• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • haannah

Hej på er! :)
    Idag var jag tillbaka för RUL, blev ju flyttad en vecka sist :) allt såg jättebra ut, fick 24/1 som nytt BF, en vecka senare alltså :) hon kunde tyvärr inte se kön på den lille, så vi får se om vi tar reda på det via privat BM eller om det får bli överraskning! :)

• mirakelspektakel
    haannah skrev 2015-09-02 10:34:06 följande:

Hej på er! :)
    Idag var jag tillbaka för RUL, blev ju flyttad en vecka sist :) allt såg jättebra ut, fick 24/1 som nytt BF, en vecka senare alltså :) hon kunde tyvärr inte se kön på den lille, så vi får se om vi tar reda på det via privat BM eller om det får bli överraskning! :)

Grattis till att allt såg bra ut! Det är ju det absolut viktigaste, att veta vilket kön det är ju en bonus om man nu vill veta det i förväg!

Jag har RUL om 1 vecka och jag längtar massor till dess! Hoppas innerligt att bebben har det bra där inne. 
  • MeEmmA

Jag känner väldigt mycket rörelser, framförallt på kvällen både på insidan och utsidan :) har en föreliggande moderkaka i bakvägg, vet inte om det beror på det men bebis är ganska högt upp. Var redan en bit ovanför naveln vid rul i v 19 och det är främst övre delen av magen som jag känner alla rörelser.

Nu har folk börjat se att det är en gravidmage, många har kommit fram och gratulerat sen förra veckan och stirrat på magen :)

• FrökenH

Vi gjorde RUL igår. Min partner vill inte veta könet men jag är jättenyfiken. Vågar ni gissa eller ser man helt enkelt ingenting?
  • amalie79

Min kollega frågade snällt idag om hon fick klappa mig på magen. Ok då sa jag ( vi har känt varann i tio år) men det går inte att känna något än:) lovade att hon ska få känna igen när det känns från utsidan:)

• minahjärtan0609

Idag har jag varit på ett tidigare möte hos barnmorskan. Ringde i morse och fick tid ett par timmar senare.

Fick lyssna på bebis hjärtljud fantastiskt! Kollade alla värden och allt var perfekt. Hon tyckte att jag ska gå till vårdcentralen och sjukskriva mig för utbrändhet. Hon trodde precis som jag att mina bekymmer är arbetsrelaterade snarare än graviditetsrelareade.

Har bestämt mig för att be om att gå ner i tjänst så fort som min chef tillåter. Jag känner mig inte utbränd utan bara slutkörd. Jag tycker det är roligt att jobba men jobbigt. Bara att inse att jag inte klarar av att jobba heltid längre...

Känns ändå okej nu när jag vet att bebis mår bra.

• minahjärtan0609

Idag har jag varit på ett tidigare möte hos barnmorskan. Ringde i morse och fick tid ett par timmar senare.

Fick lyssna på bebis hjärtljud fantastiskt! Kollade alla värden och allt var perfekt. Hon tyckte att jag ska gå till vårdcentralen och sjukskriva mig för utbrändhet. Hon trodde precis som jag att mina bekymmer är arbetsrelaterade snarare än graviditetsrelareade.

Har bestämt mig för att be om att gå ner i tjänst så fort som min chef tillåter. Jag känner mig inte utbränd utan bara slutkörd. Jag tycker det är roligt att jobba men jobbigt. Bara att inse att jag inte klarar av att jobba heltid längre...

• minahjärtan0609

• himw

Så himla skönt att allt såg bra ut och att bebisen mår bra, tror du för helt rätt i att gå till VC. Jag har sovit hela natten och inte gjort ett dugg idag och börjar komma ifatt mig själv- så skönt! :)

• idape

[quote=75707333][quote-nick]mitthemligajag skrev 2015-09-02 08:10:51 följande:[/quote-nick]

Kände inte heller mkt förra gången då jag hade moderkakan i framvägg, då började jag känna varje dag runt vecka 23! Stor skillnad mot nu när moderkakan ligger i bakvägg, sett utanpå sen vecka 18 typ, känns som om jag är i vecka 30 om jag ska jämföra sparkarna med min dotter. Galen skillnad från graviditet till grav!!

Exakt samma här!!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)