tänker ta lugnt de flesta av oss :)

Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-27 12:35:18 följande:

Förstår dej fullt!! Vi kommer att ev gå hem till min sambos föräldrar( bor 500meter bort)å fira lite där. Våran tjej fyller ju hela 2 år på nyårsafton så vi ska ha kalas för henne på dagen å det räcker kan jag känna :) å då har jag BF 16/1

Så du fick ditt första barn på nyårsafton?! Får man fråga vilken tid? Har det varit opraktiskt eller inte märkts?
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 17:21:31 följande:

Alltså hur känns värkar i början? För nu har jag med en halvtimmes mellanrum haft att det blir en ilande strålande smärta som kommer plötsligt och avtar snabbt. Den sitter bara inne i underlivet och går inte upp i magen. Gör ont så att man får andas ut och ta det lugnt. Inga sammandragningar. Är det värkar eller är det bebisens huvud som trycker på och kommer åt någon nerv?

Precis så tycker jag att det känns när bebisen "borrar ner sig" Tungan ute Värkar eller förvärkar tycker jag känns mer som mensvärk eller molvärk i början som sedan tilltar, Säkert jätteolika för alla, spännande att vänta och se vad det blir av det!
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-12-27 18:32:40 följande:

Menar du att det är att bebisen håller på att fixera sig? Jag hoppas att det bara är det. Haha, själv tycker jag inte alls att det känns spännande för jag vill absolut inte vara på väg in på förlossningen före nyår.

Nja, först fixerar den ju sig så det kan vara det. Men sedan fortsätter den att sjunka ner mer och mer fast den redan är fixerad och det kan kännas det med. Min har varit fixerad i säkert en månad men den "borrar" lite ibland ändå :)
  • Hame

Ååå present till blivande storebror har jag inte tänkt på.. Som några sagt har det ju precis varit jul och han känns ganska överöst med nya leksaker just nu. Sedan fyller han år i mitten på februari så då blir det ännu mer. Tror ganska säkert att släktingar som kommer för att hälsa på nytillskottet köper något litet honom, så jag tror det räcker.

• Hame

Bf idag! Trodde aldrig att jag skulle gården ut när det blev så komplicerat runt v.25-30, men nu är vi där ????

Idag har vi städerskan hemma, har det var 14-dag. Skönt att ha rent och fint tills det är dags, känns konstigt att nästa gång har antagligen bebisen kommit ? Fick därför fly huset med sonen så nu är vi hos mina föräldrar och lillen och morfar är ute och leker. Skönt med lite lugn och ro!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)