• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-19 17:35:39 följande:

Hur mycket syns era magar nu och vilken vecka är ni i? Kan ni fortfarande dölja magen och behöver ni i så fall hålla in magen för att lyckas med det? På morgonen har jag inte mycket mage utan då hade jag nog kunnat dölja den, men senare på dagen måste jag hålla in den jättehårt för att den inte ska synas och det känns obehagligt så det vill jag inte. Jag låter magen vara utsläppt bland vänner men känner mig fortfarande lite obekväm med det på stan eftersom jag inte berättat på jobbet (är i v 15+5).

Min mage syns väldigt tydligt. Det går inte att dölja längre. Det har synts på mig sen V8 typ.. Jag går in i v15 imorgon.
  • Seven Costanza
    Emelie86 skrev 2015-07-19 18:18:59 följande:

Jo självklart är det bra att tänka så, man vill ju inte hamna i en sits man inte klarar av. Jag ser det dock som så att om något skulle hända skulle jag ta itu med den situationen då, man kan ju alltid flytta till mindre om man skulle bli ensam av någon anledning. Ofta krävs det ju två inkomster för att exempelvis kunna köpa hus, ha en bra bil osv. 

Håller med. Jag själv kommer ju följa med min man till USA och det kommer ju bara vara han som har inkomst (möjligen att jag får föräldrapenning men det är ännu ovisst). Klart att det kommer vara ovant att leva på min man men jag är ju tjänstledig från mitt jobb så skulle något hända har jag ju jobbet när jag kommer tillbaka.
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-07-19 19:09:20 följande:

Min mage syns väldigt tydligt. Det går inte att dölja längre. Det har synts på mig sen V8 typ.. Jag går in i v15 imorgon.

Du kan inte hålla in den heller? För på mig känns det obehagligt att hålla in den men den är ju absolut inte fast ännu utan det är ju bara en mjuk rund mage. Känner mig medt plufsig än så länge, längtar tills den blir fast.
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-19 19:14:03 följande:
    Du kan inte hålla in den heller? För på mig känns det obehagligt att hålla in den men den är ju absolut inte fast ännu utan det är ju bara en mjuk rund mage. Känner mig medt plufsig än så länge, längtar tills den blir fast.
    Nej, försöker jag hålla in den får jag ta i allt vad jag kan. Haha. Visst, den är mjuk men ibland blir den stenhård. De flesta vet ändå om det, men jag längtar tills magen blir sådär gravidhård :)
  • Kixpix

En fråga till er alla: någon mer än jag som har extremt ont i fötterna? Jag har ätit behepan innan, sen slutade jag med det, tänkte ifall det hör ihop eller är en gravidåkomma :)

• idape

Hej! Gjorde kubtest häromdagen och allt såg bra ut! Har dock inte fått svar på blodprovet. Hon såg till 99% vad det var för kön men inte 100 så hon ville inte säga sa hon. Vi gissar på tjej. Nån som fick reda på kön på kub? Jag var i v 14. Därför man kunde se.

• idape

Förresten nån som kan hjälpa mig med min nojja så är ni jättesnälla?! idag var vi hos ett par vänner och dom grillade med briketter och tändvätska. Jag var inne men dom öppnade dörren och sprang ut och in så det luktade väldigt mycket så man andades ju in lite och sen måste dom lagt på maten för tidigt för det smakade tändvätska. Åt bara 2 små köttbitar men är nu supernojjig att detta kan vara farligt!! Nån som vet?

• Söndag
    Kixpix skrev 2015-07-19 21:38:07 följande:

En fråga till er alla: någon mer än jag som har extremt ont i fötterna? Jag har ätit behepan innan, sen slutade jag med det, tänkte ifall det hör ihop eller är en gravidåkomma :)

Varför slutade du med behepanet? Jag äter det också och har slarvat en del nu och får då väldigt ont i mina ben...
  • Kixpix
    idape skrev 2015-07-19 21:44:58 följande:

Hej! Gjorde kubtest häromdagen och allt såg bra ut! Har dock inte fått svar på blodprovet. Hon såg till 99% vad det var för kön men inte 100 så hon ville inte säga sa hon. Vi gissar på tjej. Nån som fick reda på kön på kub? Jag var i v 14. Därför man kunde se.

Vi gjorde också kub men vi fick inte veta något. De säger inget eftersom det fortf kan vara ganska osäker. Jag är dock säker på att hon såg vad det var för när jag fråga om de kunde se kön nu så vred hon på sig och sa att det kollar man på RUL! :p
  • Kixpix
    Söndag skrev 2015-07-19 22:29:24 följande:
    Varför slutade du med behepanet? Jag äter det också och har slarvat en del nu och får då väldigt ont i mina ben...
    Ja det kan man ju f*n undra haha.. Får nog börja äta det igen. Sen får jag ringa och fråga efter mina provsvar på just b12 som jag tig hos bm.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)