• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-08-28 12:05:43 följande:
    Nix, många jag kikat på har bara 3, ett spänne mellan benen och sen över båda axlarna. Vet att brio och maxi cosi har 3. Nu har jag inte gjort nån jättegrundlig research så hittar väl fler stolar som har fem. Vill ha ett smidigt babyskydd som inte är så klumpigt och brett då tanken är att vi ska ha det i mitten bak mellan två bältesstolar. Hyrde acta graco när lillebror var bebis men det var det värsta babyskydd jag nånsin varit med om. Tungt, klumpigt, han satt jättedåligt i det och näe skulle aldrig falla mig in att ha ett sånt igen. Nån som har tips?
    Vi har maxi cosi cabrio fix! Är super nöjd, sitter mjukt och skönt och den är lättare än dom andra flesta. Nu när vi ska byta till bilbarnstol har vi läst om be safes och de enda alternativet för oss om vi inte haft maxi cosi babyskydd hade varit be safe, känns så tryggt och säkert!
  • dinin
    himw skrev 2015-08-29 10:13:43 följande:

Jag är inte långt ifrån dig i sömnbehovet- helt galet! Har du tagit järntabletter varannan eller varje dag?

Jag tar en Niferex varje dag, HELT enligt anvisningarna, dvs två timmar innan och två timmar efter jag ätit och tillsammans med c-vitamin. Enligt bm tar inte alla upp det lika bra, så får se vad värdet ligger på på tisdag. Men mår ungefär lika risigt som när det låg på 102 :/
  • Krocki1
    Blgebo skrev 2015-08-28 13:47:11 följande:
    Haft sedan v.6 och nu börjar de göra ont. Lägger mig och vilar flera ggr/dag. Jobbar bara ett pass/v nu, men börjar gå heltid igen i slutet av september. Är lite orolig över hur jag kommer klara av det. Kan inte stressa alls, inte träna, inte röra mig snabbare än långsam gåfart, inte cykla snabbare än styrfart,  inte lyfta tungt osv utan att få smärtsamma sammandragningar. Men iom. att de släpper i vila så tar jag för givet att de är ofarliga. 
    Oh vad jobbigt för dig Rynkar på näsan Det är ju psykiskt påfrestande att inte kunna göra det man vill. Hoppas det inte blir ännu värre för dig. 

Jag har alltid velat leva på som vanligt när jag blir gravid, men kroppen vill inte alltid det hjärnan vill. Vi får väl bara acceptera att vila när kroppen säger åt oss att göra det. Stor kram till dig
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-08-29 10:18:20 följande:
    Vi har maxi cosi cabrio fix! Är super nöjd, sitter mjukt och skönt och den är lättare än dom andra flesta. Nu när vi ska byta till bilbarnstol har vi läst om be safes och de enda alternativet för oss om vi inte haft maxi cosi babyskydd hade varit be safe, känns så tryggt och säkert!
    Med bilbarnstol har vi haft maxi cosi mobi och be safe izi kid och vi var sååå nöjda med dem. Så kan absolut rekommendera be safe, har be safe izi up nu på barnens bältesstolar och tycker dem är outstanding även där.
    Ska ta en kik på maxi cosis babyskydd framöver.
  • Mollie

Ser ni pratar järn och dåligt järnvärde... Är själv drabbad som ogravid först och hR nu under graviditeten inte kollat nått mer än vid inskrivningen...

Det viktiga vid järntabletter är att tillföra c-vitamin (gärna i form av naturligt vitamin såsom juice, färsk frukt etc) OCH magnesium! Magnesium hittar ni på hälsokost! Magnesiumet tas på kvällen för bästa effekt. Först när jag tillförde magnesium så började mitt hb rätta till sig!

• mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-08-29 14:07:10 följande:
    Med bilbarnstol har vi haft maxi cosi mobi och be safe izi kid och vi var sååå nöjda med dem. Så kan absolut rekommendera be safe, har be safe izi up nu på barnens bältesstolar och tycker dem är outstanding även där.
    Ska ta en kik på maxi cosis babyskydd framöver.
    Åh va kul att höra! Vi vill gärna ha en izi kid som nästa, så galet dyrt med be safe bara! Men de är de värt då vi åker ganska mkt bil, viktigt att sitta både säkert och framför allt skönt!
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2015-08-29 19:19:24 följande:
    Åh va kul att höra! Vi vill gärna ha en izi kid som nästa, så galet dyrt med be safe bara! Men de är de värt då vi åker ganska mkt bil, viktigt att sitta både säkert och framför allt skönt!
    Ja, dem är väldigt dyra i inköp. Men jag tror ändå man tjänar på det i längden, bi köpte en acta graco duoflex första gången men vi byte ut den ganska snabbt mot mobin sen köpte vi izi kid till andra sonen och var aldrig missnöjd. En liten nackdel med den dock är att den kan ta väldigt mkt utrymme. Men jag älskar be safes stolar och dem håller ju verkligen måttet. Jollyroom säljer ju många be safe, dem kan ha utgående färger eller så ibland.
  • WiMe06

Herregud, kroppen är helt mör efter en hel dag i trädgården med att plocka undan pool, leksaker och gud vet allt. Nu skulle jag bara kunna lägga mig i soffan och slappa ett par timmar eller så. Men åtaganden finns det ju alltid gott om i ett hem, haha

Igår köpte vi en spjälsäng, ett par vänners vänner ville bli av med sin, så fick alltihopa för 150 kr, säng, ny madrass och nästan nytt spjälskydd.

• minahjärtan0609
    WiMe06 skrev 2015-08-30 15:13:47 följande:

Herregud, kroppen är helt mör efter en hel dag i trädgården med att plocka undan pool, leksaker och gud vet allt. Nu skulle jag bara kunna lägga mig i soffan och slappa ett par timmar eller så. Men åtaganden finns det ju alltid gott om i ett hem, haha

Igår köpte vi en spjälsäng, ett par vänners vänner ville bli av med sin, så fick alltihopa för 150 kr, säng, ny madrass och nästan nytt spjälskydd.

Vilken lycka att hitta saker begagnat av vänner. Jag tänkte höra mig för hos folk jag känner efter bebissaker. Känner eg bara att jag vill köpa vagn ny mest pga garanti annars tycker jag beg är kanon! Sen är det alltid roligt med lite nya kläder, filtar, sängkläder osv. Med det är det säkert oavsett hur många barn man får.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-08-30 18:35:46 följande:
    Vilken lycka att hitta saker begagnat av vänner. Jag tänkte höra mig för hos folk jag känner efter bebissaker. Känner eg bara att jag vill köpa vagn ny mest pga garanti annars tycker jag beg är kanon! Sen är det alltid roligt med lite nya kläder, filtar, sängkläder osv. Med det är det säkert oavsett hur många barn man får.
    Ja, kände lite svårt att tacka nej till det erbjudandet, vi har dåligt med vänner att ärva/köpa/låna utav så igår var nog bara ett turkast, därav det tidiga köpet av säng. Känner inget problem med att ha begagnat eller så, kläder är ju alltid kul att ha lite nytt men skulle vi få möjligheten att ärva så skulle vi bara bli glada
Svar på tråden BF Januari 2016 :)