• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • amalie79

Jag har förresten bokat alla mina besök nu ända till januari. Det "sista" den 19e- hoppas jag slipper den! :)

Bm frågade om jag ville ha 8:00 även på slutet då man kan vara extra trött. Sa att jag måste ju ändå ta mig dit så lika bra göra det så är det gjort, oavsett tid, och bättre att alla besök är på samma tid så vet man att man inget missar... Vet ju inte hur länge jag ska jobba heller så lika bra.

• Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-09-12 08:14:25 följande:

Jag har en lapp med alla besök och vad som händer på dem och vid v 25 står det blodtryck, provtagning, mätning av mage och kontroll av hjärtljud. Sen skiljer sig säkert det där från landsting till landsting och land såklart.

Okej tack! Jag hoppas kunna boka en tid så snart som möjligt men i v 25 lär det nog inte hinna bli för jag går in i v 24 idag. Men har jag tur kanske jag hittar någon som inte har så lång väntetid. Dock låter ju de sakerna som något som lika gärna skulle kunna göras i v 26 kanske .
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-09-11 22:35:51 följande:
    Har ungefär så stor mage som på bilden; jag går in i v 24 imorgon lördag. Men å andra sidan hade min mage sett mindre ut om jag fortfarande hade spänt/ hållit in magen som jag gjorde som ogravid eller när jag fortfarande ville dölja graviditeten. När man är i "avslappnat läge" och liksom andas ut ser ju magen större och rundare ut på de flesta. Som ogravid brukade jag alltid gå med spänd mage för jag tycker det ger bättre hållning, men nu som gravid tycker jag det känns obehagligt. Om jag ligger ner ser man dock tydligt att själva gravidmagen bara går till strax ovanför naveln, sedan är det platt upp till brösten. Så jag tror att jag kommer att vara ungefär den här storleken ganska länge till men att man kommer liksom "växa i" magen sedan så att bebisen fyller ut utrymmet däruppe som nu bara är luft hos mig smile1.gif .

Vad hade du för kroppstyp före graviditeten? Vissa som är väldigt smala syns det snabbt på medan andra smala och vältränade inte får mage förrän sent och likadant om man har några trivselkilon är det ju inget konstigt om det dröjer lite längre. Alla får fina magar så småningom smile1.gif . Hur ligger moderkakan? Vissa bär ju bebisen mer inåt mot ryggen och då syns det ju mindre än om man bär den framåt mot magen smile1.gif .
    Jah har moderkakan i bakvägg. Hade det förra gången också. Ser bara lite lönnfett ut än sålänge å gjorde även tills v 30 förra gången. Har tio kilo för mycket på kroppen men e jämrund som en tunna :)) alla är så olika! Jätte kul att se!!
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2015-09-12 08:34:52 följande:
    Men så bra. Har en lapp med alla besök, men inget specificerat om vad som händer vid dem. Vilket landsting tillhör du? Jag är i vg- regionen.
    Jag tillhör landstinget i Kalmar.
    Vad skönt att ha alla besök bokade så långt fram. Jag har inget mer än det i v25 bokat så det blir väl att vi bokar fler besök då.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-09-12 10:50:15 följande:

Jag tillhör landstinget i Kalmar.

Vad skönt att ha alla besök bokade så långt fram. Jag har inget mer än det i v25 bokat så det blir väl att vi bokar fler besök då.

Ja skönt, trodde heller inte man fick göra det. Sen kan det ju bli ändring såklart men en grund iaf känns bra!
  • Eleonor01
    amalie79 skrev 2015-09-12 10:56:44 följande:
    Ja skönt, trodde heller inte man fick göra det. Sen kan det ju bli ändring såklart men en grund iaf känns bra!
    Ska också till bm i v25. Man börjat mätta SF måttet då. Alla resterande besök ska vi även boka då inkl socker testen i v28. Nu börjar ljuset i tunneln infinna sig :)
  • himw

Nu är ullaredstrippen avklarad- vi var där i fredags då det inte var så mycket folk. Vi hade bokat hotell i Halmstad och tänkte åka tillbaka på lördagen men efter ett par timmar inne på Gekås var vi mer än nöjda- trots stödstrumpor och gamla springskorna var jag helt slut i kroppen så det blev myshelg istället :)

Mycket braochha-saker som vi checkade av men mycket grejor som kändes väldigt gamla och tråkiga så det blev en del kläder, hittade ekologiska täcken och kuddar och massa böcker som nog var det bästa- superbilligt!

Däremot babygym, babysitter och overaller hittade vi inget alls som vi ville ha- har väldigt svårt för när det är antingen rosasockersöt eller blåttochotäckadjur eller storabilar-huvva!!

Här kommer bilden på fynden :)

• WiMe06
    himw skrev 2015-09-13 16:00:05 följande:

Nu är ullaredstrippen avklarad- vi var där i fredags då det inte var så mycket folk. Vi hade bokat hotell i Halmstad och tänkte åka tillbaka på lördagen men efter ett par timmar inne på Gekås var vi mer än nöjda- trots stödstrumpor och gamla springskorna var jag helt slut i kroppen så det blev myshelg istället :)

Mycket braochha-saker som vi checkade av men mycket grejor som kändes väldigt gamla och tråkiga så det blev en del kläder, hittade ekologiska täcken och kuddar och massa böcker som nog var det bästa- superbilligt!

Däremot babygym, babysitter och overaller hittade vi inget alls som vi ville ha- har väldigt svårt för när det är antingen rosasockersöt eller blåttochotäckadjur eller storabilar-huvva!!

Här kommer bilden på fynden :)

phpHyRY3W29625.jpg

Vad skönt att ha det avklarat, ska flörta lite med min svärmor och se om hon vill följa med mig nån gång, hade ju varit skönt att kunna klara av lite bra att ha saker. Men sen tänker jag lite om det är värt det att åka, om man liksom sparar in ngt på att köra dit. Visst vi har ju två äldre barn så man kanske kan hitta en del till dem med. Hade dem mkt leksaker å så till större barn?
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-09-13 17:38:11 följande:
    Vad skönt att ha det avklarat, ska flörta lite med min svärmor och se om hon vill följa med mig nån gång, hade ju varit skönt att kunna klara av lite bra att ha saker. Men sen tänker jag lite om det är värt det att åka, om man liksom sparar in ngt på att köra dit. Visst vi har ju två äldre barn så man kanske kan hitta en del till dem med. Hade dem mkt leksaker å så till större barn?
    Beror på hur gamla dina andra barn är? De har ju ALLT.
    Har aldrig räknat på hur mycket jag "sparar in" men när jag åker upp senario höst tror jag man spara in en del på bebisinköpen då bebisgrejerna är så mycket billigare. T ex babyvakt osv :)
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-09-13 17:49:14 följande:
    Beror på hur gamla dina andra barn är? De har ju ALLT.
    Har aldrig räknat på hur mycket jag "sparar in" men när jag åker upp senario höst tror jag man spara in en del på bebisinköpen då bebisgrejerna är så mycket billigare. T ex babyvakt osv :)
    Dem är 6 och 8, den äldsta är intresserad av pyssel och rymden och den yngsta av typ allt mellan tv-spel och lego.

Man får väl se det som en dagsutflykt annars där man klarar många inköp på samma gång så man slipper ägna sig åt dem "tråkiga" inköpen senare. Börjar känna av lite i fogarna efter en hel arbetsdag så det känns som man kanske inte har så stor lust att flänga runt senare om det blir värre. Samt att jag nog gärna inte skickar mannen till att fixa amningsinlägg och annat till mig själv. Haha.
    Om inte annat har dem väl en del heminredning nu för tiden med va? Det är så många år sen jag var där. Hur mkt pengar tror ni man behöver ha, fattar ju att det beror på vad man köper osv, men om man köper lite basicssaker till bebis som amningpump, kuddar, nån filt, amningsinlägg, babyvakt å sådär? Tänker inte att jag ska köpa några stora saker som babysitter eller bärsele eller så.

Ngn som vet om dem har tyger på gekås?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)