• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-09-11 23:03:48 följande:
    Min mage ser också ut sådär ungefär, 22 hela veckor nu. Fått höra flera gånger denna veckan att min mage är så fin, kul att höra men har svårt för att folk ska TA på den liksom. Moderkakan fram, känner mig förvånansvärt smidig än, sprang efter bussen igår utan problem och klättrade upp i en container häromdagen:)

Kan bli lite trött i ryggen fram emot fredag på jobbet men kan väl inte begära för mycket, ha ha :)
    Håller med om det där med att folk ska känna på magen. Har inga problem med att det är nära vänner som fått ok men gillar inte när människor man knappt känner eller bara är lite bekant med ska känna. Inte arb.kamrater heller, lite obekvämt tycker jag.
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-09-11 23:24:52 följande:

Skönt att du också mår bra! Är bara en som velat känna på min mage ännu (en kompis) och hon frågade först så det gick bra. Jag känner mig okej med det men hoppas slippa folk som tar på en utan att fråga.

Min chef fick för sig att fotografera mig! Hade inte hjärta att säga nej:)

Min syster får känna, det är väl egentligen den enda jag känner mig helt bekväm med. Folk som frågar, ja det beror ju på vem:)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-09-11 23:43:46 följande:

Håller med om det där med att folk ska känna på magen. Har inga problem med att det är nära vänner som fått ok men gillar inte när människor man knappt känner eller bara är lite bekant med ska känna. Inte arb.kamrater heller, lite obekvämt tycker jag.

Ja särskilt som det inte känns någonting utanpå ännu liksom heller :) inte för mig iaf. Ja lite obekvämt är det, man tycker andra kvinnor bör kunna förstå att man frågar först , att inte alla är okej med att man bara tar.
  • amalie79

Jag har förresten också nästa besök i början av oktober. Är då i v 25 tror jag. Hade ett i v20 efter semestern men då var det mest samtal,inga prover eller så, hon ville väl bara kolla, eftersom hon inte sett mig på 10 veckor under sommaren.

• Seven Costanza
    amalie79 skrev 2015-09-12 00:05:40 följande:

Jag har förresten också nästa besök i början av oktober. Är då i v 25 tror jag. Hade ett i v20 efter semestern men då var det mest samtal,inga prover eller så, hon ville väl bara kolla, eftersom hon inte sett mig på 10 veckor under sommaren.

Sa hon på förra besöket vad som händer på besöket i v 25? För jag går som sagt in v 24 imorgon men kan inte boka läkartid förrän vår sjukförsäkring är klar och det verkar gå segt. De flesta här i USA verkar gå till gynläkare och inte barnmorska men jag vill ju inte behöva betala för det själv så därför jag måste vänta på försäkringen. Jag mår ju jättebra och allt var normalt på RUL så jag känner mig inte i behov av vård för tillfället men hoppas ändå det går snabbt så man inte missar någon viktig undersökning.

I vilka veckor undersökningarna görs här verkar variera stort här beroende på vilken mottagning/läkare man går till så jag har liksom inte fått grepp om vad för typ av undersökningar som är på gång, men hoppas som sagt att de inte tycker att jag är ett UFO när jag kommer dit och inte har varit på något besök sedan v 19 (var på sista BM-besök i Sverige direkt efter mitt RUL). Vill ju inte bli betraktad som att jag inte bryr mig om barnets välbefinnande, för man kan tydligen bli förflyttad till högrisk-kategorin här om man inte går på sina kontroller. Jaja, jag har ju för avsikt att gå så fort som möjligt men du förstår hur jag menar .
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-09-12 00:51:35 följande:

Sa hon på förra besöket vad som händer på besöket i v 25? För jag går som sagt in v 24 imorgon men kan inte boka läkartid förrän vår sjukförsäkring är klar och det verkar gå segt. De flesta här i USA verkar gå till gynläkare och inte barnmorska men jag vill ju inte behöva betala för det själv så därför jag måste vänta på försäkringen. Jag mår ju jättebra och allt var normalt på RUL så jag känner mig inte i behov av vård för tillfället men hoppas ändå det går snabbt så man inte missar någon viktig undersökning.

I vilka veckor undersökningarna görs här verkar variera stort här beroende på vilken mottagning/läkare man går till så jag har liksom inte fått grepp om vad för typ av undersökningar som är på gång, men hoppas som sagt att de inte tycker att jag är ett UFO när jag kommer dit och inte har varit på något besök sedan v 19 (var på sista BM-besök i Sverige direkt efter mitt RUL). Vill ju inte bli betraktad som att jag inte bryr mig om barnets välbefinnande, för man kan tydligen bli förflyttad till högrisk-kategorin här om man inte går på sina kontroller. Jaja, jag har ju för avsikt att gå så fort som möjligt men du förstår hur jag menar .

Nej hon sa faktiskt inte det...antar att det är prover av olika slag för att kolla värden, är ju inte gjort sedan v 10 för mig. Sedan tror jag väl att de börjar mäta magen då, har läst det någonstans iaf?

Men som sagt, jag har egentligen ingen aning:) någon av er i tråden som har barn kanske kan hjälpa oss? :)
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-09-12 07:28:52 följande:
    Nej hon sa faktiskt inte det...antar att det är prover av olika slag för att kolla värden, är ju inte gjort sedan v 10 för mig. Sedan tror jag väl att de börjar mäta magen då, har läst det någonstans iaf?

Men som sagt, jag har egentligen ingen aning:) någon av er i tråden som har barn kanske kan hjälpa oss? :)
    Jag har en lapp med alla besök och vad som händer på dem och vid v 25 står det blodtryck, provtagning, mätning av mage och kontroll av hjärtljud. Sen skiljer sig säkert det där från landsting till landsting och land såklart.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-09-12 00:52:20 följande:

WiMe: jättefin mage!!! Nu börjar det ju synas!

Tack jo då nu syns det rätt tydligt när jag jag tajtare kläder. Den där bilden är för ett par veckor sen så tror den är lite större om jag skulle ta en ny bild idag.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-09-12 08:14:25 följande:

Jag har en lapp med alla besök och vad som händer på dem och vid v 25 står det blodtryck, provtagning, mätning av mage och kontroll av hjärtljud. Sen skiljer sig säkert det där från landsting till landsting och land såklart.

Men så bra. Har en lapp med alla besök, men inget specificerat om vad som händer vid dem. Vilket landsting tillhör du? Jag är i vg- regionen.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)