amalie79 skrev 2015-12-30 22:12:34 följande:
Ja det är ju en av grejerna jag har svårast med, detta att de kan skicka hem en. Psykologen säger att om jag känner att jag verkligen inte klarar av det så ska jag och sambon vara supertydliga och envetna för då är hennes erfarenhet att de lyssnar om det står i journalen att man är förlossningsrädd.
Jag vill ju helst vara på sjukhus från första början, känner mig alls inte tryggast med att vara hemma som alla undersökningar tydligen visar. Så plan B är att få en panikattack så får väl någon avdelning på det förbaskade stället ta hand om mig. De kan ju inte skicka hem en människa i full panikångestattack
Om det står i din journal ifrån aurorasamtal tror jag inte att de skickar hem dig! Skulle det vara så att det stannar av helt och hållet får ni ju diskutera det och då vill ju säkert du också åka hem till slut.
Våra journaler låter lika

I min står det också att jag ogärna blir hemskickad och att jag ska få komma in tidigt. Förra gången undersökte de inte mig eftersom vattnet gått och det då finns en infektionsrisk, utan sa att jag kunde åka hem. Det kändes inte bra och då sa de att vi kunde vila lite i vilrummet innan vi satte oss i bilen. Klarade inte av att sitta utan vankade omkring lite i receptionen och mötte då en bm som tittade lite underligt på mig. "Vi kanske ska undersöka dig ändå?" sa hon efter en stund. Då var jag 7 cm öppen och 3 timmar senare var allt färdigt, så det var tur att vi inte körde hem!