• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • himw
    Seven Costanza skrev 2015-09-14 06:38:15 följande:

Gick in i vecka 24 i lördags. Ikväll kunde min man känna sparkar för första gången! Tidigare har bebisen slutat precis när jag sagt att han ska känna, så han tyckte det var jättehäftigt och blev väldigt exalterad <3 Är ju vårt första barn så allt är ju nytt . Jag känner bebisen någon gång varje dag nu så det känns tryggt.

Har era respektive kunnat känna något än?

Igår fick jag en spark- måste varit på lungan- så jag gjorde ett åhhouch-ljud på reflex, ropade på min man men såfort han lägger sina händer på magen och pratar med bebisen så är den blickstilla så vi har inte lyckats fånga någon rörelse tillsammans än.
  • amalie79

[quote=75754236][quote-nick]Hame skrev 2015-09-14 10:11:51 följande:[/quote-nick]Det är minst folk på vardagkväll, efter 17-17-30 börja det tunnas ut när alla långväga kunder åker hem. Tisdagar har jag för mig är statistisk allra bäst [/quote

Mm jag håller med!

• Hame
    himw skrev 2015-09-14 12:41:46 följande:
    Igår fick jag en spark- måste varit på lungan- så jag gjorde ett åhhouch-ljud på reflex, ropade på min man men såfort han lägger sina händer på magen och pratar med bebisen så är den blickstilla så vi har inte lyckats fånga någon rörelse tillsammans än.
    Min man har känns några gånger, men precis som du beskriver brukar bebisen vara lite blyg för honom. Mest han han känns om vi typ suttit och tittat på TV en längre stund och han har handen på magen hela tiden. 
  • dinin
    himw skrev 2015-09-14 12:41:46 följande:
    Min sambo fick känna första sparken nu i helgen och fler imorse, är i v. 20+4 idag :) Så himla mysigt!
  • MeEmmA
    WiMe06 skrev 2015-09-14 12:28:22 följande:
    Det handlar nog bara om ren tur då, så det är nog bara att chansa och åka smile1.gif
    Alla busslaster åker hem på eftermiddagen, så sista två timmar efter stängning är lugnare på vardagar. Men åker man långt så räcker ju inte två timmar där inne, på hösten inför vintern får man nog bara stå ut bland allt folk.
    Ska också dit snart, mest för att köpa presenter (leksaker) till min pojk som fyller ett om en månad men också för att bunkra upp med mössor, handskar o sånt inför vintern :)
    Blir nog inte så mycket till bebis mer än filtar och lite mer sängkläder.
    Jag hoppas att dom kan bekräfta under nästa ul att det verkligen är en tjej som vi tror, vågar inte köpa något om vi har sett fel. Känner att om det är en till pojk så köper jag inga kläder till bebis utan då får den ärva från storebror. Sen kan självklart en liten tjej ha pojkkläder också vilket jag inte vill men han hade lite neutrala kläder som en lillasyster kan ta över.

Jag har mått ganska så dåligt en tid nu, men idag känns det som en bra dag :)

Min sambo har känt bebis utanpå magen flera ggr, brukar även buffa en hel del på min lillkille när han ligger över magen och det är sååå mysigt!!
  • MeEmmA

Haha inte efter stängning såklart utan före :) säger till barnen att jag är lite vimsig för att jag delar med mig av hjärncellerna varje gång jag är gravid så min stora pojk har kommit fram till att då blir det nog inte så många kvar efter denna bebisen....

• WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-09-14 14:30:19 följande:
    Alla busslaster åker hem på eftermiddagen, så sista två timmar efter stängning är lugnare på vardagar. Men åker man långt så räcker ju inte två timmar där inne, på hösten inför vintern får man nog bara stå ut bland allt folk.
    Ska också dit snart, mest för att köpa presenter (leksaker) till min pojk som fyller ett om en månad men också för att bunkra upp med mössor, handskar o sånt inför vintern :)
    Blir nog inte så mycket till bebis mer än filtar och lite mer sängkläder.
    Jag hoppas att dom kan bekräfta under nästa ul att det verkligen är en tjej som vi tror, vågar inte köpa något om vi har sett fel. Känner att om det är en till pojk så köper jag inga kläder till bebis utan då får den ärva från storebror. Sen kan självklart en liten tjej ha pojkkläder också vilket jag inte vill men han hade lite neutrala kläder som en lillasyster kan ta över.

Jag har mått ganska så dåligt en tid nu, men idag känns det som en bra dag :)

Min sambo har känt bebis utanpå magen flera ggr, brukar även buffa en hel del på min lillkille när han ligger över magen och det är sååå mysigt!!
    Nej, vi har ju rätt många mil att åka så det blir ju en heldag nästan för oss så vi får väl helt enkelt stå ut med allt folk om vi ska åka
  • WiMe06
    himw skrev 2015-09-14 12:38:58 följande:
    Jag längtar mest efter julpysslet- la in semester på jobbet idag från den 14 december- det är bara tre månader kvar dit! Herregud- snart kommer våra bebisar!

WiMi- när du skrev julmust så fick jag nog min första gravidcraving- JAG MÅSTE HA JULMUST NU!!! :)

Kan man få tag i det nånstans- är så sugen på en kall julmust att jag storknar!
    Ja tänk, för flera här är det mindre än 4 månader till bebis kommer. Jag får gå på ledigt om 2 månader och det ska bli riktigt skönt. För det är redan tungt i kroppen att jobba tycker jag.

Haha, dem kommer säkert runt oktober november i butik julmusten.
  • himw

Har smsat min man att han måste fixa julmust till mig innan han kommer hem om han inte vill möta en drake- han verkar tro att jag skojar ;)

• Eleonor01
    himw skrev 2015-09-14 15:05:43 följande:

Har smsat min man att han måste fixa julmust till mig innan han kommer hem om han inte vill möta en drake- han verkar tro att jag skojar ;)

Om du har en sodasteam så kan du göra själv! Det gör jag :))
Svar på tråden BF Januari 2016 :)