• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Seven Costanza
    Sofiiina skrev 2015-07-25 00:01:53 följande:

Hej alla! Hoppas det går bra att jag går med här. Väntar mitt första barn 16/1, så går snart in i v. 16. Är 23 år och bor i Stockholm. Någon mer från Stockholm?

Välkommen! Mår du bra?
  • amalie79
    mitthemligajag skrev 2015-07-25 09:37:07 följande:

Men vilket jävla arsel, ursäkta språket! Han ska inte ha en sådan roll inom ett företag

Nej det där kanske blev fel, han är bara en old school chef som kommit in i ett läge där han ska försöka vicka för en älskad chef som varit allvarligt sjuk och som får 94% i nöjd medarbetar index:)

Han är absolut ingen elak person, tvärtom försöker han, men han är tja, en 70-årig old school chef.:)
  • FrökenC

Upplevde nyss något annorlunda. Säkert inget som har med bebis rörelser att göra, men något var det.

Är i v14 så det är nog för tidigt... Men kände som korta små, Ja vad ska man säga, fladder/stickningar i magen som snabbt var över.

• Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-07-24 22:29:09 följande:
    Ja förhoppningsvis löser det sig smidigt! Nej jag har en tillsvidaretjänst, har varit där i några år nu. Varför jag tycker är nervöst att berätta är som jag skrev att jag ju redan fått beviljad tjänstledighet eftersom jag ska följa med min man till USA, men den tjänstledigheten fick jag ju fixa till genom att söka studier för det kan de inte neka. De var alltså inte så positiva till att bevilja tjänstledighet främst därför att det kunde bara svårt att hitta vikarie och de sa på ett ganska osmidigt sätt att det vore enklare för dem att rekrytera någon till en fast tjänst än till ett vikariat (underförstått: det vore bättre om du sa upp dig). De blev alltså lite sura när jag blev tipsad om att söka studier för jag behöver ju inte studera mer för min tjänst och hade inte valt att studera om det inte var för att jag behövde göra det för att får behålla mitt jobb genom att söka tjänstledighet för studier.

Nu har de hittat en vikarie så de är förhoppningsvis mer positiva men pga föräldraledighet kommer jag ju inte genomföra de tre terminers studier som jag sagt att jag skulle göra och som skulle göra mig behörig i ytterligare ett ämne. Sa alltså detta eftersom det var min plan för att då behålla mitt jobb samt att det verkade som der vettigaste om jag inte blev gravid. Men nu när jag blev gravid kommer jag ju bara göra klart höstterminen för som föräldraledig har jag ju ingen skyldighet att studera för stt få vara tjänstledig. Det jag är rädd för är alltså att de ska tycka att jag "lurat" mig till att få tjänstledighet och att de blir sura för att jag inte kommer studera klart alla tre terminerna. De kan ju inte säga upp mig eller något sådant men det är ju risk för dålig stämning och att kanske bli sämre behandlad när kag kommer tillbaka. Och ja, min chef är man i övre medelåldern... Förstår du varför jag tycker att det känns lite olustigt?
    Då förstår jag att det känns lustigt/jobbigt att berätta när det inge blev som dem/du tänkt sig.
    Om du nu inte skulle få ett barn till i USA, ska du gå tillbaka till jobbet då eller du får vara ledig utan betalt?

(Ursäkta mitt korta svar:)
  • Kixpix
    amalie79 skrev 2015-07-25 09:10:56 följande:
    Drar mig lite för det för min nuvarande chef är en 70-årig man av typen " kära vän" och är rädd att han kommer envisas med att " det där ska du inte göra nu kära du" och ha en känsla av att han kommer ta ifrån mig rätten att själv avgöra vad jag klarar av. Och det enda jag inte vill göra efter semestern är egentligen bära vitvaror och gå in i kemsanerade lokaler ( vägglöss) för det får man inte enligt Anticimex.

Sen känner jag honom inte så väl och han kommer inte vara min chef efter september, då kommer min vanliga chef tillbaks och hon har känt mig i tio år och vet hur jag funkar.
    Tror du att du kan dölja det tills dess att din gamla chef är tillbaka eller du behöver berätta för gammelfarfar? :D
  • Emelie86
    Sofiiina skrev 2015-07-25 00:01:53 följande:

Hej alla! Hoppas det går bra att jag går med här. Väntar mitt första barn 16/1, så går snart in i v. 16. Är 23 år och bor i Stockholm. Någon mer från Stockholm?

Då är vi beräknade till samma dag, enl ultraljud går jag in i v 16 idag Glad
  • amalie79
    Kixpix skrev 2015-07-25 12:01:56 följande:

Tror du att du kan dölja det tills dess att din gamla chef är tillbaka eller du behöver berätta för gammelfarfar? :D

Nej du, hon är inte tillbaks förrän i september och det går knappt att dölja nu så får nog vackert berätta om två veckor när jag är tillbaks.

Kanske skickar ett mail innan dess, får se:)
  • mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-07-25 09:49:43 följande:
    Nej det där kanske blev fel, han är bara en old school chef som kommit in i ett läge där han ska försöka vicka för en älskad chef som varit allvarligt sjuk och som får 94% i nöjd medarbetar index:)

Han är absolut ingen elak person, tvärtom försöker han, men han är tja, en 70-årig old school chef.:)
    Åh skönt de då! Tog de som att han tyckte att du inte skulle skaffa barn och ta bort det för de inte var lägligt i jobbet. Värre chef än så kan man ju inte ha haha
  • MeEmmA

Var inne och tittade på barnvagnar en snabbis igår för att börja planera lite. Enligt försäljaren kan det ibland vara upp till fyra månaders leveranstid.
    Var helt inställd på vilken vagn vi ska ha, men när jag såg den ihopfälld blev jag enormt besviken. Verkar som att bugaboo donkey är den enda vagnen som är nått att ha för syskon just, men den kostar och jag är inte egentligen sån person som tycker att det är värt att lägga så mycket pengar på en vagn... Men det känns som att vi får bita i det sura äpplet om man ska ha en vagn som fungerar.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)