Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Nettiis skrev 2015-12-20 14:27:33 följande:

Min sambo åkte iväg vid 11 och lämnade mig med orden; "var klar klockan 15 för då kommer jag och hämtar dig. Det räcker med vanliga kläder och lite mascara. Passa på att vila om du kan, vi kommer vara borta ett tag"

Haha, är så nervös och förstår ingenting. Han brukar inte vara den som kommer med idéer och en överraskning som denna kunde jag inte ens tänka mig.. Ska bli kul och se vad han planerat!

Men va mysigt! Vilken man ;) hoppas ni hittar på något kul
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-12-20 07:36:41 följande:

Alltså nu är det mindre än två veckor tills jag kan tänka mig att få ut bebisen! Jag vill ju helst inte att han föds nu under 2015 och heller inte på nyårsdagen, men 2/1 och framåt går ju finfint och det är alltså inte ens två veckor dit nu hörni . Känns helt knäppt!

Wiiii ska bli så underbart när de bara känns fritt fram hihi!!! Fyfasen aldrig längtat så mkt efter ett nytt år haha! Shiiit pomfritt vad trött jag är på det här nu
  • mitthemligajag

Det måste ju ha blitt bebis för MeEmma nu!! ;) såå spännande hihi (för man kan väl inte vara så upptagen att man inte kikar in här? *fniss*)

• mitthemligajag

Ser att ni pratar TAKK tecken! Vi använder tecken som stöd på min fsk där jag jobbat och jag använder det mycket med dottern. Barn lär sig alltid tecken före ord. Redan vid 10 månader kunde dottern svara vart är pappa är på (jobbet), att tex maten var (slut) eller ngt var tomt. Att (sitta) eller (sova) om hon ville ha (mjölk) eller (vatten). Alla dessa tecken utförde hon själv redan då så att lära sig några enkla tecken är så värt det och hjälper till massor i kommunikationen, dom
    Är smartare än vad man tror :)

• mitthemligajag
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-21 09:02:45 följande:

Här har natten varit full av värkar men nu är det lugnt. Nu har det återgått till den hemska molvärken som känns som mensvärk. Undrar hur länge man kan gå med detta egentligen, börjar bli jobbigt och hummöret är inte på topp. Ska till bm i morgon på mitt v 38 besök, får fråga henne.

Jag är jätteglad att jag är fullgången och att bebis troligtvis kommer att må bra om hon föds nu men samtidigt känns det lite deppigt att få barn vid jul eller mellan jul och nyår. Både för att det inte är ett roligt datum att fylla på men framförallt för syskonens skull. Men det blir som det blir....

Fy vad jobbigt, stackars :( tror du att det på gång eller bara massa förvärkar som inte leder något vart? Ja man vill ju färöiska hålla kvar bebis iaf fram tills 2 jan :(
  • mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-12-21 09:37:56 följande:
    Jag drömmer mindre än vanligt... Trodde det skulle vara tvärtom, jag drömmer massor annars.
    Drömmer också mindre än vanligt! Ingenting snarare ;) man är väl så slut så när man väl sover ja då jäklar sover man
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-12-21 10:03:23 följande:
    Det har inte blivit någon bebis, men har fortfarande onda värkar som kommer och går. Har inte kommit något mer blod. Känns väldigt konstigt det här, har inte varit med om det i mina tidigare graviditeter. Skulle inte förvåna mig om han är en riktig luring och man går två veckor över bf istället :) men jag känner att jag måste ringa och rådfråga angående hans rörelser, han har blivit väldigt lugn, känner väldigt små puffar någon gång då o då och det är stor skillnad till hur han har röjt runt innan.
    Istället för att föda barn jag varit upptagen med sjuka barn, lilleman har skrikit hela nätterna med skyhög feber. Vi håller även på att tapetsera/måla det sista i det nya sovrrummet som vi har byggt till. Försökt röja ordning hemma så att all renoveringsdamm o skit är borta nu. Jag är helt slut känner jag. Men nu är det bara mat kvar att förbereda till julafton, sen ska jag bara ta det lugnt om det går...
    Skönt att han hållt sig kvar ändå och ja ring dom! Ush med sjuka barn, hoppas att han inte kommer innan du känner dig "redo" och kidsen är friska där hemma! Charlie är med suuuper förkyld nu, gruvar mig inför att hon ska vara så här när han föds, snor överallt!

Jag blödde i lördags morse, men som jag tidigare skrev (trorjag?) så gjorde hag det med dottern också några gånger veckorna innan
  • mitthemligajag

Somnade med lillan vid lunch på en tunn extra madrass till hennes spjälsäng som vi drar fram vid läggning. Fyfan för värken i rygg och ena höften!!! Aldrig mer somna där iaf bööööööl

• mitthemligajag

vaknar på mornarna med blod i trosorna och blodiga flytningar under dagarna... Så konstigt att de ska bli så på slutet. Var lika med dottern och pyret därinne rör sig precis som vanligt så de känns som att de inte är mkt att oroa sig för. De är liksom inga mängder, inte så de droppar liksom. Har för mig dom sa att de kunde bli så när slemhinnorna blir torra och tappen förbereder sig... Känns som ett tecken men ändå vet jag att de tog 3-4 veckor innan C kom från att jag blödde.

• mitthemligajag
    qatteriin skrev 2015-12-22 08:08:16 följande:
    Men vad obehagligt med blodet ändå! Även om det är normalt, har förstått att det kan vara så när det mognar där inne, som det säger. Men jag hade freakat, för att jag får sån ångest av blod vid graviditet, hehe. Minns att jag småblödde när vattnet hade gått och även om jag visste att det hörde till så blev jag jättenojig... suck. :-P
    Förra graviditeten gjorde jag precis det, freakde ur! Ja de är ju inte så att man relaterar blod till något bra hehe ;)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)