• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79
    himw skrev 2015-07-23 21:24:47 följande:

Låter vettigt! Jag var inte jätteförtjust i vår första BM- fick inga svar på de funderingar jag hade och just på detta med järn så skickade hon med en lapp om en järntablett och sa, "du kan ju börja med den i augusti om du vill." Och jag vet ju inte om jag behöver det så då funderar jag på om det var någon praxis att alla börjar med det halvvägs in i graviditeten.

De flesta behöver har jag hört- men har också hört att man inte ska ta på ren rutin som vissa bm rekommenderar!

Sen ska man inte bara se på hb, men det vet du säkert redan, jag hade hb på 140 i v 12 men lite låga depåer så fick börja för att vänja mig.

Tänk- halvvägs i augusti!

• WiMe06

Måste lämna in om havandeskapspening när jag kommer tillbaka efter semestern. Lika bra att vara ute i god tid.

Längtar så efter att få känna den lille. Så man liksom kan känna att allt börjar bli verkligt.

Kan ju känna lite fladder i magen ibland

• Kixpix
    himw skrev 2015-07-23 21:10:53 följande:

Är i vecka 17 nu och tror att jag kände första fladdret i magen igår- men är inte säker, längtar efter att kunna känna ordentligt! :)

Det här med järntillskott- ska man alltid börja med det i vecka 20 eller ska man be om att få ta prover för att kolla järnvärden innan?

Har ingen tid hos BM förrän i september nämligen och tycker det står olika på nätet?

Hur har ni gjort?

Har tagit alla prover hos bm vid inskrivning. Hon sa att ser allt bra ut behöver man inte ta tabletter förrän de sista veckorna, bara för att fylla på depåerna :)
  • Kixpix

Innan idag testade jag att klappa lite på magen. Då kittlade det till precis som om jag var kissnödig, alltså för en väldigt väldigt kort stund.
    Klappar jag igen på magen så kittlar det till, precis ovanför blygdbenet. Kan det vara bebis jag känner? Går in i v 16 på måndag. :)

• Seven Costanza
    mitthemligajag skrev 2015-07-23 21:44:02 följande:

Oj nej, nu missförstod jag! Gravpenning pratade jag om haha. Kommer inte ihåg, gjorde allt typ i vecka 34 så jag var jätte sen.

Jaha nej någon sådan ska jag inte ha utan jag hoppas bara att de godkänner det moderskapsintyg jag skickat in nu även om det var före RUL, så att de kan skicka ut det pappret där min chef ska fylla i vad tjänar och hur länge jag jobbat hos dem. Eftersom jag ska flytta blir det jättemeckigt om han inte kan fylla i dem innan flytten för då måste jag be någon annan gå med pappren till honom och sedan skicka in. Behövs min egen underskrift också på det pappret eller är det bara chefen som skriver på?
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-24 00:07:20 följande:
    Jaha nej någon sådan ska jag inte ha utan jag hoppas bara att de godkänner det moderskapsintyg jag skickat in nu även om det var före RUL, så att de kan skicka ut det pappret där min chef ska fylla i vad tjänar och hur länge jag jobbat hos dem. Eftersom jag ska flytta blir det jättemeckigt om han inte kan fylla i dem innan flytten för då måste jag be någon annan gå med pappren till honom och sedan skicka in. Behövs min egen underskrift också på det pappret eller är det bara chefen som skriver på?
    Är det inte bättre du ringer FK? :) de brukar kunna svara på alla frågor man har :)
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-07-24 00:19:41 följande:

Är det inte bättre du ringer FK? :) de brukar kunna svara på alla frågor man har :)

Försökte ringa idag men hade inte tid att sitta i telefonkö så därför tänkte jag att någon som fått barn tidigare kanske vet för de har ju skickat in precis samma papper. Har försökt leta på FK:s hemsida men där stod bara vart det skulle skickas. Har frågat FK här på FL under "fråga experten" och får se om de svarar. Jag har tyvärr inte hört lika gott om FK:s telefontjänst utan tvärtom hört att de svar folk fått på telefon sedan inte gällt, så jag vet inte. Jag väntar och ser tills jag varit på RUL och om jag fortfarande inte fått blanketten då så går jag in på något av FK:s kontor med mitt nya moderskapsintyg och ser om jag kan få inkomstblanketterna i handen.
  • Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-24 00:29:50 följande:
    Försökte ringa idag men hade inte tid att sitta i telefonkö så därför tänkte jag att någon som fått barn tidigare kanske vet för de har ju skickat in precis samma papper. Har försökt leta på FK:s hemsida men där stod bara vart det skulle skickas. Har frågat FK här på FL under "fråga experten" och får se om de svarar. Jag har tyvärr inte hört lika gott om FK:s telefontjänst utan tvärtom hört att de svar folk fått på telefon sedan inte gällt, så jag vet inte. Jag väntar och ser tills jag varit på RUL och om jag fortfarande inte fått blanketten då så går jag in på något av FK:s kontor med mitt nya moderskapsintyg och ser om jag kan få inkomstblanketterna i handen.
    Okej, det var ju trist! Jag har dock bara varit i kontakt med FK gällande sjukskrivning, men där har det aldrig varit några problem! Hoppas du får rätt på det :) håller tummarna !
  • FrökenC

Först var vi beräknade till 19/1 men efter ultraljud blev det ändrat till 30/1.

Emelie86 skrev 2015-07-23 20:57:56 följande:

Ja man bara längtar efter den där riktiga bebiskulan nu så att man känner att man är gravid på riktigt! 

Är beräknad till den 16 jan  när är du beräknad?

• MeEmmA

Hittade en rolig sida med ultraljudsbilder för att veta om det är pojke eller flicka. Var samma sak som MittHemligaJag, men efter bilderna och quizet på den sidan så fattar jag :) www.ingender.com
    Går in i v16 idag(15+0), tiden rusar ju iväg!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)