Inlägg från: Hame |Visa alla inlägg
  • Hame

BF Januari 2016 :)

himw skrev 2015-12-15 07:13:49 följande:

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

Grattis grattis grattis! Hoppas ni mår bra båda två Glad
  • Hame

Idag är det exakt 14 dagar till bf och jag bara måste klaga Jag är sååå trött på att vara förkyld, hosta och täppt nästa som gör det helt omöjligt att sova. Fick ryggskott i början av förkylningen och nu har jag hostat sönder något muskelfäste i sidan.

Jag vill vara frisk och kunna njuta av julen och vila upp mig inför förlossningen. Finns liksom inget att göra åt det? Har varit på vårdcentralen två gånger, fått mollipect mot hostan och slemmet och och panocod mot smärtan i ryggen och för att bli lite dåsig och kunna sova lättare, men inget hjälper. Nu är medicinerna nästan slut och jag får väll boka en ny tid på vårdcentralen men jag gissar att de inte kan göra något mer.. Rynkar på näsan

• Hame

Vi har också fått upp granen,mysigt med lite julstämning Glad

Skickade iväg 2,5-åriga sonen till mormor för att baka pepparkakor igår. Så fick han ha roligt och jag fick vila, win-win! Bad mamma att ta och skicka några kort och det gjorde hon, på färdiga pepparkakor! Barnet var alltså inte med på bild haha! Ibland tänker man olika.. 

• Hame

Detta är sista veckan jag jobbar, men igår och idag är jag hemma och är sjuk. "Bara" förkyld men jag kan ju inte sova... Hade jag inte varit gravid hade jag absolut jobbat, men nu börjar jag känna att bf närmar sig och jag får inget för att jag sliter ut mig lagom till förlossningen. Hoppas jag kan vila upp mig tillräckligt för att kunna masa mig dit imorgon för att iaf färdigställa några saker och lämna över det jag inte hinner. Och säga hejdå! 

• Hame
    MeEmmA skrev 2015-12-18 08:45:39 följande:

Go morgon allihopa!
    Jag börjar bli lite nervös för att förlossningen närmar sig, för ett par dagar sedan är jag säker på att det var slemmisen jag såg och nu på morgonen hade jag en mindre blödning när jag kissade. Har ringt till förlossningen eftersom att man såklart blir orolig när det kommer blod och hon sa att jag ska återkomma om det kommer mer. Att en liten blödning är oftast tecken på att kroppen börjar göra sig redo.
    Det som gör mig lite orolig är att det var såhär min dotters förlossning började. Först med en liten blödning på morgonen, sen vid lunch kom det mer och när jag ringde då kom värkarna.
    Ska nog ta en liten shoppingtur på stan så fort affärerna har öppnat ovh köpa strumpor och sen packa den där BB-väskan. Så att det är klart iaf, tvättat har jag gjort :)
    Min Skötväska kom igår, var precis som jag ville ha den, lagom med fack och gott om plats. Blev supernöjd!

Spännande att det är på g! 
  • Hame

Idag jobbar jag min sista dag, woop woop Glad 

Nu ska jag försöka att vila så mycket det bara går i jul så att det blir en 2016 bebis, fast om den väl bestämmer sig för att komma går det ju inte att göra så mycket åt. 

• Hame
    amalie79 skrev 2015-12-18 12:35:21 följande:
    Jag jobbar min sista dag på måndag och sen hoppas jag också den håller sig inne. Ska njuta av min sista semester som jag ser det som, bara göra det jag själv känner för i en månad. Bara hoppas man håller sig pigg hela vägen, har ju väntat på bakslag men i v36 så ör jag fortfarande förvånansvärt pigg.

Fick tid hos både psykolog och läkare på tisdag. Sa till sambon att han får gärna följa med till läkaren för där ska vi prata det medicinska, göra en plan för att jag ska känna mig trygg, men att jag vill prata med psykologen själv. Han förstod det fullt ut.

Misstänker nämligen att en del av min oro för allt handlar mycket om hur tuff hans äldste kan vara mot mig, om vårdnadstvisten som snodde halva min graviditet ifrån mig, och att jag stundtals inte känner att belöningen är mödan värd för mig- eller, att jag inte vet det.
    Ja, jag får vila så gott det går med en 2,5-åring hemma Tungan ute Men jag får se det som sista tiden vi iaf är två vuxna med ett barn! 

Är det en läkare på förlossningen du ska träffa?
  • Hame
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 13:21:11 följande:

Alla ni som fått barn innan hur nära BF fick ni? Alltså innan å efter BF! Är så intressant kan jag tycka för min dotter föddes på BF+16 så jag räknar helt med att det blir samma nu. Men hur tänker ni andra?

Min son kom bf+9. Jag tror (och hoppas lite...) att jag går över denna gången så att det blir 2016. Nu är mitt bf 29/12 och jag hade gärna klarat mig över tolvslaget och helst några dagar till Tungan ute

Nu kan ju bebisen bestämma sig för att komma innan iaf, men jag tror inte riktigt på mitt bf. Tog ägglossningstest och om det bf:et jag har nu skulle stämma så skulle jag redan varit gravid då. Svårt att få ägglossning när man är gravid haha Flört
  • Hame
    kindofnothing skrev 2015-12-25 11:44:25 följande:

God fortsättning på er!

Har fått en vätskefylld blåsa mitt på överläppen efter min tvåveckorsförkylning... inte känt något "pirr" men antar att det är herpesblåsa, har haft det förr (mitt immunförsvar o fogen är verkligen det värsta med graviditeten.) Det verkar inte som att några munsårssalvor/plåster är godkända vid graviditet. Har någon av er någon lösning eller hjälp?

Jobbigt med munsår! Det får jag också ganska ofta tyvärr, och min bm säger att salvorna är helt ok eftersom det är sådan liten mängd. Däremot brukar jag äta receptbelagd medicin och den får jag inte ta när jag är gravid. 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)